Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lease wagen - plug in hybride

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nieuwe lease wagen - plug in hybride

    Het is weer tijd om een nieuwe bedrijfswagen te kiezen.

    Hoewel ik werknemer ben, wordt de fiscale aftrekbaarheid verrekend in de lease/kostprijs die ik krijg van mijn werkgever. Ik heb enkele prijzen gevraagd en voor mij is het duidelijk dat ik het meeste waar voor mijn geld krijg als ik kies voor een plug in hybride (100% fiscaal aftrekbaar).
    Ik rijd momenteel met een 4deurs sedan, maar ik merk dat ik toch redelijk vaak teleurgesteld ben in de praktische bruikbaarheid (of formaat) van de koffer. Ik wil dus liefst een break of eventueel een suv. Aankoopprijs is in theorie niet relevant, het is de leaseprijs die telt voor mij, maar een richtprijs van zo'n €55.000-€60.000 (catalogus) lijkt redelijk goed te passen in het budget dat ik voor ogen heb, afhankelijk van de korting die er gegeven wordt. Jammer genoeg zijn de meeste nog niet beschikbaar voor een testrit.
    De opties:
    - Volvo V60 T8: Mijn favoriet, maar jammer genoeg ook behoorlijk duur
    - Mercedes c300(d)e: Mooi en past nog redelijk in budget, maar valt af door de batterij in de koffer. Ik heb het weliswaar nog niet gezien, maar specs zeggen 300l voor de koffer, wat toch wel erg klein is.
    - DS7 crossback: Uiterlijk vind ik nog wel ok, interieur stijl iets minder. De achterbank vond ik ook niet comfortabel zitten, maar de kinderen vonden het wel ok (ik had het gevoel ze erg laag stond) Ze willen zich profileren als premium en dat zie je ook wel terug in de prijs. Hoewel de configuratie die ik maakte zo'n €4000 duurder is dan de Mercedes is hij toch iets goedkoper in leasing.
    - Volkswagen passat variant gte: Van het lijstje is deze goedkoopst (scheelt me netto toch zo'n €600 per jaar), het ruimst en zit het best in de opties. Kortom dit is de verstandigste optie. Jammer genoeg is hij ook een beetje saai.
    - Kia optima SW: Heb ik geen prijs voor gevraagd, maar valt waarschijnlijk wel prima binnen budget. Het interieur vind ik echter helemaal niks.
    - Kia Niro: Het interieur is om één of andere reden veel mooier dan in de optima, maar de koffer is dan weer te klein.

    Dat was het zo'n beetje denk ik. Hebben jullie tips, aanraders of afraders?

    Voor de volledigheid:
    - Skoda superb iV is nog niet bestelbaar
    - Peugeot plugin hybrides (3008, 5008 of 508 )zijn nog niet bestelbaar.
    Last edited by Invictus66; 09/10/2019, 11:45.

  • #2
    Hoewel de Passat inderdaad mss mr Saai van het hele rijtje is, zou ik hem hier toch kiezen uit dit lijstje.
    Blijft een heel goed rijdende, goed afgewerkte en ruime auto voor gezinsgebruik.

    De DS7 op de tweede plaats, al vind ik dat die zelfs na heel korte tijd op de markt al een beetje begint te verouderen.
    Collega van me heeft er net eentje besteld ( 1.5d aut, weliswaar). Zij is er wel erg tevreden van.

    Comment


    • #3
      Was er ook geen V60 T6 plug-in hybride met nog altijd een serieus pak aan vermogen?
      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
        Was er ook geen V60 T6 plug-in hybride met nog altijd een serieus pak aan vermogen?
        Jep beginprijs 55k.

        Comment


        • #5
          Was ik nog vergeten vermelden. Ik heb voor de v60 T6 ook een leaseprijs gevraagd, maar nog niet gekregen. Ik vrees echter dat hij nog steeds redelijk duur zal zijn. Het verschil met de T8 is eigenlijk niet zo groot (zowel qua prijs als vermogen)

          Bij de volvo lijkt de verhouding tussen aankoopprijs en leaseprijs ook slechter dan bij de anderen (hoger leaseprijs voor zelfde aankoopprijs). Ik vermoed dat dit komt door het hogere vermogen en de daarbij horende biv en verkeersbelasting
          Last edited by Invictus66; 09/10/2019, 14:26.

          Comment


          • #6
            De Opel Grandland X (Plug in Hybrid 4x4) is reeds bestelbaar en zal ruim binnen het budget passen. Beschikt over een gecombineerd vermogen van 300PK

            Comment


            • #7
              Ik heb dat ook allemaal al eens zitten bekijken. Ik zag ook dat de Passat voor een plug in vrij goedkoop was. Maar in mijn geval van een Tiguan naar een Passat met analoog klokje, zie ik niet zitten. Persoonlijk wil ik ook de hogere zit nog hebben, maar geen idee of dat nog gaat lukken voor de volgende.

              Als ik uw wensen zei, lijkt de Terraco Plug-in Hybride het beste te passen, tenzij ge deze even saai vindt van binnen als een Passat. Maar die zou elk moment configureerbaar moeten zijn, dacht ik.

