Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bedrijfswagen naar de keuring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • bedrijfswagen naar de keuring

    17
    Buiten de werkuren
    47,06%
    8
    Tijdens de werkuren
    52,94%
    9

  • #2
    Logica zelve voor mij. Buiten de werkuren, net zoals garage bezoeken en bandenwissels.
    Het feit dat je een bedrijfswagen hebt, is op zich al privilege genoeg voor mij.

    Ik rij persoonlijk al 20 jaar een bedrijfswagen, maar heb dat altijd als een privilege ervaren.

    Comment


    • #3
      Wie telt er nu elk werkuur?

      Als ik naar de garage moet (meestal gaat dat via pick-up), dan vertrek ik een kwartier vroeger, of zorg dat ik in de garage ben als die open gaat, en rij dan door naar het werk.
      Meestal moet ik de auto terug ophalen voor 18h, dus moet ik vroeger dan normaal vertrekken, maar het is niet anders.

      Keuring zou ik gewoon 's morgens doen, en dan door rijden.

      Comment


      • #4
        Buiten de werkuren natuurlijk.

        Comment


        • #5
          Ik breng mijn auto weg voor het kantoor opengaat, en daar sta ik veel met deze ketel . Maar ophalen zal meestal tijdens de werkuren zijn.

          Mijn patron maakt daar weinig problemen van.

          Voor mijn andere (nu ex)-baas reed ik tijdens de kantooruren naar Aken voor z'n Porsche weg te doen.
          BMW X5 45e

          Comment


          • #6
            Tijdens de werkuren. Deed ik vroeger ook met mijn eigen wagens.

            Maar mijn bedrijfswagens gaan altijd op 3 à 4 jaar buiten, dus hoef ik niet te gaan. Een paar wagens terug was lichte vracht die wel moest gaan, en dan ging gewoon de magazijnier ermee tijdens de uren zodat ik kon doorwerken

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Logica zelve voor mij. Buiten de werkuren, net zoals garage bezoeken en bandenwissels.
              Het feit dat je een bedrijfswagen hebt, is op zich al privilege genoeg voor mij.

              Ik rij persoonlijk al 20 jaar een bedrijfswagen, maar heb dat altijd als een privilege ervaren.
              Klopt helemaal wat ge zegt, maar buiten de uren gaan is niet zo evident. Vroeger toch niet. Nu kunt ge dacht ik op 1 avond per week op afspraak gaan.

              Van de garage is het bij ons gewoon 's morgens binnen brengen en 's avonds terug halen indien ge geen vervangwagen krijgt. Vroeger bij de citroën garage kregen we een oud krel mee.

              Zelfde een beetje als de car wash. Vroeger hadden wij een abo voor de car wash. Ik heb op de 6 jaar dat ik die kaart had, de eerste ooit opgekregen (10 beurten) en de 2de aan de secretaresse gegeven met nog 9 beurten op. Moest het sowizo binnen de uren doen omdat die car wash wat ver van mijn thuis was en dus ging ik op eigen kosten bij de car wash hier in de buurt. Ge krijgt al nen schone auto en dan verwacht ik niet dat ze de car wash ook nog betalen.

              Comment


              • #8
                tijdens de werkuren, idem met onderhoud, ik doe bijna geen km privé met de firmaslet
                en tis moeilijk om klanten te bezoeken met een trotinette als de auto binnen is voor onderhoud
                kleine kanttekening: ik ben gemiddeld wel een uur of 60 per week onderweg/bezig voor mijn werk, dus feitelijk is het toch buiten de uren...
                mijn autootjes:

                Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

                Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

                Comment


                • #9
                  Desnoods verlof nemen en naar de keuring gaan. Hoe doe je dat anders dan met een privé wagen? Gewoon effe van je werk weglopen en stiekem naar de keuring gaan?
                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                    Desnoods verlof nemen en naar de keuring gaan. Hoe doe je dat anders dan met een privé wagen? Gewoon effe van je werk weglopen en stiekem naar de keuring gaan?
                    Hangt beetje van de job af. Voor arbeiders ligt dat vaak wat moeilijker. Niet iedereen kan zomaar uit de productie weg. Ik heb zelf nog als arbeider in de bouw gewerkt en als ik dan niet te ver op een werf zat en naar de keuring moest, dan ging ik met eigen auto naar de werf. Ofwel ietske later, ofwel vertrok ik ietske vroeger. De baas maakte daar geen probleem van.

                    De jaren als bediende met eigen wagen, zei ik gewoon dat ik wat later kwam of vroeger vertrok omdat ik naar de keuring moest. Idem voor dokters zaken.
                    Ik krijg mijn overuren niet betaald, maar maak er wel. Dus moeten ze ook niet zeuren als ik tijdens mijn uren iets privé ga doen.

                    Comment


                    • #11
                      Ik kies m’n uren grotendeels zelf (binnen een kader, mag bvb. niet ‘s nachts werken), en als ik naar de keuring moet (zowel prive als met de leasing), begin ik die dag extra vroeg, en maak ik dat ik om 6u30 bij het station ben - meestal rond 8u op bureau dan. Is de rij wagens groter dan 5-6 voor mij, dan start ik de laptop, ff hotspot maken en we kunnen alvast aan de mails beginnen

                      Zo blij met de huidige technologie, vroeger was dat écht verloren tijd...
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                        Hangt beetje van de job af. Voor arbeiders ligt dat vaak wat moeilijker. Niet iedereen kan zomaar uit de productie weg. Ik heb zelf nog als arbeider in de bouw gewerkt en als ik dan niet te ver op een werf zat en naar de keuring moest, dan ging ik met eigen auto naar de werf. Ofwel ietske later, ofwel vertrok ik ietske vroeger. De baas maakte daar geen probleem van.

                        De jaren als bediende met eigen wagen, zei ik gewoon dat ik wat later kwam of vroeger vertrok omdat ik naar de keuring moest. Idem voor dokters zaken.
                        Ik krijg mijn overuren niet betaald, maar maak er wel. Dus moeten ze ook niet zeuren als ik tijdens mijn uren iets privé ga doen.
                        Idem hier.
                        Deze morgen gewoon naar de tandarts geweest, en de rest van de dag werk ik thuis.
                        Niemand moet zich zorgen maken dat ik "mijn uren" niet doe.

                        Verlof nemen om naar de dokter te gaan heb ik nog nooit gedaan.

                        Comment


                        • #13
                          Bij ons gaan de wagens naar de Mercedes garage, krijgen ze daar een controle en rijdt de garage ermee naar de controle.
                          Wij krijgen dan een vervangenwagen mee.
                          Brengen/ophalen; hebben we keuze in; voor/na de uren, of garage brengt wagen naar 't werk.

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

                          Comment

                          Working...
                          X