Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kia Proceed vs Kia Ceed SW
Collapse
X
-
Daarnet langsgeweest bij de Toyota dealer in de buurt en er is gaan inzitten... Zeer mooi afgewerkt maar ik zat wel met mijn hoofd tegen het plafond (was met een schuifdak) verder niet echt uitleg gekregen en uiteindelijk maar een brochure gevraagd. Eén van de volgende keren is passeren in Kontich in de Toyota garage, toen ik daar vorige keer moest zijn waren ze er zeer vriendelijk dus zal daar wel eens fatsoenlijk informeren.2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk BerichtenDaarnet langsgeweest bij de Toyota dealer in de buurt en er is gaan inzitten... Zeer mooi afgewerkt maar ik zat wel met mijn hoofd tegen het plafond (was met een schuifdak) verder niet echt uitleg gekregen en uiteindelijk maar een brochure gevraagd. Eén van de volgende keren is passeren in Kontich in de Toyota garage, toen ik daar vorige keer moest zijn waren ze er zeer vriendelijk dus zal daar wel eens fatsoenlijk informeren.
En kwestie van smaak: de Corolla ziet er heel goed uit, maar qua design is de Proceed wat mij betreft niet te kloppen...
7 jaar garantie kan misschien ook nog een extra argument zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
Toch ook maar eens gaan rijden met beide, vooraleer een beslissing te nemen. Kan ik alleen maar aanraden. Ik ken beide modellen nogal goed (heb de nieuwe Corolla nog uitgebreid kunnen testen, maar rij nu sinds een maand rond met een Proceed - weliswaar de GT). De Corolla is een stuk beter dan de Auris die hij vervangt, maar in hybride blijft daar toch nog steeds dat zeurderige CVT-effect. Daarnaast is de wegligging van de Proceed duidelijk beter (minder plomp dan bij de Corolla) en een minder vaag stuurgevoel.
En kwestie van smaak: de Corolla ziet er heel goed uit, maar qua design is de Proceed wat mij betreft niet te kloppen...
7 jaar garantie kan misschien ook nog een extra argument zijn.2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Toch ook maar eens gaan rijden met beide, vooraleer een beslissing te nemen. Kan ik alleen maar aanraden. Ik ken beide modellen nogal goed (heb de nieuwe Corolla nog uitgebreid kunnen testen, maar rij nu sinds een maand rond met een Proceed - weliswaar de GT). De Corolla is een stuk beter dan de Auris die hij vervangt, maar in hybride blijft daar toch nog steeds dat zeurderige CVT-effect. Daarnaast is de wegligging van de Proceed duidelijk beter (minder plomp dan bij de Corolla) en een minder vaag stuurgevoel.
7 jaar garantie kan misschien ook nog een extra argument zijn.2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bart_6 Bekijk BerichtenVergelijk het infotainment ook maar goed, heb gelezen dat dat van de Corolla nog voor verbetering vatbaar is.2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Daarstraks een Autosupermarkt gepasseerd (ik noem geen namen ) en we zijn er eens gestopt.
Moest lukken dat ze zowel de ProCeed als de corolla hadden staan.
ProCeed is toch wel de ruimere vanbinnen, meer hoofdruimte, meer beenruimte en een zalige zitpositie.
Corolla heeft een storend dashboard dat naar voor uitsteekt waardoor je in mijn ogen veel plaats verliest. Ook kon mijn vrouw haar knieën niet echt kwijt als ze wat verder naar voor schoof met haar zetel.
Zetels zijn ook veel de robuust waardoor je vanachter alleen maar stoel ziet en voor de rest veel minder praktische opbergvakken en rare plaats voor een USB aansluiting.
Mijn vrouw was helemaal niet overtuigd dus van de Corolla en is ook meer verkocht aan de ProCeed
koffer gaat normaal gezien ruim genoeg zijn voor ons (bijna 160 liter meer dan wat we nu hebben) en uiteindelijk vond de ze gtline ook mooier en beschaafder dan de GT die we van de week gezien hebben hebben
Van de week dus eens prijs gaan laten maken en testrit gaan doen, ik ben benieuwd...
Kleur gaat nog wel een discussie worden
Ik vind rood en blauw mooi, maar mag niet van mijn vrouw wit en zwart komt er ook niet in (ook al is hij heel stijlvol in het zwart) en zilver wil ik niet ...
Veel schiet er dus niet over maar ik heb mijn twijfels over het dark Penta metal, op sommige foto's ziet het er echt metallic uit maar hoe ik het op de GT heb gezien is het echt egaal grijs zowat in de trend als het komo grijs van Audi... Was het nu de belichting of gewoon een speciale uitvoering ik weet het niet, maar over het komo grijs achtig effect twijfel ik ook ...2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk BerichtenMijn vrouw was helemaal niet overtuigd dus van de Corolla en is ook meer verkocht aan de ProCeed
Kleur gaat nog wel een discussie worden
Benieuwd wat je van de testrit zal vinden. Ik vind de Proceed een top drivers' car en heeft - zoals je al aangaf - voor een groot deel te maken met de perfecte rijhouding en goed zittende zetels.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenHoezo Jef, niet meer werkzaam bij TOYOTA - Lexus ?
Comment
-
Daarnet gaan rijden met de proceed.
was een 1.4 met DCT.
Reed zeer goed en stuurgevoel was juist goed ...
Zeer goed overzicht (alleen naar achter niet )
En alle knoppen en multimedia staan heel goed gepositioneerd.
Binnenin heb je echt wel een premium gevoel en zetels zaten zeer goed (optionele leder zetels).
Het was wel wennen dat je zo laag zit, zeker als je zoals ik uit een Compass komt ... Maar ik denk wel dat je het snel gewend bent.
Vering was harder maar ook niet te hard naar mijn mening... Oneffenheden werden zeer goed uitgefilterd.
Ik denk wel dat ik weet wat de volgende gaat worden
Offerte laten maken en binnenkort eens vergelijken met nog offertes
2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Goeie smaak!
Kleurenpalet is idd niet heel uitgebreid. Het rood is een prachtige mooie diepe kleur, maar is natuurlijk nogal opvallend. Dark Penta moet je inderdaad voor zijn, want kan met sommige lichtinval nogal mat tonen...
Benieuwd wat je van de testrit zal vinden. Ik vind de Proceed een top drivers' car en heeft - zoals je al aangaf - voor een groot deel te maken met de perfecte rijhouding en goed zittende zetels.2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126
Comment
-
Ik zou ook zonder aarzelen de automaat verkiezen boven de handgeschakelde. In het huidige verkeer en met de recente vooruitgang van die bakken is daar geen enkele twijfel over voor mij.King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
- Likes 1
Comment
Comment