Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat Tipo SW of Seat Leon ST of ... (alternatieven)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fiat Tipo SW of Seat Leon ST of ... (alternatieven)

De zoektocht voor een opvolger voor de madam haar rammelende bus (Opel Combo bj2011) gaat van start. De voorganger van deze was een Golf 4 Variant, na zo'n rammelende bus gehad te hebben is het klaar dat we terug voor een klassieke break gaan gaan.

Momenteel zijn er twee modellen die voor mij uit het oog springen (en die ik al jaren mooi vind) namelijk de Fiat Tipo SW en de Seat Leon ST. Het doel van dit topic is oa. te horen welke hier de voorkeur zou zijn, of wat een eventueel alternatief zou zijn.

De eisen zo'n beetje zijn:
    - break uit het C-segment
    - koffervolume ! (vooral diepte koffer zo groot mogelijk)
    - benzine
    - nieuw of jonge 2de hands (max. 3j)
    - budget 20-25k
    - geen premium merken

ben benieuwd naar de respons !
    Last edited by Tigra; 14/05/2019, 12:30.

...als er dichtbij een cng-pomp is...en dat zouden jullie een (milieu of financieel) voordeel vinden...

Comment

Van deze twee de Tipo! Ook altijd fan van geweest en staat bij mij ook hoog op m'n lijstje.

Een Skoda Scala? Of een jonge tweedehands Rapid? Vind dat nu niet direct lelijke auto's, maar das persoonlijk.
      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Ik antwoord zelfs niet
          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Zo'n 308 SW heeft precies wel een hele diepe koffer (pluspunt) ??

Scala / Rapid zijn geen stations, dus die vallen af.

Comment

467 liter aan kofferruimte en met zijn vorm is het toch een station? Dat het mogelijks niet voldoende is, dat kan natuurlijk altijd

De a4 break die ik had, had niet meer ruimte alleszins

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                Zo'n 308 SW heeft precies wel een hele diepe koffer (pluspunt) ??

Scala / Rapid zijn geen stations, dus die vallen af.
                Ga eens naar Bruyninx in Hasselt, ondertussen overgenomen, en veel merken. De garages liggen tegenwoordig allemaal samen in een industriepark. Daar kun je ze allemaal testen, Fiat, Peugeot, Citroën, Kia, Nissan enz.

Je moet 'm daar nog niet kopen dan maar alles ligt dicht bijeen, ze hebben zelfs jonge occasies van al die merken samen staan.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

308SW heeft een heeel ruime koffer, bruikbaarder dan die van mijn C-klasse of V60 (vorige generatie).
                  Rijdt ook bijzonder aangenaam (de diesel alvast).
                  Klein stuurtje is wennen, maar eigenlijk wel best aangenaam. Touchscreen was er ‘een beetje over’, liever wat meer knopjes. Navigatie, tja, dat was een beetje met de Franse slag.
                  Voor mij waren de minnetjes op de 308 de te korte (bovenbeen) en te lage (schouders) zetels, de achteras (voel je dribbelen over een dwarsrichel in een bocht, wat je met een multilink niet hebt) en de ruwe stoffen bekleding op de bovenkant van de deur (onaangenaam als je je blote elleboog daar op laat rusten).
                  Kwaliteitsbeleving is echt wel top, ik vond dat een knappe auto.

De Seat heeft een wat doods interieur, zoals altijd bij Seat. Hoe saai kan zwart gemaakt worden? Waar is die Spaanse Auto Passion naartoe? Saai, maar wel degelijk.

Tipo SW: knappe verschijning. Nog niet mee gereden, en eerlijk gezegd: ook nog niet van binnen bekeken - shame on me - @timoty ;D ?
                  Ik hoop altijd dat ik zo eentje als rental krijg op vakantie, en dan steken ze he een f**king Kadjar onder je gat
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Voor een nieuwe Tipo zou ik wachten tot de nieuwe 1.0 en 1.3 FIREFLY-motoren ook beschikbaar zijn, eventueel met DDCT bak

Zitten al in de 500X

Comment

Ik ben ook stillekes aan het kijken om de Astra ST hier te vervangen. Mijn eerste gedacht was ook opnieuw een C - segmenter break, met hetzelfde budget als jou, maar meer en meer ben ik dat plan aan het laten varen, en kijk ik uit naar zoiets bv:

2012 Opel Astra ST Ecoflex
                      2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Nee zo'n insignia vind ik veel te ruimteschip achtig, niks voor mij.

