Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Clio vs. 208 vs. Corsa vs. i20 vs. c3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Clio vs. 208 vs. Corsa vs. i20 vs. c3

Aangezien ik binnenkort een nieuwe wagen zoek te kopen wou ik graag hier eens vragen wat jullie bevindingen zijn met de meest bekende modellen.
    Ik ga voor een nieuwe wagen gaan, want ik wil vooral gemoedsrust kopen.

Budget 10.000 - 12.000 EUR na aftrek van de recyclage premie. Aangezien dit een oude waardeloze auto is, kan ik die niet meer privé verkopen.

Online heb ik al veel naar de huidige promoties en review gekeken, en de volgende modellen hebben het meeste kans.

Renault Clio Cool & Sound #1 TCE 75 - 10.000 EUR
    Geen toeters en bellen, maar alles wat ik nodig heb.

Renault Clio Cool & Sound #2 TCE 75 - 12.000 EUR
    Enkele luxe upgrades, en velgen, geen idee of dit de moeite waard is.

Opel Corsa 120 Years Edition 70 PK + Connect Plus Pack - 12.200 EUR
    Ongeveer zelfde uitrusting en prijs als de Clio #2 maar dan wel zonder velgen denk ik.

Peugeot 208 - Vanaf 10.250 EUR
    Weinig info te vinden op de websites, ook geen duidelijke promoties.

Hyundai i20 Air #1 Edition 1.2i 75pk - 12.500
    Ook knap en zelfde opties als alle bovenstaande, behalve velgen. Wat opvalt in vergelijking met de Clio is de lagere catalogusprijs, en minder hoge kortingen en overname.

Citroen C3 1.2 PureTech 68pk Live + Cool & Connect Pack - 10.000 EUR
    Instapmodel, de duurdere versies zoals Highlight en Shine zijn eigenlijk al buiten budget.

Ford Fiesta Trend 1.1i 70pk - 10.000 EUR
    Instapmodel

Voorlopig heeft de Renault Clio het meeste kans, wegens goede deal op korting en overname, en leuke uitstraling.

Als iemand ergens ervaring mee heeft hoor ik het graag, om de keuze wat makkelijker te maken.

Greets.

Oorspronkelijk geplaatst door BGJ Bekijk Berichten
    Aangezien ik binnenkort een nieuwe wagen zoek te kopen wou ik graag hier eens vragen wat jullie bevindingen zijn met de meest bekende modellen.
    Ik ga voor een nieuwe wagen gaan, want ik wil vooral gemoedsrust kopen.

Budget 10.000 - 12.000 EUR na aftrek van de recyclage premie. Aangezien dit een oude waardeloze auto is, kan ik die niet meer privé verkopen.

Online heb ik al veel naar de huidige promoties en review gekeken, en de volgende modellen hebben het meeste kans.

Renault Clio Cool & Sound #1 TCE 75 - 10.000 EUR
    Geen toeters en bellen, maar alles wat ik nodig heb.

Renault Clio Cool & Sound #2 TCE 75 - 12.000 EUR
    Enkele luxe upgrades, en velgen, geen idee of dit de moeite waard is.

Opel Corsa 120 Years Edition 70 PK + Connect Plus Pack - 12.200 EUR
    Ongeveer zelfde uitrusting en prijs als de Clio #2 maar dan wel zonder velgen denk ik.

Peugeot 208 - Vanaf 10.250 EUR
    Weinig info te vinden op de websites, ook geen duidelijke promoties.

Hyundai i20 Air #1 Edition 1.2i 75pk - 12.500
    Ook knap en zelfde opties als alle bovenstaande, behalve velgen. Wat opvalt in vergelijking met de Clio is de lagere catalogusprijs, en minder hoge kortingen en overname.

Citroen C3 1.2 PureTech 68pk Live + Cool & Connect Pack - 10.000 EUR
    Instapmodel, de duurdere versies zoals Highlight en Shine zijn eigenlijk al buiten budget.

Ford Fiesta Trend 1.1i 70pk - 10.000 EUR
    Instapmodel

Voorlopig heeft de Renault Clio het meeste kans, wegens goede deal op korting en overname, en leuke uitstraling.

Als iemand ergens ervaring mee heeft hoor ik het graag, om de keuze wat makkelijker te maken.

Greets.
    Ga eens langs bij de garages en doe een testrit met de wagens en vraag daar een prijs. Is altijd beter dan op internet wat rondkijken. Ga je concreter zien welke auto je wel of niet bevalt en kan je beter prijzen vergelijken.

Comment

Ik sluit me aan bij Nickotje.

Sommige van die wagens trekken iets beter op, ondanks ze hetzelfde vermogen hebben.

Zo weet ik dat de corsa in 70pk versie retetraag is, maar dat het in de clio (75 pk) nog meevalt.

De hyundai vind ik redelijk duur in vergelijking met de rest. Vind ik ook de minst mooie.

