Infotainment is ook iets redelijk persoonlijk, sommige mensen vinden een batterij aan knoppen prima, andere verkiezen dan weer touch screens met doorklikken door menu's.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe lease wagen - plug in hybride
Collapse
X
-
Ik heb ondertussen een prijs gekregen voor de peugeot 508. Hij is zoals verwacht wel iets duurder dan de passat, maar het verschil is niet zo groot. Ik heb ook met beide wagens al een testritje gemaakt. De peugeot hybride is nog niet beschikbaar dus dat was met een benzine 225pk, wat een vergelijk niet makkelijk maakt.
De zithouding in de Peugeot was voor mij totaal geen probleem, het voelde eigenlijk onmiddellijk behoorlijk logisch om niet meer tussen je stuur te moeten kijken. Ik stoorde me niet aan het infotainment systeem, het systeem in mijn huidige wagen is ook niet erg snel. Toen ik daarna met de passat ging rijden merkte ik echter wel een duidelijk verschil. Ik was eerder verbaasd over hoe vlot bv in en uitzoomen bij de passat wel niet ging.
De testrit met de passat was eigenlijk niet te vergelijken, aangezien dit voor mij de eerste keer met een hybride was, werd eigenlijk bijna al mijn aandacht daar naar toe getrokken. Laat ons zeggen dat dit voor mij een behoorlijke aanpassing was. In stadsverkeer is het allemaal dik ok, maar toen ik even de snelweg op ging was het toch even schrikken. De wagen rijdt standaard bij start puur elektrisch en dan schiet hij op de snelweg echt wel te kort. Dat kan natuurlijk wel opgelost worden door even op de gte knop te drukken. Ik vermoed echter dat dit met de peugeot niet anders zal zijn.
Rationeel zou ik voor de passat moeten kiezen. Hij is immers ruimer, sneller, heeft een grotere batterij, de elektro-motor is iets krachtiger, heeft het betere/modernere infotainment systeem, lijkt technologisch iets verder te staan (matrix led, wireless connect, ...) en is bovendien ook nog goedkoper.
Maar de 508 blijft natuurlijk veel mooierLast edited by Invictus66; 13/11/2019, 16:37.
Comment
-
Indien ik voor de 508 zou kiezen, zou het een GT worden. Ik wou sowieso het Focal systeem en de hout look afwerking, dan is er eigenlijk niet veel verschil meer tussen de GT Line en de GT. De enige relevante verschillen (volgens mij) die overblijven zijn de stoelen en het actieve onderstel. Het prijsverschil is echter ook niet zo groot meer en dat wordt in leasing nog kleiner. Ik heb niet met een wagen met het standaard onderstel kunnen rijden, maar het adaptieve onderstel is echt wel goed en ik gok er op dat het de kleine meerprijs waard is.
Mijn voorkeur van kleur ging eerste uit naar Celebes blauw, maar kwam onlangs nog eens een Amazonite grijze tegen en dat is toch ook wel zeer mooi.
Comment
-
Wij zijn gisteren onze aanloopwagen in ontvangst mogen gaan nemen en dat is ook een 508 break, een volledig nieuwe. Wel "maar" de 1.5 diesel 130pk automaat, maar rijdt opzich wel ok.
Afwerking lijkt op het eerste zicht zeer mooi, zicht naar achter is wel erbarmelijk.
Stoelen zijn tov de Volvo ook niet wauw, maar dat is eerder de schuld van Volvo dan van andere merken. Ergonomie van de menu's en stand van de knopjes is wel typisch Frans, er zit geen logica in.
Maar al bij al knappe wagen met goede afwerking die leuk rijdt!2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
- Likes 2
Comment
Comment