Comment

Leon ST

Comment

Euh, es kijken, wat speelt er nog in die klasse buiten bovenstaande :

Hyundai i30
                            Kia Ceed
                            Opel Astra
                            Skoda Octavia
                            Ford Focus
                            Renault Megane
                            Toyota Auris

Beetje outside de box, want eerder D-segment, maar wel interessant :
                            Op zoek naar een tweedehands Mazda 6? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

Tis maar wa ge wilt he.

Comment

Uit dat lijstje zou ik kiezen tussen de Focus, de Megane en de Auris (hybride).
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                308SW heeft een heeel ruime koffer, bruikbaarder dan die van mijn C-klasse of V60 (vorige generatie).
                                Rijdt ook bijzonder aangenaam (de diesel alvast).
                                Klein stuurtje is wennen, maar eigenlijk wel best aangenaam. Touchscreen was er ‘een beetje over’, liever wat meer knopjes. Navigatie, tja, dat was een beetje met de Franse slag.
                                Voor mij waren de minnetjes op de 308 de te korte (bovenbeen) en te lage (schouders) zetels, de achteras (voel je dribbelen over een dwarsrichel in een bocht, wat je met een multilink niet hebt) en de ruwe stoffen bekleding op de bovenkant van de deur (onaangenaam als je je blote elleboog daar op laat rusten).
                                Kwaliteitsbeleving is echt wel top, ik vond dat een knappe auto.

De Seat heeft een wat doods interieur, zoals altijd bij Seat. Hoe saai kan zwart gemaakt worden? Waar is die Spaanse Auto Passion naartoe? Saai, maar wel degelijk.

Tipo SW: knappe verschijning. Nog niet mee gereden, en eerlijk gezegd: ook nog niet van binnen bekeken - shame on me - @timoty ;D ?
                                Ik hoop altijd dat ik zo eentje als rental krijg op vakantie, en dan steken ze he een f**king Kadjar onder je gat
                                Voor iemand die pakweg van Benz of Audi komt, is het aanpassen (iets meer harde plastics).

Vergeleken met die Slopel Astra die ik had, is het zeker niet minder (die plastic was ook overal aanwezig en rammelde bovendien...). Een Octavia heb ik uitgebreid getest en is zeker niet ‘specialer’.

Verder zeer zakelijk, verwacht geen 500-frivoliteiten. Wel zeer duidelijk, intuïtief te bedienen en zit zeer degelijk in mekaar. Analoge klokken, handig display ertussen. En, vind ik persoonlijk, goede stoelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                  Euh, es kijken, wat speelt er nog in die klasse buiten bovenstaande :

Hyundai i30
                                  Kia Ceed
                                  Opel Astra
                                  Skoda Octavia
                                  Ford Focus
                                  Renault Megane
                                  Toyota Auris

Beetje outside de box, want eerder D-segment, maar wel interessant :
                                  Op zoek naar een tweedehands Mazda 6? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.

Tis maar wa ge wilt he.
                                  Zijn die allemaal vergelijkbaar qua prijs?
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Mijn lijstje is nog altijd hetzelfde,

1. Tipo
                                    2. Leon

op drie is er wel de 308 bij gekomen, die koffer lijkt enorm diep te zijn, wat wel een pluspunt is voor de bench van den hond die mee moet. Voor de rest vind ik hem nog wel cava in design, juist dat dashboard met die verre tellers moet ik toch eens IRL gezien hebben.

Comment

De 308 SW vind ik een bijzonder knappe, sportief gelijnde break met inderdaad een gigantische laadruimte (100-tal liter meer dan de Tipo SW nog, die zeker niet tekort schiet zelf).

Fijn motorenpallet en meer dan deftig afgewerkt. Alles op touchscreen lijkt me echter een kwestie van gewoonte, ik zou het na een tijdje denk ik wel gewoon worden.

Los daarvan moet ik toegeven dat ik Peugeot ook altijd een tof merk gevonden heb, dat vaak toffe creaties in het gamma heeft, of dat nu een vette 208 GTI, een praktische 308 SW, een knappe 508 berline is, ... ik kijk er wel graag naar.

Kwaliteitsmatig zou ik me ook geen enkele zorg maken. Slechte auto's worden niet meer gemaakt (je kan echter wel altijd een slecht exemplaar van een bepaald merk vasthebben, dat is iets anders), en het gaat erom de specifieke 'zwakkere' punten (zeer persoonlijk) te leren kennen en te bepalen of je ermee kan omgaan.

Als A160 35 centimeter korter was, kwam hij niet klagen over de korte zit, denk ik. Zoiets.

Neem je tijd, ga met alles eens rijden, duw de bench er eens in om te kijken of het past. Kiezen is leuk!

Comment

Hoe diep / breed is de Tipo koffer timothy in cm's ?? (de bruikbare oppervlakte)

Comment

Working...
                                        X