Thx!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bedrijfswagen: Veel keuze...
Collapse
X
-
Met 1 kind op de achterbank hoef je echt toch niet voor een monovolume te gaan, lijkt mij. Toen mijn kinderen klein waren reed ik met een 320d E46 als bedrijfswagen, en met een dakkoffer erop zijn we daar heel Europa zo'n beetje mee rond gereisd.
Uit dit lijstje zou ik voor de BMW gaan, maar bv een Octavia of Golf break, lijken mij voor dat budget veel betere opties.
-
50 000 kilometer en veel file, dan moet je echt naar je comfort het hele jaar door kijken en niet naar het comfort van die paar keer zoals bijvoorbeeld vakantie.
Voor mij staan dan automaat, afwerking en zitcomfort ver boven de ruimte, daar zijn ook altijd mouwen aan te passen. Zo een b-klasse kan je toch ook gewoon mee op vakantie? Die koffer is even groot als een A4 break.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Veel file > automaat
En ruimte is relatief: wij zijn met twee kinderen (weliswaar niet meer buggy-plichtig) met een BMW 1-reeks (E87 FL) voor een weekje naar Zuid-Frankrijk geweest, zonder dakkoffer. En de zomer nadien twee weken naar Italië, met een hoop speelgoed en surfspullen, maar dan met een dakkoffer.
De koffer zat vol, toen we een V60 hadden, zat de koffer ook vol.
En mochten we een grote monovolume gehad hebben... yep, ‘t ging ook vol gezeten hebben.
En dan keren we terug met een volledige reiskoffer met propere kleding, en schoenen die nooit aangedaan zijn geweest.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bolliepops Bekijk BerichtenNja, was ik ook aan het denken... Maar dan blijft er niet heel veel keuze meer over, er staan denk ik 'maar' een stuk of 5 automaten in de lijst en dan springt MB B er wel uit vind ik'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Tja, hoge auto’s, je moet er voor zijn. Ik ben dat in elk geval niet.
Verbruiken meer, zijn duurder dan hun normale evenknie, hoger zwaartepunt, banden zijn duurder... (speelt dik mee in je lease-prijs).
Er zijn blijkbaar meer mensen die anders dan ik denken op dat vlak, dan gelijkgestemden, als je de recente wagens op de baan bekijkt.
Een 308 is een heel goede auto, en de SW heeft een verrassend ruime koffer.
Die auto heeft me overstag doen gaan voor een automaat enerzijds en voor LED-koplampen.
Drie minnekes (na 2 keer twee weken, en +3.000 km Italiaanse binnenwegen en een beetje snelweg)
1) ik vond de stoelen vooraan te klein: zitting te kort, leuning te smal ter hoogte van de schouders.
2) alles, inclusief airco, via touchscreen is niet echt handig in gebruik. De navigatie heeft trouwens een heel slecht en eigenwijs karakter (‘t blijft een Francaise)
3) De achterophanging is geen multilink, en dat voel je. Op dwarsrichels in een bocht zet de achtertrein precies een mini-stapje opzij. Zelfs mijn vrouw, als passagier, voelde dit.
En nog een tip: blijf weg van het pano-dak: het kan niet open, en de auto warmt er zot door op. Zo erg dat je je handpalm verbrandt aan de pook van de versnellingsbak.
2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Als het aan mij lag, eerste criterium: een automaat! Zelf een jaar geleden overgeschakeld van manueel naar automaat en wil nooit nog iets anders... zo comfortabel!
Wanneer ik dan naar de (beperkte) mogelijkheden kijk: zonder twijfel de Mercedes B. Is een splinternieuw model, die business solutions modellen hebben toch wel wat opties lijkt me en hij voldoet aan je andere criteria (hogere zit, kofferruimte etc.).
Comment
-
Ik kan hier de mening van Bud Wijzer bijtreden: wat een saaie en armtierige carlist... Spijtig genoeg ook niks van Japanse of Zuidkoreaanse makelij om de lijst wat op te vrolijken...
Anyway, ik zou met die 50k kms per jaar de volgende criteria laten doorwegen: automaat, comfort en uitrustingsniveau. Geen genoegen nemen met de standaard korte testrit bij een concessiehouder, maar zeker pushen naar een wat langere testrit om de kwaliteit van de zetels in combi met de ophanging te kunnen testen.
Als voorbeeld, de BMW Active Tourer: die rijdt wat mij betreft zeer goed en heeft alle kwaliteiten die je zoekt, op voorwaarde dat je die in automaat kan nemen. Maar als je daar ietsje langer mee rijdt, vind ik dat de standaard zetels absoluut niet volstaan. Bij een BMW zou ik sowieso een kleine meerprijs betalen voor de sportzetels, want die zijn pakken beter. Maar het moet volgens je company car list toegelaten zijn, natuurlijk...
Comment
-
Zonder twijfel de B-klasse, heb 'm gezien en erin gezeten. Toppie! Zou toch zeker een proefrit gaan maken.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment