Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste bedrijfswagen ... maar 34K + Mercedes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eerste bedrijfswagen ... maar 34K + Mercedes

Ik mag dus een bedrijfswagen "kiezen" maar ik dien rekening te houden met een budget van 34K inclusief BTW en het moet een Mercedes zijn (tevens ook benzine maar dat is geen probleem)

In de praktijk kan ik dus kiezen uit een A, B of CLA:

A = te klein
    B= eigenlijk ook te klein, ziet er niet uit maar zit zeer goed
    CLA (shooting) = prachtige wagen maar praktisch is complete ramp, konden net zo goed een lichte vracht gemaakt hebben, achterbank is ronduit claustrofobisch

Ik ben dus blij dat ik een wagen krijg maar voor dat budget had ik liever ook elders gaan kijken -gaan voor een B -klasse of toch proberen een ander merk voor te stellen of het budget op te krikken (c klasse break zou werken maar is meteen veel duurder).

Ja, en?
    Wat is uw vraag? Of ge van werkgever moet veranderen?

Comment

Wat is je gezinssituatie als ik mag vragen?

Als je nog kleine kinderen hebt, lijkt een CLA mij nog wel te doen. Geen ruimtewonder inderdaad, maar zo erg vind ik het persoonlijk nu ook niet.

B is natuurlijk veel minder sexy, maar super praktische gezinsauto.

Het leven zit altijd vol compromissen jammer genoeg ;-)

Comment

Als ik dat allemaal lees hier op het forum heb ik geluk dat mijn baas mijn auto niet moet kiezen.
        Z4 M40i

Comment

Niet alle bazen zijn hetzelfde wat dat betreft.... Dit is wel een zeer beperkte carpolicy ook als je het mij vraagt.

Comment

Ik heb het geluk gehad dat mijn baas zich daar niks van aantrok. Die gaf mij gewoon een budget en voor de rest was het van "trek uwe plan maar"
            BMW X5 45e

Comment

Een beperkte car policy heeft sowieso nadelen. Als je geluk hebt, betekent het wel dat je werkgever scherpe prijzen heeft voor die lijst - en dan hangt het er vanaf of je werkgever die winst volledig voor zich houdt, of er gebruik van maakt om wat duurdere wagens aan te bieden zonder dat het hem een fortuin kost.

Heb je geen mogelijkheid om zelf geld bij te leggen, dat zie ik toch bij veel bedrijven als optie in de car policy? Al denk ik dat het wel een dure zaak zou worden om je budget voldoende te rekken om een degelijk uitgeruste C-klasse erin te krijgen.
              VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Wat is je gezinssituatie als ik mag vragen?

Als je nog kleine kinderen hebt, lijkt een CLA mij nog wel te doen. Geen ruimtewonder inderdaad, maar zo erg vind ik het persoonlijk nu ook niet.

B is natuurlijk veel minder sexy, maar super praktische gezinsauto.

Het leven zit altijd vol compromissen jammer genoeg ;-)
                Momenteel nog geen kinderen maar wel een hobby waarbij koffer 500L+ brede toegang heel handig is, momenteel heb ik een Hyundai Tuscon - stelt weinig voor maar de hoge zit en ruimte binnenin apprecieer ik wel. Bijkomend geregeld 4-5 personen in de wagen (weekends).

Als ik eens rondvraag is het toch best uitzonderlijk dat de keuze van een bedrijfswagen zo strikt bepaald wordt, vooral omdat we praten over een klein bedrijf met welgeteld 2 bedrijfswagens (geen van beiden is een Mercedes bytheway).

Ga dit diplomatisch proberen aan te kaarten toch, een C -break zou nog te verteren zijn, desnoods jonge 2de hands.

CLA: valt definitief af, geen ruimtegevoel, slecht zicht rondom, toegang/vorm koffer
                B -klasse: Bevalt als bestuurder zeer goed, 5 personen is zo goed als onmogelijk, koffer te klein om makkelijk te zijn, 136Pk - versie met automaat en een paar opties als compromis, de sexy bompa look heb ik minder problemen mee - van een gedateerde Tuscon mss zelfs een verbetering .

Ook eens gekeken naar de stockmodellen en een C 180 is mss wel een haalbare kaart - iemand een idee of de prijzen van stockwagens nog naar beneden kunnen - heb voorlopig nog wat bedenktijd gevraagd en ga ook de deur nier platlopen vermits MB niet mijn eerste keuze zou zijn). Soms iemand een richtlijn welke korting mag verwacht worden bij Mercedes.

Comment

Niet alle bazen zijn hetzelfde wat dat betreft.... Dit is wel een zeer beperkte carpolicy ook als je het mij vraagt.
                  Dat is inderdaad wel heel erg beperkt, maar het is een firmawagen hé. Bij ons was het voorheen ook allemaal Citroën, maar die zijn zo goedkoop dat we wel allemaal met een grote Citroën konden rijden type C5 break, C4 grand picasso,...

