Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kia Proceed vs Kia Ceed SW

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kia Proceed vs Kia Ceed SW

Wegens problemen met mijn huidige wagen ben ik misschien op zoek naar een opvolger.

Ik rij momenteel met een SUV (Jeep Compass) en vind niet echt mijn goesting in dit type wagens zoals bv een Tucson of een qashqai...

Omdat we een gezin van 4 zijn (2 jonge kindjes) is ruimte toch ook wel belangrijk en kwam ik bij de nieuwe Ceed familie uit.

In mijn ogen moet een wagen ook mooi en aantrekkelijk zijn en dus kwam ik uit bij de nieuwe Proceed, namelijk een gtline.

Mijn vrouw is meer voor de iets praktischere SW te vinden. Deze is ook knap maar ik vind de achterkant wat banaal overkomen. De gtline versie heb ik hiervan nog niet in het echt gezien misschien dat dit wat mooier overkomt?

beide versies zouden met de 1.4 T GDI uitgerust worden met manuele versnellingsbak.

Misschien zijn er nog andere alternatieven van andere merken waar ik nog niet aan gedacht heb?
    Ook liefst dan in het zelfde budget als bovenstaande.

2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Mazda CX-5?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

Met 4 zou ik dan toch voor de SW gaan. Ruimer, goedkoper en gewoon praktischer dan de Proceed met zijn laag dak. Ik vind de Proceed er in het echt minder goed (niet lelijk) uitzien dan op foto. Hij is wat smal voor zo een auto. Ook de haaienvin en de fake vents op de achterbumper storen me, de SW heeft er ook natuurlijk. Beetje ongezouten mening maar geen een van de twee is een miskoop denk ik. Probeer toch ook eens met een dct te rijden, past perfect bij die auto’s en de 1.4. Tenzij je echt diehard manueel-rijder bent natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Mazda CX-5?

Zegt me eerlijk gezegd niks ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
          Met 4 zou ik dan toch voor de SW gaan. Ruimer, goedkoper en gewoon praktischer dan de Proceed met zijn laag dak. Ik vind de Proceed er in het echt minder goed (niet lelijk) uitzien dan op foto. Hij is wat smal voor zo een auto. Ook de haaienvin en de fake vents op de achterbumper storen me, de SW heeft er ook natuurlijk. Beetje ongezouten mening maar geen een van de twee is een miskoop denk ik. Probeer toch ook eens met een dct te rijden, past perfect bij die auto’s en de 1.4. Tenzij je echt diehard manueel-rijder bent natuurlijk.
          Toch is er maar een verschil van 29L kofferruimte, wat niet zo veel is, heeft deels te maken met de ruimte achter de wielkasten denk ik ... Bij de SW was dit allebei open en bij de ProCeed maar aan 1 kant. En natuurlijk het aflopende dak.

ProCeed is idd lager maar chassis is ook klein beetje verlaagd. Ik ben er achterin gaan inzitten en had nog een 5 tal cm hoofdruimte over (zelf 1m83 groot).

Ik vind de kleur bij de ProCeed veel doen, er stond een gt in het dark Penta metal en vond dit niet wauw overkomen.
          ​​​​​​buiten stond een zwarte en kwam al veel mooier over. Het zilverblauwe en rood staat hem ook zeer goed.

DCT ga ik eens moeten testen denk ik, ben ik niet mee gekend.

Comment

de proceed is knap, maar de gewone break mag er zeker ook zijn...en idd zeker dct

Comment

Subaru XV of wat groter, de Levorg zijn ook toffe beestjes die je niet op elke hoek van de straat ziet.
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Ik ga akkoord met het voorstel voor Subaru. Ik zou die zelfs verkiezen boven Kia (en Hyundai). Maar dan is er het beperkte dealernet, hoog verbruik, cilinderinhouden tov KIA, cvt’s, hoge co2... Daarom zie je ze niet op elke hoek.

Ik stel trouwens nog altijd een I30 voor
                Last edited by cooper s; 04/07/2019, 17:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                  Subaru XV of wat groter, de Levorg zijn ook toffe beestjes die je niet op elke hoek van de straat ziet.
                  De Levorg is idd wel een mooie auto, maar ik dacht enkel te verkrijgen met een automaat (CVT??).
                  Ik heb zelf ook nog naar zo'n Levorg gaan kijken, maar ben dan toch voor een Megane GT gegaan. (Een model dat momenteel niet meer bestaat, nu is het kiezen tussen een gt-line of ineens voor een rs gaan)
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Maar dan is er het beperkte dealernet
                    Bwa.
                    Hier een beetje verder om de hoek...

Comment

Bwa.
                      Hier een beetje verder om de hoek...
                      Dan heb je geluk om dicht bij een van de 15 concessies die België rijk is te wonen. Ik moet me schat ik zo een 50km verplaatsen. Dan houdt het direct op. Maar als je fan bent en je hebt een dealer om de hoek dan rij jij met een Subaru?

Comment

Inderdaad. Al meer dan 40 jaar in mijn dorp.
                        Tot mijn schaamte moet ik zeggen dat ik er nooit één gehad heb... Vele mensen en kennissen hier in de buurt wel trouwens.

Sorry voor de off-topic.

Comment

+1

Comment

Dan heb je geluk om dicht bij een van de 15 concessies die België rijk is te wonen. Ik moet me schat ik zo een 50km verplaatsen. Dan houdt het direct op. Maar als je fan bent en je hebt een dealer om de hoek dan rij jij met een Subaru?
                            Oost-Vlaanderen is echt ondernemend op dat gebied.

Comment

Dit:

“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                Oost-Vlaanderen is echt ondernemend op dat gebied.

Idd, en ik heb het dan nog over een uithoek van West-Vlaanderen waar ik ondertussen al een paar jaar woon. Vroeger had je in mijn buurt nog een Subaru in Erpe-Mere.

De Corolla is idd ook een schitterend alternatief. Mag meteen in het kleur van de foto hierboven.
                                Last edited by cooper s; 04/07/2019, 20:21.

Comment

Prijs tussen een SW en ProCeed zijn ook verwaarloosbaar als ik ze configureer naar mijn goesting

Comment

Subaru vind ik niet mooi, vind de modellen zelfs verouderd overkomen, Toyota niet mooi en te duur

Comment

Persoonlijk vind ik de nieuwe Toyota Corolla prachtig.

Comment

Idd, en ik heb het dan nog over een uithoek van West-Vlaanderen waar ik ondertussen al een paar jaar woon. Vroeger had je in mijn buurt nog een Subaru in Erpe-Mere.

De Corolla is idd ook een schitterend alternatief. Mag meteen in het kleur van de foto hierboven.
                                        Troch doet dat nog steeds, niet officieel maar wel onderhoud.

Comment

Working...
                                        X