Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW M240i, Audi S3, Mercedes A35?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW M240i, Audi S3, Mercedes A35?

Bijna tijd om te veranderen van wagen maar graag even jullie mening en waarom.
    De auto dient als dag dagelijkse wagen en rijdt ongeveer 15.000km per jaar. Meestal enkel voor 2 mensen maar af en toe rijdt er ook iemand mee. Ik ben op zoek naar een betaalbare sportieve auto met wat uitstraling die je niet op iedere hoek van de straat tegenkomt.

M240i is voor mij compacte mooie coupé met bruikbare achterbank als het even moet. De 6 cylinder daarin zou heel tof en goed blok zijn maar vraag me af of de running cost meevalt. en dan nog RWD of Xdrive rekening houdende dat in de winter ook gezellig moet blijven ook als Mevrouw er mee rijdt.

Audi S3 Sedan mooi compacte wagen maar toch minder speciaal door zijn iets saaier uiterlijk dan bvb BMW maar persoonlijk beter afwerkingsniveau bij Audi vind ik. S-troninc een van de betere automaten. Running cost alvast minder door taks (4 cylinder) alleen al.

Mercedes A35 onlangs meegereden en qua rijden vond ik dat wel goed gaan tegenover bvb mijn vorige Astra OPC maar vind deze vrij duur en afwerking binnen vanaf knielijn is ook maar mager voor die prijs. Denk dat blok in de S3 maar zeker de automaat beter zijn dan die van de A35.
    Of wacht ik beter op de nieuwe BMW 135i, 2 reeks en Audi S3 in 2020.
    2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
    2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
    2014 Opel Astra OPC
    2015 Audi TT TDI S-Line

Moest ik voor de keuze staan zou ik zonder twijfelen een RWD M240i kopen. Because 6cilinders en RWD.

Hier in de buurt rijden er wel wat S3'en en A35's rond, dat fake schetengeluid dat uit de uitlaat/boxen komt moet volgens mij op den duur tegenslagen.

De afwerking in een audi is beter, maar het is niet dat de afwerking in een bmw bedroevend slecht is.

BMW X5 45e

Comment

Audi S3, interieur is gewoon op een ander niveau en het is daar dat je het meeste tijd in steekt

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

En wanneer ga je dat verschil zien?

Als je geen audi en bmw naast elkaar hebt staan zie je dat verschil niet.

Ik wissel af en toe af tussen mijn V90 en een A6, en de A6 z'n afwerking is beter, maar daarom is de afwerking van de concurrentie niet slecht. Gewoon minder op sommige vlakken.

En persoonlijk zou ik geen 6-cilinder laten staan voor een fwd-based 4cilinder omdat het leder op sommige stukken mss wat minder aangenaam voelt..

Maar dat is een keuze die ieder voor zich maakt.
        Last edited by kefkie; 29/07/2019, 12:15.
        BMW X5 45e

Comment

Tussen die drie toch de M240i, met een set winterbanden kan madam daar ook mee rijden in de winter. En zeker de winters die wij hier hebben.

Comment

Zonder twijfel de M240i, gewoon alleen al voor de 6 cilinder.
            Verschil in runningcost zal niet te gek zijn : Audi S3 = 876 € BIV en 415 € rijtaks , BMW = 1264 € BIV en 826 € rijtaks per jaar. Dat zou ik er meteen voor over hebben.
            Qua verbruik durf ik zelfs denken dat in normaal gebruik de BMW zelfs wat zuiniger zal zijn aan de pomp.

Moest een RS3 een optie zijn zou het een geheel andere discussie zijn :-)

5 cilinder for the win
            2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
            2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
            2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
            2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
            2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Als het uitsluitend voor jezelf zou zijn, een M240i, maar als je die moet delen met vrouwlief dan een S3. Gaat het maandbudget ook niet uit balans halen veronderstel ik.
              Nu, 6cilinder vs 4cilinder is iets wat je zelf moet ondervinden of het de moeite loont. Bedenk wel dat je die 3L. hier nog zelden lang als fun-tuig kan gebruiken.
              Hoor wel van mensen die ermee gaan testen zijn dat die 40i in een Z4 aangenaam rijdt maar weegt te zwaar op de neus. Een 30i hierin is de betere keuze.
              Alvast veel voorpret!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Voor het verbruik moet je het niet doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  En wanneer ga je dat verschil zien?

Als je geen audi en bmw naast elkaar hebt staan zie je dat verschil niet.

Ik wissel af en toe af tussen mijn V90 en een A6, en de A6 z'n afwerking is beter, maar daarom is de afwerking van de concurrentie niet slecht. Gewoon minder op sommige vlakken.

En persoonlijk zou ik geen 6-cilinder laten staan voor een fwd-based 4cilinder omdat het leder op sommige stukken mss wat minder aangenaam voelt..

Maar dat is een keuze die ieder voor zich maakt.
                  Het interieur bij BMW is al even over zijn houdbaarheidsdatum heen eerlijk gezegd.

Comment

Zou sowieso voor een 6cyl gaan. Dat je die hier niet kan inzetten, volg ik niet. Ik kan er dagelijks gebruik van maken.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

M240i in het rood aub. Tenzij een RS3
                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                        Zonder twijfel de M240i, gewoon alleen al voor de 6 cilinder.
                        Verschil in runningcost zal niet te gek zijn : Audi S3 = 876 € BIV en 415 € rijtaks , BMW = 1264 € BIV en 826 € rijtaks per jaar. Dat zou ik er meteen voor over hebben.
                        Qua verbruik durf ik zelfs denken dat in normaal gebruik de BMW zelfs wat zuiniger zal zijn aan de pomp.

Moest een RS3 een optie zijn zou het een geheel andere discussie zijn :-)

5 cilinder for the win
                        RS3 is geen optie want kost nog een pak meer in BIV in dit anti autoland. en waarschijnlijk ook in onderhoud. De RS speelt in zelfde categorie als een echt M en die zijn alweer duurder in stukken. om dan nog maar niet te spreken over aanschafprijs en verzekering. Maar ja is wel iconische motor en waarschijnlijk laatste in zijn soort.

2014 Opel Astra OPC
                        2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                          Het interieur bij BMW is al even over zijn houdbaarheidsdatum heen eerlijk gezegd.

Ja maar dat van de S3 ook aangezien de nieuwe er binnen dit en een jaar waarschijnlijk zal staan.
                          Daarbij gaat het bij de M240i over een exemplaar met wat M Performance onderdelen in alcantara dus geen standaard 2 interieur meer.
                          2014 Opel Astra OPC
                          2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

Zonder twijfel de A35 en nog liever de A45 als het toch wat mag kosten
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

is de CLA35 geen optie?
                              lets have some more member berries

Comment

Ik ook de a35, zie dat als een golf GTI anno 1986

Niet de snelste, want dan kies je 45

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Kies wat je ZELF leuk vind.
                                  Wie moet er mee rijden?
                                  Ik kan me niet voorstellen dat ik een mening van een ander zou vragen ivm keuze wagen.
                                  Z4 M40i

Comment

Zullen we het autoforum dan maar sluiten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                      Zullen we het autoforum dan maar sluiten?
                                      Er is meer dan Die of dat?
                                      Z4 M40i

Comment

M240i, 6 cilinder kunnen die andere niet overtreffen.

Comment

Working...
                                        X