Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUV lichte vracht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• SUV lichte vracht

Gezocht: een grote SUV

Moet dienen voor mijn schoonvader om gemiddeld 1 keer per week langere autostrade rit mee te doen in alle comfort, zal voor de rest niet veel rijden dus ik vermoed hoogstens 12à15000km per jaar

De lichte vracht is niet voor de functionaliteit maar wel om de fiscaliteit. Hij zal er 95% van de tijd alleen in zitten vermoed ik. Mens is >1m90 en >125kg dus bij voorkeur iets ruim en hoog en uiteraard automaat

Prioriteit is comfort, dus een BMW X5 met sportonderstel of iets op 22" wielen komt niet in aanmerking. Pick-up wil hij niet wegens 'fout' imago

Budget is 15000€, inclusief eventuele ombouwkosten, hoge km standen geen bezwaar indien onderhoudshistoriek in orde

Waar ik zelf al aan dacht:

-Range Rover 3.6 TDV8 (4.4 ligt buiten budget), de echte, liever geen RR Sport
    -Mercedes ML280-300-350
    -VW Touareg 3.0 (niet de 2.5)
    -Lexus RX450h
    -Volvo XC90

Wat zou dat kosten om zoiets op LV te zetten?
    1500-2000? Of nog meer?

Comment

Uit Jouw rijtje zou ik de Touareg kiezen.
      Waarschijnlijk aan een redelijke prijs te vinden tweedehands en de meest betrouwbare lijkt me zo.

Ik zou ook eens naar een Pajero of een LWB Landcruiser kijken.
      die zijn tegenwoordig ook zeker comfortabel genoeg.

Comment

Ik denk dat die Lexus de betrouwbaarste gaat zijn. Maar ben niet zeker of LV homologatie mogelijk is op dit model.

2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten
          https://www.classic-sportscars.be/nl...-final-edition

Wat zou dat kosten om zoiets op LV te zetten?
          1500-2000? Of nog meer?
          Heel vette bak voor die prijs maar zo'n RR kan snel een money pit worden als het wat tegenslaat.
          Kofferdeksel moet ook wel herspoten worden lijkt me.
          Is ook maar Euro 4 dus vanaf januari een no go op steeds meer plaatsen

Met 2000 moet je wel toekomen voor LV ombouw lijkt me, Als je niet te kieskeurig bent qua afwerking is dat basically gewoon een rechthoekige bak monteren en daarna wat papierwerk doen bij de keuring.
          Prijzen liggen soms nogal sterk uiteen, dacht dat Dutry van het forum dat ook deed (of zit die hier niet meer?)
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

Comment

Keep it simple... er zijn genoeg X5 5.0d te koop die al als LV zijn omgebouwd

Comment

Prioriteit is comfort, dus een BMW X5 met sportonderstel of iets op 22" wielen komt niet in aanmerking.
              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              Keep it simple... er zijn genoeg X5 5.0d te koop die al als LV zijn omgebouwd

X5 5.0d??
              In LV voor 15k?????
              Last edited by Haddock; 09/09/2019, 00:43.
              2.0 JTDm

Comment

Man dit forum is hier echt zo dood als een pier geworden zeg

Waar is de tijd dat je bij een vraag na 1 dag 3 pagina's aan reacties had...

Comment

RR wordt het alvast niet.
                  Lexus ligt na een testrit nu in pole positie, LV is mogelijk

Comment

Is een beetje het lot van vele fora vrees ik
                    Bij Autominded vind ik het al niet veel beter.

Wel meer animo maar héél veel gekrakeel en gezwets, zonder inhoud.

Comment

Hoewel nieuwe, gespecialieerde fora, zoals nu stromerforum redelijk goed draait, ook al omdat er altijd wel kleine probs zijn natuurlijk, en veel enthousiastelingen die tips wissele

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

ik heb ne ml 400 cdi v/8 met 405000 km op de teller welke weg mag voor een vrienden prijs ,
                        is perfect in orde en de laatste 200.000 km zijn allemaal autostrade km oa roemenie/oekraine
                        wagen is versterkt met stalen balken vooraan en achteraan en lichte vracht heb ik een adres als het niet te afgewerkt moet zijn 1199 euro.
                        mvg
                        Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

Man dit forum is hier echt zo dood als een pier geworden zeg

Waar is de tijd dat je bij een vraag na 1 dag 3 pagina's aan reacties had...
                          Tja, Forum is komen en gaan. En als ge dan upgrades krijgt die tegenvallen, gaan er meer dan dat er komen. Is niet alleen hier zo.

Comment

Kan een touareg 3.0 ook echt aanraden, zeker met luchtvering zeer comfortabel.

Comment

Berlijn bekijkt verbannen SUV’s na dodelijk ongeluk met voetgangers

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/berli...et-voetgangers
                              “Verbied pick-uptrucks in onze steden en gemeenten”

https://www.hln.be/auto/-verbied-pic...nten~ac41716f/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                Berlijn bekijkt verbannen SUV’s na dodelijk ongeluk met voetgangers

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/berli...et-voetgangers
                                “Verbied pick-uptrucks in onze steden en gemeenten”

https://www.hln.be/auto/-verbied-pic...nten~ac41716f/
                                Wel grappig. Ne maat van mij heeft zijne hele oude suzuki vitara weggedaan omdat hij er niet meer naar zijn werk kon rijden omwille LEZ. Hij heeft deze dan vervangen door een Nissan Navara Kan hij binnenkort weer wisselen Alhouwel zij deze vooral hebben voor de paarden, want die staan op een plaats waar ge met een gewone wagen niet kunt geraken.

Comment

In de USA is er alvast, al jaren, een verbod voor Pick-Ups, grote SUV's en Campers, in alle grote steden, vertelde mijn reisorganisator me...(ook in de parkings), dus gewone auto huren of anders buiten de stad parkeren en 2e huren als je ook de grote steden wil bezoeken....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
                                    ik heb ne ml 400 cdi v/8 met 405000 km op de teller welke weg mag voor een vrienden prijs ,
                                    is perfect in orde en de laatste 200.000 km zijn allemaal autostrade km oa roemenie/oekraine
                                    wagen is versterkt met stalen balken vooraan en achteraan en lichte vracht heb ik een adres als het niet te afgewerkt moet zijn 1199 euro.
                                    mvg
                                    Ik zal het hem eens doorgeven maar 405k is nu wel redelijk veel
                                    Welk bouwjaar en euronorm is dat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rochlans Bekijk Berichten
                                      Kan een touareg 3.0 ook echt aanraden, zeker met luchtvering zeer comfortabel.
                                      Hij gaat dit weekend naar Holland een Lexus RX450h bekijken en testrijden. President uitvoering met alle toeters en bellen.

Touareg blijft ook een kanshebber. Deze ziet er proper uit ondanks hoge km stand (1ste eigenaar)

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...e689?cldtidx=5

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Tja, Forum is komen en gaan. En als ge dan upgrades krijgt die tegenvallen, gaan er meer dan dat er komen. Is niet alleen hier zo.
                                        Dat de Instagram-generatie wegblijft van forums kan ik nog aannemen, die jonge gasten hebben over het algemeen ook totaal geen affiniteit meer met auto's wegens teveel gebrainwasht,
                                        maar hier zitten (zaten...) toch ook veel 35+ petrolheads, hebben die dan allemaal afgehaakt of op een ander?

Comment

Working...
                                        X