In TS zijn geval is het wat tegenstrijdig. De baas wil dat iedereen met Mercedes rijdt, maar geeft zo een laag budget dat er weinig keuze is en het dus enkel bij de kleintjes blijft. Klinkt haast als een kind dat voor een gesloten deur van de snoepwinkel staat

Ik moet nu wel niet veel zeggen, want onze budgetten zijn ook niet supergroot, maar wij mogen wel kiezen wat we willen.

Comment

Collega van mij heeft pas een weekendje gespendeerd om naar C stockwagens te gaan kijken.
                    Waar hij nu met een C 180d manueel rijdt, heeft hij nu een 200d automaat kunnen scoren met nog heel wat opties voor hetzelfde budget.
                    Er zijn dus blijkbaar toch wel wat deals te doen.

Hij is er wel half België voor rond gereden naar eigen zeggen ;-)

Comment

Collega van mij heeft pas een weekendje gespendeerd om naar C stockwagens te gaan kijken.
                      Waar hij nu met een C 180d manueel rijdt, heeft hij nu een 200d automaat kunnen scoren met nog heel wat opties voor hetzelfde budget.
                      Er zijn dus blijkbaar toch wel wat deals te doen.

Hij is er wel half België voor rond gereden naar eigen zeggen ;-)
                      Een collega van mij heeft zo zijne X-Trail kunnen scoren. Twee weken terug is een oud collega opnieuw bij ons begonnen en moest snel een wagen hebben en die is totaal niet kieskeurig. Dus is gewoon bij Citroën terug binnen gegaan en gekeken wat ze in stock hadden. En een vrij simpele C5 Aircross genomen. Nu dus ook van dichtbij kunnen bekijken, en mij kan m niet bekoren.

Baas zegt ook altijd tegen mij dat ik maar moet gaan zien voor een stockwagen of een jonge occasie. Maar ik ben te kieskeurig wat opties betreft en dan moet er juist ene zijn die dat allemaal heeft

Mercedes kan enkel de GLC mij boeien en die ligt sowizo boven budget en teveel CO2 omwille de 4x4. Dus afhankelijk van mijn budget wordt het een Tiguan, Tiguan Allspace of een XC60.

Comment

De merkenkeuze hangt dikwijls af van het bedrijf.
                        Als een bedrijf 10 auto's heeft, dan is het moeilijk om deftig te onderhandelen bij 2 merken en echt goede condities te krijgen.
                        Dan kiest een baas dikwijls voor één merk en dat is dan zo... En verder zijn de budgetten ook moeilijk vergelijkbaar.
                        Jij spreekt hier over 35k incl BTW aankoop, maar voor datzelfde geld kan je dan een auto hebben die per maand een pak meer of minder kost.

In andere bedrijven bepalen ze budget op basis van bv 20.000 km per jaar op 4 of 5 jaar , en dan de totale cost per maand (incl/excl brandstof).

Als een auto zo hoog op je prio lijst staat, dan moet je daar het bedrijf naar kiezen hé.

Bij ons bv zijn de merken Audi, Merc, BMW, VOLVO, VW, SKODA toegelaten.
                        Maar wat je wel merkt is dat de leasemaatschappij op bepaalde momenten betere condities heeft op bepaalde merken.
                        In September heb je dan een optiebudget van 5K op een BMW en 10k op een Audi, en een maand later is dat omgekeerd. Geen idee waar dat aan ligt.
                        Feit is, hoe flexibeler je zelf bent, hoe meer je kan krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                          De merkenkeuze hangt dikwijls af van het bedrijf.
                          Als een bedrijf 10 auto's heeft, dan is het moeilijk om deftig te onderhandelen bij 2 merken en echt goede condities te krijgen.
                          Dan kiest een baas dikwijls voor één merk en dat is dan zo... En verder zijn de budgetten ook moeilijk vergelijkbaar.
                          Jij spreekt hier over 35k incl BTW aankoop, maar voor datzelfde geld kan je dan een auto hebben die per maand een pak meer of minder kost.

In andere bedrijven bepalen ze budget op basis van bv 20.000 km per jaar op 4 of 5 jaar , en dan de totale cost per maand (incl/excl brandstof).

Als een auto zo hoog op je prio lijst staat, dan moet je daar het bedrijf naar kiezen hé.

Bij ons bv zijn de merken Audi, Merc, BMW, VOLVO, VW, SKODA toegelaten.
                          Maar wat je wel merkt is dat de leasemaatschappij op bepaalde momenten betere condities heeft op bepaalde merken.
                          In September heb je dan een optiebudget van 5K op een BMW en 10k op een Audi, en een maand later is dat omgekeerd. Geen idee waar dat aan ligt.
                          Feit is, hoe flexibeler je zelf bent, hoe meer je kan krijgen.
                          Dat is een logische verklaring, alleen ziet mijn werkgever dat totaal anders

- amper 2 wagens op het bedrijf - dus onderhandelen voor goede condities is niet aan de orde denk ik dan, op de koop toe zijn deze wagens niet van Mercedes
                          - Auto staat niet echt hoog op de prio -lijst, een Scenic zou perfect zijn voor mij, veel goedkoper, geen uitstraling maar wel iets dat aansluit bij mijn gebruik, wagen is trouwens een pure salariswagen.
                          - Ben net zeer flexibel: Benzine + automaat +gps + airco + deftige koffer + plaats voor 5 + VAA max 240 €, geen uitgesproken voorkeur voor kleur, speciale opties (meegenomen uiteraard), merk, mag ook 2de hands zijn, ...