Doe een testrit met elke wagen en vraag aansluitend een offerte. Bij de meeste van deze merken zal je een mooie korting krijgen maar sommigen mss toch dat tikkeltje meer waardoor het prijsverschil groot wordt.

That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Persoonlijk vind ik een nieuwe kopen omwille van gemoedsrust totale onzin, maar soit.
        Je hebt ook bij ieder merk 2dehands programma's waarbij je evenveel garantie hebt als bij een nieuwe.

Als gemoedsrust belangrijk is, dan zou ik eerder eens kijken naar japanners: Toyota Yaris, Mazda 2, Honda Jazz (hoewel die wat duurder is) of ook Kia Picanto.
        Die zijn over het algemeen betrouwbaarder dan Franse wagens.

Kijk vooral ook naar stockwagens.
        bvb, een Yaris start normaal vanaf 12.000€, maar stockwagen vind je vanaf 9.000€ (met 2km):
        http://toyotaplus.toyota.be/nlbe/twe...1266%7C%7C1278

Dus vooral goed online kijken en garages aflopen en modellen uittesten om te zien welke je het meeste bevalt.

Van de Clio en 208 komen er dit jaar of volgend jaar nieuwe versies, de Corsa iets later denk ik.
        Eindereeks modellen kunnen ook nog wat extra korting opleveren.
        Last edited by Chris_147; 20/03/2019, 12:50.

Comment

Die Renault Clio en Peugeot 208: gaat dat al over de nieuwe versies? Want beide worden dit jaar vervangen. Dat betekent dat je veel korting zal krijgen op het oudere model en dat een meer uitgerijpte auto zal zijn. Daartegenover staat dat een nieuwe auto wel kwalitatief een stap vooruit zal zetten wat betreft het interieur en je met een nieuwer model rijdt, maar dat er misschien meer kinderziektes zijn. De uitrusting zal misschien ook moderner zijn (connectiviteit vooral).

Bij Toyota, Hyundai en Kia krijg je normaal meer garantie dan bij de andere merken, dus kijk dat ook even na als je gemoedsrust belangrijk vindt.

Comment

voor de corsa (omdat ik er dagelijks inzit als werkauto) kan ik een aantal nadelen en voordelen opnoemen:

nadelen:

zetels: een tuinstoel zit beter. Op langere trajecten ga je dit zeker voelen.
            wegligging: niet de beste van de hoop. Rijd je bij het nemen van een bocht en het esp detecteert nog maar de minste wijziging, hoe klein ook, komt de esp al vrij bruut binnen.
            binnenafwerking: de vorige corsa stak beter in elkaar dan de deze. Matten zijn bijzonder licht uitgevoerd, dashboard is omwille van de zwarte blinkende plastiek bijzonder krasgevoelig.
            airco: in de hete zomer nipt genoeg voor de warmte buiten te houden, maar dan moet je 'm wel voldoende koud zetten met voldoende debiet. In automatische stand houdt hij het niet bij.

voordelen: als je onderhandeld kun je die krijgen aan een pak goedkoper dan wat er officieel wordt aangeboden
            wij hebben de 1.4 benzine met 98 pk. Da's geen sprintwonder maar het ding doet gewoon goed zijn werk. Je kan bijzonder schakellui rijden. 50 km/h in 5de? Geen probleem. Hoe de 1.2 die jij op het oog hebt gaat weet ik niet, maar vergelijkbaar gaat het wel zijn.
            Heel wat verstelmogelijkheden om de juiste zitpositie te vinden. Zowel stuur als zetel zijn in alle richtingen te verstellen waardoor het al moet lukken om niet een goede positie te vinden. Neemt niet weg dat de zetels op zich niet goed zitten.

Ik zou hem nooit kopen als persoonlijke auto. Veel ander gerief op de markt dat veel leuker rijdt en zit.
            www.peugeotforum.be

Comment

waarom mag een Suzuki Swift niet meedoen ? Zeer betrouwbaar (omdat je spreekt over gemoedsrust kopen)

Comment

en leuk om te rijden bovendien
                www.peugeotforum.be

Comment

Als je gemoedsrust wilt, springt er in jouw rijtje maar één uit. De Hyundai met zijn 5 jaar garantie.
                  Aan de andere kant vermoed ik dat je niet veel kilometers doet, en zullen zich de eerste jaren (normaal) geen problemen voordoen.
                  In dat geval zou ik gaan voor de Clio of C3, vanwege het leukere interieur.
                  2012 Opel Astra ST Ecoflex
                  2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                    Als je gemoedsrust wilt, springt er in jouw rijtje maar één uit. De Hyundai met zijn 5 jaar garantie.
                    Aan de andere kant vermoed ik dat je niet veel kilometers doet, en zullen zich de eerste jaren (normaal) geen problemen voordoen.
                    In dat geval zou ik gaan voor de Clio of C3, vanwege het leukere interieur.
                    Voor een paar honderd euro koop je bij de Clio de garantieverlening tot 5 jaar. Heb je en een leuke auto en uw gemoedsrust.

Comment

Working...
                    X