              In mijn geval is DS sowizo een no-go. Na het fiasco met mijne DS5, zal er nooit meer een DS bij mij inkomen. Ze willen idd bij de premiums horen en hopen dat met een hoge prijs te bereiken. Ge krijgt dan meestal wel echt leder ipv nepleder en het ziet er allemaal heel gelikt en spacy uit. Mss is dat nu bij de DS7 anders, maar in de DS5 was het allemaal niet zo premium als ze wilden laten uitschijnen.

              Maar nu een hele onverwachtse. Hebt ge de Audi Q5 TFSI-e al eens geconfigureerd. Er zijn 2 versies van. Ne maat van mij gaat normaal de snelle versie bestellen, maar ik heb de trage versie met 299pk al eens geconfigureerd en als ik rekening hou met de korting van 8,5%, dan had ik hem naar mijn goesting rond de €50000 excl. BTW. Dus zit dat ook rond uw budget en in leasing mss nog beter. Moest ik die in mijn budget krijgen, zou het een no-brainer zijn. Maar dan wel met goede afspraken over stroomverbruik thuis

              Comment


              • #8
                De grandland x is niks voor mij. Ik heb net iets te lang verplicht met een opel gereden als bedrijfswagen, waardoor ik er nu een beetje (waarschijnlijk onterecht) een afkeer heb van Opel.
                De audi Q5 heb ik bekeken, maar kwam voor mij toch wat duur uit (een volledig kale audi is het toch ook niet).
                De Tarraco was voorlopig nog ontsnapt aan mijn "research". Ik zal eens moeten luisteren bij seat, wat er al mogelijk is. Op het eerste zicht wel een beetje vreemd, het lijkt op het eerste zicht dezelfde motor als de passat gte, maar hier spreken ze over een gecombineerd vermogen van 245pk, terwijl de passat "maar" 218pk heeft.

                Dat analoog klokje is weg in de gefacelifte versie (niet dat het plastiek plaatje dat er in de plaats kwam veel mooier is)

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                  De grandland x is niks voor mij. Ik heb net iets te lang verplicht met een opel gereden als bedrijfswagen, waardoor ik er nu een beetje (waarschijnlijk onterecht) een afkeer heb van Opel.
                  De audi Q5 heb ik bekeken, maar kwam voor mij toch wat duur uit (een volledig kale audi is het toch ook niet).
                  De Tarraco was voorlopig nog ontsnapt aan mijn "research". Ik zal eens moeten luisteren bij seat, wat er al mogelijk is. Op het eerste zicht wel een beetje vreemd, het lijkt op het eerste zicht dezelfde motor als de passat gte, maar hier spreken ze over een gecombineerd vermogen van 245pk, terwijl de passat "maar" 218pk heeft.

                  Dat analoog klokje is weg in de gefacelifte versie (niet dat het plastiek plaatje dat er in de plaats kwam veel mooier is)
                  Ik vermoed dat het verschil tussen de Passat en de Terraco gewoon evolutie is. Die Passat GTE draait al een paar jaar mee en is daarmee gehomologeerd. De nieuwe Terraco is wss nieuw gehomologeerd met een nieuwere versie van de aandrijflijn. En die Passat opnieuw laten homologeren, zal wss te veel kosten en zullen ze wachten op het nieuwe model. Alez, dat vermoed ik hé.

                  Maar geen idee wanneer die Terraco er pas gaat zijn. Want laat nog op zich wachten. En kan dus zijn dat het te laat gaat zijn voor u.

                  Hoe gaat ge dat dan doen met thuis laden? Aparte meter en door factureren aan den baas?

                  Comment


                  • #10
                    Bij het leasen van een plug on hybride wordt bij ons een smart cable van Eneco geleverd. Dat is een laadkabel met een speciaal bakje tussen dat uw verbruik rechtstreeks doorstuurt naar Eneco. Op deze manier verbruikte elektriciteit wordt vergoed. Bij een electrische wagen kan je thuis een laadpaal laten installeren ( met kaartlezer).

                    Comment


                    • #11
                      Ondertussen een leaseprijs gekregen van de volvo v60 T6. Hoewel de auto toch zo'n €4000 goedkoper is, scheelt het in leasing wel geteld €3. Jammer genoeg moet ik hem daardoor laten afvallen. Er is echter wel een nieuwe concurrent opgedoken. De Peugeot 508sw is nu ook bestelbaar als hybride. Ik heb nog geen offerte gekregen maar hij lijkt in aankoopprijs alvast iets goedkoper dan de passat. Het grote voordeel is echter dat hij toch wel een pak mooier is dan de Passat. Hij is wel iets minder ruim dan de passat, maar dat is voor mij geen probleem.