Uiteraard een luxe probleem maar een mens zou toch verwachten dat je op zijn minst een wagen mag kiezen die min of meer aansluit bij je gebruik.

Zoals je aangaf, het is en blijft een wagen van de werkgever. Mocht ik werkgever zijn zou ik denken: zorg dat de werknemers tevreden en gemotiveerd zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Toffepee Bekijk Berichten

Dat is een logische verklaring, alleen ziet mijn werkgever dat totaal anders

- amper 2 wagens op het bedrijf - dus onderhandelen voor goede condities is niet aan de orde denk ik dan, op de koop toe zijn deze wagens niet van Mercedes
                            - Auto staat niet echt hoog op de prio -lijst, een Scenic zou perfect zijn voor mij, veel goedkoper, geen uitstraling maar wel iets dat aansluit bij mijn gebruik, wagen is trouwens een pure salariswagen.
                            - Ben net zeer flexibel: Benzine + automaat +gps + airco + deftige koffer + plaats voor 5 + VAA max 240 €, geen uitgesproken voorkeur voor kleur, speciale opties (meegenomen uiteraard), merk, mag ook 2de hands zijn, ...

Uiteraard een luxe probleem maar een mens zou toch verwachten dat je op zijn minst een wagen mag kiezen die min of meer aansluit bij je gebruik.

Zoals je aangaf, het is en blijft een wagen van de werkgever. Mocht ik werkgever zijn zou ik denken: zorg dat de werknemers tevreden en gemotiveerd zijn.

Klein bedrijf, de baas doet wat hij wil. Maar je kan altijd eens praten hé.

Laat me eens speculeren...
                            De baas én zijn vrouw rijden graag met Mercedes. De verkoper van Merc heeft een paar schone velgen beloofd aan de baas zonder meerprijs als hij de 2 bedrijfswagens ook daar laat aankopen.
                            "Want, zeg nu eerlijk, welke werknemer rijdt er nu niet graag met een ster"?

Nu, om terug te komen op jouw situatie, een B-klasse en een Scenic zijn even groot denk ik.
                            Ga in gesprek met je baas, en vertel wat je graag wil, misschien wil hij het budget wel een duwtje geven, of kan er een directiewagen in het budget gewrongen worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Klein bedrijf, de baas doet wat hij wil. Maar je kan altijd eens praten hé.

Laat me eens speculeren...
                              De baas én zijn vrouw rijden graag met Mercedes. De verkoper van Merc heeft een paar schone velgen beloofd aan de baas zonder meerprijs als hij de 2 bedrijfswagens ook daar laat aankopen.
                              "Want, zeg nu eerlijk, welke werknemer rijdt er nu niet graag met een ster"?

Nu, om terug te komen op jouw situatie, een B-klasse en een Scenic zijn even groot denk ik.
                              Ga in gesprek met je baas, en vertel wat je graag wil, misschien wil hij het budget wel een duwtje geven, of kan er een directiewagen in het budget gewrongen worden.
                              Dat zou ik nog begrijpen, realiteit is dat de dealer wel een vriend is ... maar zelf heeft mijn baas/vrouw geen Mercedes. Uiteraard zou ik wel een ster zien zitten maar dan eerder C -break.

I.v.m. de Scenic bedoelde ik de Grand Scenic. Mijn ideale keuze op papier zou een Tiguan zijn, afwerking / automaat / onderstel / rij -ervaring minder dan Mercedes maar wel meer ruimte / ok afwerking / wat hoger - wat ik persoonlijk als zeer aangenaam ervaar. Kan ook gewoon een GLC vragen + wat honderden euro extra loon om VAA te compenseren.

Comment

Er is ook een C160 break benzine, start van 34.000, incl btw. De business solution is een dikke 36.000. En dat is zonder enige vorm van korting. Dus zou je toch binnen je budget moeten krijgen.
                                Is wel enkel in manueel beschikbaar denk ik.
                                Last edited by Gery; 11/04/2019, 17:06.

Comment

Ondertussen 1 maand verder en de zeer gelukkige bestuurder van een Mercedes C180 Estate business + nog wat opties, budget werd met 1000 € verhoogd waardoor een jonge 2de hands voor 35K is aangekocht. Rijden bevalt uitermate goed - eerste maal automaat, zalige zetels, voldoende ruim, gps is basic maar wordt beperkt gebruikt. Kleurcombo is aanpassen: Zwart metallic + licht beige interieur - prachtige combo maar je ziet er alles op, zowel binnen als buiten :-)

Comment

Proficiat!
                                    Het belangrijkste heb je, een goede automaat en goede zetels.
                                    Licht interieur zal wel meevallen, onderschat niet hoe veel stof je ziet liggen op zwarte zetels!

Comment

zwarte auto's
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Proficiat, echt mooie wagen!

Heeft meer dan voldoende opties

Comment

Working...
                                        X