Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fiat Tipo SW of Seat Leon ST of ... (alternatieven)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

    lolz, dealer zijn volledige marge erdoor die hij op die auto had...
    Dat is pech voor hem.
    Als ze iets adverteren en daarna klopt het niet dan doen ze aan fraude.
    Alles mooier voorstellen dan het is om te kunnen verkopen.

    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

      Hier zelfs 500€ meer (162 ipv 139) We zullen de betaling moeten afwachten want de oude uitstoot staat ook op het gelijkvormigheidsattest. Er zou dit jaar toch een overgangsperiode van kracht zijn.
      Wel weer straf dat ze daar bij de dealer geen sluitend antwoord op kunnen geven
      Daar verschiet nu eerlijk gezegd niet van dat de dealers het zelf niet weten.

      In mijn sector hebben ze de registratierechten aangepast met een hele hoop nieuwe wetten.

      Nu hebben we een paar speciale zaken gehad waarbij we de mensen zo weinig mogelijk willen laten betalen (het kost al genoeg om iets van vastgoed te kopen).
      Volgens de letter van de wet kan het niet, volgens de letter van de belastingdienst kan het wel en eigenlijk komt het erop neer dat het afhangt van hoe de hoed staat van degene die de akte uiteindelijk registreert.

      Gezellig om tegen de mensen te zeggen van ja het kan ergens liggen tussen een bedrag x en bedrag y dat enkele duizenden eurotjes meer is
      BMW X5 45e

      Comment


      • #83
        Ik.

        Er zijn drie waarden: de oude NEDC, de nieuwe WLTP en de NEDC2.

        NEDC2 is een wiskundige berekening met correctie volgens een vastgestelde formule op basis van de testresultaten van WLTP.

        Concreet voorbeeld: mijn Abarth 595C.

        NEDC: 139 gram (BIV 420 Euro ongeveer)
        NEDC2: 155 gram (BIV 875 Euro. Dit heb ik ook echt betaald)
        WLTP (staat op het gelijkvormigheidsattest) 175 gram (BIV 1600 Euro).

        Momenteel betaal je dus al een pak meer, maar het zal nog een HOOP meer worden binnenkort.

        Bedank de groene jongens die dieselgate bij VW ontdekten. Zonder hen had het nooit zo'n vaart gelopen met de nieuwe normerigen...

        Grappig detail: Per liter benzine die je per 100 km verbruikt stook je per kilometer zo'n 24 gram CO2 buiten. Een benzinewagen die 5 liter verbruikt zit dus aan 120 gram.
        Mijn Abarth zou ongeveer 7,4 liter verstoken volgens WLTP. Ik krijg de wagen zéér makkelijk onder de officiële score, met een volledige liter zelfs...
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

        Comment


        • #84
          Tja en iedereen maar klagen het verbruik van mijn auto op papier klopt niet...
          Onze noorderburen zullen ook groen lachen bij hun BPM belastingen zo een CO2 stijging loopt daar op in de 1000en euro's.

          Mijn oude karren lopen perfect op wat er in het boekje staat 10L is 10L bij normaal rijden.
          Polo 6n 1.4

          Comment


          • #85
            Bedankt Timothy voor de duidelijke uitleg, dus de waarde die momenteel op het inschrijvingsbewijs staat is dus die NEDC2-waarde ?

            Harei, ze hebben ons dus al ferm bij onze rekker +370 euro BIV erbij (VB blijft gelukkig laag)

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

              Bedank de groene jongens die dieselgate bij VW ontdekten. Zonder hen had het nooit zo'n vaart gelopen met de nieuwe normerigen...
              Dat vind ik dan ook weer een belachelijke opmerking. Nu zou het dus fout zijn om fabrikanten niet te laten sjoemelen?

              Waarom de BIV nu zo zwaar omhoog gaat zijn 2 zaken :

              1. Men heeft te lang met oogkleppen op geleefd en alles maar laten gebeuren.
              2. Het belastingssysteem om BIV en VB te bepalen is simpelweg een belachelijk systeem. (Bv. een meer vervuilende 1.2 benzine is goedkoper dan een 2.0 hybride.) En er was op voorhand ook gesteld dat men dit systeem zou aanpassen opdat het NIET duurder zou worden door een aanpassing naar de reële waardes. Echter is men het natuurlijk weer bewust aan het negeren om schoon wat meer centen binnen te halen. In Nederland zie je inderdaad eenzelfde verhaal. Daar wordt ook door alle politieke partijen gecommuniceerd dat de BPM moet worden afgebouwd, toch zeker in functie van het WLTP en dat dit geen belastingsverhoging mag zijn. Ondertussen heeft men daar geen hol gedaan en is de BPM op sommige wagens met 50% of meer omhoog gegaan.

