Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi: MMI of MMI Touch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi: MMI of MMI Touch

    Wellicht zal ik volgende week een keuze maken tussen een A4 Avant of een Q3, in het geval van de A4 kan ik dan wellicht ook nog eens kiezen tussen de versie MMI + draaiknop of de meest recente facelift met MMI touch (niet geïntegreerd weliswaar) . Vandaar eens polsen of er hier leden zijn die met beide systemen ervaring hebben. Ik zal beide wagens kunnen proefrijden maar wat voorbereiding kan geen kwaad en een proefrit blijft een proefrit natuurlijk.

    Vind zelf dat Audi een kans heeft gemist, gewoon beiden behouden.

  • #2
    Mijn vorige A6 avant had de gekende draaiknop, ik rij sinds enkele weken met een nieuw model A6 avant met het hele touch gebeuren, als ik eerlijk moet zijn was ik ook wat huiverig over dit systeem maar ik heb nu een 3000km gereden met de nieuwe en mijns inziens is dit een heel mooi systeem. Navigatiebediening gaat simpelweg stukken sneller dan met de vroegere draaiknop ,het grote schrijfscherm werkt subliem goed ( al weet ik niet of dit ook in de A4 zit ? ) .
    Het nieuwe MMI systeem heeft ook een mijlenver betere spraakherkenning waardoor je eigenlijk nauwelijks nog moet zitten bedienen... Na een weekje wist ik toch vrij makkelijk alles te bedienen wat ik moet bedienen.
    Als ik één nadeel moet noemen dan zijn dat de vuile vingers op de schermen, zolang de wagen aan staat valt dit nauwelijks op maar bij een uitgeschakelde wagen zie je zeer makkelijk de vingers staan. Een klein MF doekje/padje in de auto en zo nu en dan eens over het scherm, klaar .
    Ik mis dus het oude systeem totaal niet ( en ik rij al 20 jaar Audi's ) , iedereen zal er naar toe gaan en je leest idd nu veel negatiefs daaromtrend van tegenstanders , heel veel van diezelfde tegenstanders zullen op termijn het ook wel fantastisch gaan vinden, zo werkt het nu eenmaal. En het is voor de constructeurs stukken goedkoper en flexibeler om wagens zo in elkaar te zetten.

    Comment


    • #3
      Hier een gelijkaardige ervaring: na 4 Audi's met MMI / MMI Plus met draaiknop, nu sinds enkele weken ook een nieuwe A6 met MMI Touch.

      De Touch is inderdaad veel vlotter voor navigatie maar ik blijf de draaiknop toch iets sneller vinden voor andere acties omdat je die blind kon doen. Voor de A4 moet je wel eens kijken hoe tekst input werkt, als ik me goed herinner heb je geen scherm onderaan zoals bij de A6 (m.a.w. ik weet dus niet of het bij de A4 even vlot werkt om adressen in te geven)
      Het navigatiescherm van de MMI Plus vond ik ook iets praktischer (bv. standaard 3 voorgestelde routes krijgen om uit te kiezen ipv zelf te moeten aangeven dat je alternatieven wil, links op je scherm een langere lijst met volgende tankstations, te nemen afritten, enz.), geen idee of dat behouden is bij de huidige MMI met draaiknop.

      Voor mij vergt de virtuele cockpit meer gewenning dan het touch screen, een aantal simpele dingen zoals je kilometerstand terugvinden kosten gewoon meer moeite dan vroeger.

      Ik zou zeggen: een mix van voor- en nadelen, overwegend voordelen aan de Touch maar dat moet je natuurlijk ook afwegen tegen de meerprijs.
      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
        ... En het is voor de constructeurs stukken goedkoper en flexibeler om wagens zo in elkaar te zetten.
        Dat kan goed zijn, maar zie je daar als consument iets van?


        Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
        ...

        Ik zou zeggen: een mix van voor- en nadelen, overwegend voordelen aan de Touch maar dat moet je natuurlijk ook afwegen tegen de meerprijs.
        Niet dus?



        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

          Dat kan goed zijn, maar zie je daar als consument iets van?



          Niet dus?


          Wat denk je zelf , autoconstructuurs zijn geen VZW's natuurlijk...

          Comment


          • #6
            Dat was ook een logische evolutie die er zat aan te komen. Na vereenvoudiging van motoren zodat 90% van de verschillen puur via elektronica geregeld worden, vereenvoudiging van interieurs en dergelijke - het was ook niet logisch in de vorige generatie Audi's dat er zoveel verschil zat qua dashboard / middenconsole afhankelijk van je GPS keuze.

            En natuurlijk steken producenten die winst in eigen zak.
            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

            Comment


            • #7
              Ook hier geen klachten over de touch navigatie in mijn niet-premium Golf.

              Comment


              • #8
                Leuk wat input te hebben van effectieve gebruikers - iedereen leest wel wat reviews bij het kiezen van een wagen en ook daar zijn aanzienlijke meningsverschillen.

                Beroepsmatig kom ik dagelijks in contact met techniek, engineering, onderhoud .... en vanuit dat oogpunt ben ik eigenlijk wel voorstander van "dezelfde" motor, interieur, ... omdat het model gewoon meer performantie biedt, indien goed uitgevoerd zal zowel de constructeur als de klant hier zijn voordeel mee doen (ten koste van design en creativiteit veelal).

                Comment

                Working...
                X