Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E200 sedan of Mercedes E300de sedan of Mercedes E300de break

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes E200 sedan of Mercedes E300de sedan of Mercedes E300de break

Dag allen,

Ik rij vandaag met een Mercedes E220 sedan bedrijfswagen. Deze wordt geleased op 2 jaar. Ik dien nu opnieuw een wagen te kiezen maar op 4 jaar.

Dit komt wat duurder uit, dus kan ik voor het zelfde budget eerder een Mercedes E200 nemen.

Begin dit jaar is de plug in hybride Mercedes E300de gelanceerd. Deze is fiscaal interessanter aangezien ik voor hetzelfde budget bijna full option kan nemen. Ik zit echter met de kleinere koffer (vanwege de batterij) in. Een andere mogelijkheid is een break.

We hebben geen kinderen, de grote koffer komt vandaag occasioneel van pas bv de containerpark bezoeken, op autovakantie gaan, grote boodschappen/meubels, ...

Ik twijfel echter tussen het volgende:
    - Mercedes E200 Avantgarde Sedan (heb ik vandaag al, wil graag iets anders +/- 540l)
    - Mercedes E300de AMG Line Sedan (zeer sportief, maar kleine koffer +/- 370l)
    - Mercedes E300de AMG Line Break (minder sportief, maar grotere koffer)

E300de break.

Comment

Als je met 2 niet toekomt met de koffer van een E break, dan doe je iets verkeerd.
      Meubels laat je leveren, en op vakantie kan je nog altijd een dakkoffer nemen.

Comment

E300de Kombi. Zonder twijfel. De diesel- en elektrische motor zouden een fantastisch duo zijn: zuinige diesel op de snelweg, zoemen door de stad. Allebei koppelrijk, moet zalig rijden zijn.

Een break vind ik persoonlijk jonger en meer lifestyle dan een sedan. Dat vind ik dan eerder voor gepensioneerden, taxi’s en sjaloekis.

En mijn ma vindt breaks voor bakkers, beenhouwers en metsers .
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

ik zou ook wel zot zijn van de techniek achter een 300de, en al helemaal als die dan nog eens beter uitrustbaar is...wat een vraag

Comment

De E break

BMW X5 45e

Comment

...zonder maffiaglas !

Comment

.....zal met worden bobo zoals 99% van de kopers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  Als je met 2 niet toekomt met de koffer van een E break, dan doe je iets verkeerd.
                  Meubels laat je leveren, en op vakantie kan je nog altijd een dakkoffer nemen.
                  Voor alle duidelijkheid, ik heb momenteel een sedan E220 en vrees dat de sedan E300de te klein uitvalt. Ik heb geen break.

Comment

Heb foto's moeten googlen van de E300de sedan.
                    Ik zou mij geweldig storen aan de kleinere koffer. Ondanks dat ik de E sedan veel mooier vind dan de break zou ik voor de Mercedes E300de AMG Line Break gaan.
                    Leg eens een grote doos in de koffer van je huidige E en ga naar de supermarkt voor de grote inkopen. Dan weet je meteen of je toekomt met de kleinere koffer of niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AEB Bekijk Berichten

Voor alle duidelijkheid, ik heb momenteel een sedan E220 en vrees dat de sedan E300de te klein uitvalt. Ik heb geen break.
                      Dan moet je de break nemen, die is toch een pak mooier dan de sedan.

Comment

Als je de keuze hebt tussen sedan en break, zou ik eerder geneigd zijn om voor de break te gaan. Ik ben ook toe aan vervanging van mijn bedrijfswagen en kon niet voor de MB E200d break gaan, dus is het een sedan geworden. Ik heb nooit echt grote problemen gehad qua koffervolume en heb - in geval van nood - ook een dakkoffer. Dus ik beschouw het feit dat ik straks in een sedan zit, eens een welkome verandering.
                        Kort gezegd: ipv de vraag te stellen of je voor sedan of break moet gaan, stel je de vraag anders: maak de afweging tussen hoeveel belang je hecht aan de ruime koffer versus de acceleraties. Wat doorweegt wordt je keuze in optie 2 of 3

Comment

een nieuwe lease op 4 jaar duurder dan de huidige op 2 jaar? is dat logisch?

Comment

Restwaarde die men rekent op een 2-jaarse lease is heel hoog

Comment

Waarom zou niet iedereen altijd op / per 2 jaar leasen? Toch totaal niet logisch?

Comment

Mercedes bouwt dit systeem zeer sterk af, o.a. omwille van de onzekerheid van de tweedehands markt.
                                Bij ons is het in elk geval gedaan: degene die nog een contract lopende hebben, mogen het uitdoen, dus ook het tweede luik van het vierjarig contract, maar eens dat gepasseerd is het finito. Uiteraard ook geen nieuwe contracten meer.

Comment

Maat zit nog 2+2, thuiswerker, 8k op 2 jaar en vindt dat gewoon vervelend 1 nieuwe wagen in te ruilen op volgende

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Ben je zeker dat de break ook in het budget past?
                                    De restwaarde voor de break ligt blijkbaar een stuk lager waardoor de leaseprijzen hoger uitkomen.
                                    Bij ons was de break met dezelfde opties 75 euro per maand duurder dan de sedan.
                                    KLIK |&| KLAK

Comment

De kogel al door de kerk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        Maat zit nog 2+2, thuiswerker, 8k op 2 jaar en vindt dat gewoon vervelend 1 nieuwe wagen in te ruilen op volgende

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                        Ik ging nog vroeger moeten switchen naar deel 2 van het contract... wegens te veel gebold

Comment

Working...
                                        X