              Misschien moet je de politieke partijen die aan de macht zijn en hun verantwoordelijkheid niet opnemen verantwoordelijkheid stellen. Ipv degenen die erachter komen dat bepaalde instanties/ondernemingen/... vollebak zitten te sjoemelen.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                Wie heeft er na september '18 een nieuwe auto gekocht en kan ons bevestigen wat er nu van aan is ??
                hoi, overgangsmaatregel. Niet aantrekken.

                Edit: iemand was me voor. Mijne is ingeschreven in November, had ook 2 Co2 waardes en ze hebben de oude genomen.
                Last edited by Namaz; 29/05/2019, 08:48.

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                  Daar verschiet nu eerlijk gezegd niet van dat de dealers het zelf niet weten.
                  Hei is inderdaad ingewikkeld allemaal maar ondertussen toch al lang genoeg in voege om even te checken bij een eerdere eigenaar die de rekening al gekregen heeft.

                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                    hoi, overgangsmaatregel. Niet aantrekken.

                    Edit: iemand was me voor. Mijne is ingeschreven in November, had ook 2 Co2 waardes en ze hebben de oude genomen.
                    Zo hebben ze het mij ook uitgelegd, maar het lijkt inderdaad ingewikkelder. Ik had nog nooit van die NEDC2 gehoord. Het gaat dus wel degelijk de hoogte in. Ze durven dat gewoon niet zeggen bij de dealers omdat het een koper kan afschrikken.

                    Er is nu meer rechtszekerheid gekomen rond het gebruik van de NEDC 2.0 waarde bij de berekening van het voordeel van alle aard. In een recente update van haar vraag & antwoord  (1) staat dit nu…
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #90
                      Leon ST. Mag ik vragen of je al aan de Octavia gedacht heb?
                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Speedhunter Bekijk Berichten
                        Leon ST. Mag ik vragen of je al aan de Octavia gedacht heb?
                        Dat zou kunnen dat hij daar al aan gedacht heeft. Waarschijnlijk neemt hij het in overweging als zijn nieuwe Dacia versleten is.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                          hoi, overgangsmaatregel. Niet aantrekken.
                          Overgangsmaatregel maar met toch al verhoogde BIV gevolgen, dixit Timothy ?

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

                            Overgangsmaatregel maar met toch al verhoogde BIV gevolgen, dixit Timothy ?
                            Blijkbaar, wij zijn daar aan ontsnapt. Nu ja, het is al langer geweten dat de regering graag de spelregels veranderd midden in het spel. Jammer genoeg voor u

                            Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

                              Overgangsmaatregel maar met toch al verhoogde BIV gevolgen, dixit Timothy ?
                              Absoluut... ik heb de betaling hier liggen :sad:
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • #95
                                Ik moet eerlijk bekennen dat ik het model even moeten gaan opzoeken ben, maar nu ik dat gedaan heb kan ik 100% je keuze begrijpen.

                                Het is gewoon een wagen die absoluut mag gezien worden, al zal dat zwart kuisen worden vriend

                                Dat is ook allemaal niet zo ‘no frills’ meer hé, er zit best een en ander op.

                                Die mannen zijn gewoon aan het doen wat Skoda gedaan heeft, alleen dan aan een sneller tempo.

                                Als je hun gamma bekijkt... helemaal NIETS mis mee.

                                Zeg wel even aan je vrouw dat ze er wat zorgzamer mee omgaat dan met de Golf/Combo, ja?
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Blijkbaar, wij zijn daar aan ontsnapt. Nu ja, het is al langer geweten dat de regering graag de spelregels veranderd midden in het spel. Jammer genoeg voor u

                                  Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
                                  Mja, nu nog ontsnapt, maar jij koopt toch ook geregeld iets nieuws hé betalen betalen betalen... das alles was we mogen, de citroen is al lang uitgeperst hoor jongens :s

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                    Die mannen zijn gewoon aan het doen wat Skoda gedaan heeft, alleen dan aan een sneller tempo.
                                    Echt sneller zou ik het niet noemen.
                                    Sinds 1999 overgenomen door Renault en al 15 jaar vaste voet aan de grond in Europa.

                                    De tijd gaat snel hè.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                      Zeg wel even aan je vrouw dat ze er wat zorgzamer mee omgaat dan met de Golf/Combo, ja?

                                      OK ik zal het zeggen Ik heb er alvast een foto van gemaakt nu die nog kras -en deukloos is



                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten

                                        Mja, nu nog ontsnapt, maar jij koopt toch ook geregeld iets nieuws hé betalen betalen betalen... das alles was we mogen, de citroen is al lang uitgeperst hoor jongens :s
                                        Ja binnen 6 maand hang ik er aan...

                                        Alhoewel, Golf 4 TDI 150pk 4motion: 180 biv en +-420vb. Das een Eur3 hé... Wat zitten wij dan zoveel te betalen voor een Eur6?



                                        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                                        Comment


                                        • Ik heb met de eerste generatie Logan MCV nog gereden in 2009. Was de poolwagen van het toenmalige werk, 10 jaar later rijdt die nog rond. Twee maand geleden was ik er nog en stond de teller op 360.000km.

                                          Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X