                      Comment


                      • #12
                        Ik ben zelf de 508 gaan testrijden als mogelijke opvolger voor mijn Volvo, en ik ben nog altijd fan van die auto.
                        Met zo'n motorisatie moet dat een heerlijke reisauto zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Yep, die 508 is idd wat mooier. VW is ten opzichte van zo een Peugeot wel soberder, maar de ene heeft het graag sober, de andere futuristisch. Ik had voor de Tiguan een DS5. Die was binnenin futuristisch en bombastisch waardoor ge een beetje en claustrofobisch gevoel kreeg. Dan liever mijne Tiguan.
                          Maar een Passat spreekt mij ook totaal niet aan. Want de prijs van de stekkerversie is zeer interessant. Wist zelfs niet dat de V60T6 goedkoper was.

                          Hopelijk past die 508 dan in uw budget.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                            Ondertussen een leaseprijs gekregen van de volvo v60 T6. Hoewel de auto toch zo'n €4000 goedkoper is, scheelt het in leasing wel geteld €3. Jammer genoeg moet ik hem daardoor laten afvallen. Er is echter wel een nieuwe concurrent opgedoken. De Peugeot 508sw is nu ook bestelbaar als hybride. Ik heb nog geen offerte gekregen maar hij lijkt in aankoopprijs alvast iets goedkoper dan de passat. Het grote voordeel is echter dat hij toch wel een pak mooier is dan de Passat. Hij is wel iets minder ruim dan de passat, maar dat is voor mij geen probleem.
                            Jammer van de V60, eigenlijk bizar dat die in leasing maar € 3 goedkoper is.

                            Aan de buitenkant zou ik de Peugeot 508 ook boven de Passat verkiezen; qua rij-eigenschappen kan ik niet oordelen maar een testrit lijkt me toch niet slecht, dat weegt uiteindelijk ook serieus door in je tevredenheid achteraf
                            VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                            Comment


                            • #15
                              De Passat zal waarschijnlijk nét ietsje beter rijden, maar zeker niet in die mate, dat ik daar de looks voor zou opgeven.

                              Het enige wat je in de 508 goed moet doortesten is je zithouding, vind ik persoonlijk.
                              Dat kleine stuurtje in combinatie met die hoge tellerpartij vergt toch wel een iets andere zithouding.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                Maar een Passat spreekt mij ook totaal niet aan. Want de prijs van de stekkerversie is zeer interessant. Wist zelfs niet dat de V60T6 goedkoper was.

                                Hopelijk past die 508 dan in uw budget.
                                Ik denk dat ik mezelf slecht verwoord heb. Die vergelijking van de T6 was ten opzichte van de T8.
                                De passat past prima in mijn budget en ik verwacht/hoop op een gelijkaardige prijs voor de 508sw. Offerte binnen gedaan voor de GT line en de GT. Jammer dat de GT blijkbaar niet meer te verkrijgen is met alcantara zetels.

                                Eens kijken of ik een testrit kan krijgen. Met de hybrides zal sowieso niet lukken vrees ik, maar van een testrit met andere motor kan ik misschien ook wel iets opsteken.

                                Comment


                                • #17
                                  Iets waar ik ook niet zo zeker van ben is het infotainment van de peugeot. De meningen in reviews zijn toch enigzins verdeeld.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten

                                    Ik denk dat ik mezelf slecht verwoord heb. Die vergelijking van de T6 was ten opzichte van de T8.
                                    De passat past prima in mijn budget en ik verwacht/hoop op een gelijkaardige prijs voor de 508sw. Offerte binnen gedaan voor de GT line en de GT. Jammer dat de GT blijkbaar niet meer te verkrijgen is met alcantara zetels.

                                    Eens kijken of ik een testrit kan krijgen. Met de hybrides zal sowieso niet lukken vrees ik, maar van een testrit met andere motor kan ik misschien ook wel iets opsteken.
                                    Ik heb de Passat eens geconfigureerd en naar mijn goesting rond de €42k excl. BTW. Dat is iets van €12k meer dan mijne Tiguan in 2016 kostte. Vind ik voor een stekkerauto heel goed meevallen. Daarstraks ook ff naar V60 gaan kijken en die vanaf prijs ligt al €10k hoger als de Passat. Bij VW krijg ik 8,5% korting, bij Volvo 14% korting.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Dat heb ik bij de testrit ook redelijk goed bekeken, en voor mij was dat een meer dan voldoende.

                                      Maar bv tov de Q3 die ik net besteld heb, is het qua graphics en snelheid wel net ietsje minder, toegegeven.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                                        Iets waar ik ook niet zo zeker van ben is het infotainment van de peugeot. De meningen in reviews zijn toch enigzins verdeeld.
                                        Kan ik mij niet over uitspreken van de nieuwe modellen. PSA wagens heb ik enkel een Citroën C5 en DS5 gehad met infotainment.

                                        Maar de nieuwe wagens hebben bij PSA allemaal een compleet nieuw systeem. Denk dat het tegenwoordig wel modern is. Die wat ik heb gehad, was 3 x niks en die van de DS5 heb ik ne keer of 14 mee naar de garage gemoeten.

                                        Collega van mij heeft de 3008 en nog niet horen klagen, maar dat is een vrouw en daar is het al snel goed voor.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X