Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat Tipo SW of Seat Leon ST of ... (alternatieven)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Diep genoeg?

Er is 550 liter kofferruimte, dat weet ik.

De Tipo is 2 millimeter minder lang, anderhalve millimeter minder breed maar wel 3 centimeter hoger.

Dat zijn dan de buitenmaten. Koffermaten kan ik verder echt niet vinden.

Maar ik denk dat dat mekaar echt niet veel kan ontlopen, de 308 kan bvb. echt geen 10 centimeter diepere koffer hebben gezien het dan snel heel krap zal worden op de achterbank. Volgens mij gaan dat echt detailverschillen zijn.

Al moet die 100 liter extra natuurlijk ergens vandaag komen.

Tijd om de meter boven te halen als je morgen gaat kijken!
    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      De 308 SW vind ik een bijzonder knappe, sportief gelijnde break met inderdaad een gigantische laadruimte (100-tal liter meer dan de Tipo SW nog, die zeker niet tekort schiet zelf).

Fijn motorenpallet en meer dan deftig afgewerkt. Alles op touchscreen lijkt me echter een kwestie van gewoonte, ik zou het na een tijdje denk ik wel gewoon worden.

Los daarvan moet ik toegeven dat ik Peugeot ook altijd een tof merk gevonden heb, dat vaak toffe creaties in het gamma heeft, of dat nu een vette 208 GTI, een praktische 308 SW, een knappe 508 berline is, ... ik kijk er wel graag naar.

Kwaliteitsmatig zou ik me ook geen enkele zorg maken. Slechte auto's worden niet meer gemaakt (je kan echter wel altijd een slecht exemplaar van een bepaald merk vasthebben, dat is iets anders), en het gaat erom de specifieke 'zwakkere' punten (zeer persoonlijk) te leren kennen en te bepalen of je ermee kan omgaan.

Als A160 35 centimeter korter was, kwam hij niet klagen over de korte zit, denk ik. Zoiets.

Neem je tijd, ga met alles eens rijden, duw de bench er eens in om te kijken of het past. Kiezen is leuk!
      Tja... 1m90, ‘t is niet altijd een cadeau
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Z4 M40i

Comment

OK, vandaag naar de Tipo SW gaan kijken en testrijden, een zalige auto... maar die koffer valt niet goed mee, echt stom, want dat gaat dé reden zijn om hem uiteindelijk niet te nemen. Ik vreesde er op voorhand al een beetje voor, 't is niet dat da te klein is maar ontbreekt vooral in diepte voor de bench van de hond :s pfff

Comment

Uiteindelijk is koffer dus echt wel een belangrijk punt in het zoeken / kiezen van de juiste wagen... maar ik wil ook geen auto van tegen de 5m... alles moet gewoon een beetje in verhouding zijn.

Comment

Om nog even terug te komen op de Tipo... naar deze was ik gaan kijken (echt wel een schoon otto'ke ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                Mijn lijstje is nog altijd hetzelfde,

1. Tipo
                2. Leon

op drie is er wel de 308 bij gekomen, die koffer lijkt enorm diep te zijn, wat wel een pluspunt is voor de bench van den hond die mee moet. Voor de rest vind ik hem nog wel cava in design, juist dat dashboard met die verre tellers moet ik toch eens IRL gezien hebben.
                Ik heb nu 85000 km op mijn 308 staan en die auto is echt wel ok. In tussentijd een paar maand een 308 er bij gehad met 1.2 benzine en dat is echt een heel fijne auto. Nu hebben we een 5008 in bestelling met die 1.2.

Momenteel staat er al een paar maand een superb naast en qua rijden kies ik altijd de 308. Liefst met wat gewicht in de koffer.
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                  Om nog even terug te komen op de Tipo... naar deze was ik gaan kijken (echt wel een schoon otto'ke ...

http://www.kegelsturnhout.be/stockwa...lskorting!!!!/
                  Ik ging hem zo bestellen, ware het niet dat m’n werkgever die pastelkleur afkeurde. Prachtig inderdaad!

Jammer dat de koffer niet voldoet. Andere indrukken?

Comment

goed uitgerust...hoezo auto's duur geworden

Comment

Eigenlijk zot hè. Al die dingen in een splinternieuwe auto voor iets meer dan 18k. Tigra begrijpt nu wel waarom ik er zo zot van ben denk ik

Comment

Eigenlijk zot hè. Al die dingen in een splinternieuwe auto voor iets meer dan 18k. Tigra begrijpt nu wel waarom ik er zo zot van ben denk ik
                        Echt wel want da rijdt gewoon goed, stil zonder gerammel, vlot genoeg voor het dagelijkse verkeer, echt een zalige auto en zeker voor dat geld.

Maar die koffer is maar 70 cm diep op bruikbare hoogte, dat is echt te klein

Comment

En die kleur is ook geweldig mooi :s

Comment

En nog in de buurt ook

Seat Leon ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.
                            2012 Opel Astra ST Ecoflex
                            2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                              Wist niet dat die 1.5 ook in 130 te verkrijgen was.

Comment

Saai kleurtje en van die zetels wordt een mens ook niet happy
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik ging hem zo bestellen, ware het niet dat m’n werkgever die pastelkleur afkeurde. Prachtig inderdaad!

Jammer dat de koffer niet voldoet. Andere indrukken?
                                  Ah, 'pastel' noemt dat nu

Comment

Er zijn ook wel enkele Mazda 6's jong 2dehands onder de 25k te vinden:
                                    https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...7bd9?cldtidx=2
                                    https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...ad4e?cldtidx=3

Die 2de heeft geen foto's, maar lijkt zeer goed uitgerust te zijn, Prestige Edition.

Die lopen natuurlijk wel tegen de 5m, wat je niet wil.
                                    Last edited by Chris_147; 15/05/2019, 12:52.

Comment

Gewoon nen dacia

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                        Saai kleurtje en van die zetels wordt een mens ook niet happy
                                        en die velgen wil ik ook niet kuisen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                          Gewoon nen dacia
                                          Die komt ook terug in beeld !

Comment

Working...
                                          X