Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SUV met sleepvermogen >2200

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• SUV met sleepvermogen >2200

Ik ben op zoek naar een andere wagen (jonge occasie) en dan meerbepaald een voertuig met een sleepvermogen van tenminste 2200kg.
    Moet dienen om onder meer een paardentrailer te trekken met MTM 2500kg, maar aangezien ik nooit aan die 2.5 ton ga komen neem ik genoegen met minstens
    2.2ton.

Zelfs dan is het aanbod echter al vrij beperkt en liefst van al blijf ik nog steeds in het SUV gamma en niet richting pick-up aangezien ik de wagen ook dagelijks gebruik
    voor langere afstanden naar het werk en stadsverkeer.

Zelf had ik al een paar opties gevonden die interessant lijken:
    - Land Rover Discovery Sport (150pk 2200kg, 180pk 2500kg) al ben ik ondertussen al wel vrij veel negatieve ervaringen over betrouwbaarheid/kwaliteit tegen gekomen
    - Hyundai Santa Fe (2500kg voor de 2.2) schijnt goed te zijn, maar de 2500kg is dan wel beperkt tot de handgeschakelde versie
    - VW Tiguan (2.0tdi 2200kg, 2.0tsi 2500kg)
    - BMW X3 xdrive30d/28i (2400kg)

Van de Volvo XC60 kan ik enkel over de huidige modellen een sleepvermogen van 2400kg vinden, maar de oudere (2017) lijken allemaal op 2000 te stranden.
    Alle info van autogids, waar ik tevens niet alles op kunnen terugvinden heb, dus zowiezo dat ik dingen mankeer, daarom ook dit topic.
    Mercedes zal wss ook nog wel een rits modellen hebben maar daar ben ik geen fan van.

Alle suggesties welkom, eventueel ook break modellen a la allroad.
    En liefst een automaat met dit sleepvermogen

Thx!

Buurman heeft nieuwe Discovery. Zijn ze al drie keer komen afslepen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Buurman heeft nieuwe Discovery. Zijn ze al drie keer komen afslepen.
      Ideaal! Het beste bewijs dat hij een groot sleepvermogen heeft.

Comment

Ik trek al jaren een dubbele paardentrailer met een XC60 en nog nooit het gevoel gehad dat die tekort kwam.

Omdat het voor mij een leaser is, enkel in 2WD mogelijk, maar moest ik particulier kopen, zou ik die ook zeker in 4WD nemen.
        Het oude model mag idd max 2 ton trekken, maar da's ruim voldoende als je geen boerenpaarden hebt tenminste ;-)

Uit jouw lijstje ging ik toch voor de X3.
        Maar die zal budgetair ook wel het zwaarste doorwegen, neem ik aan?

Comment

Ik zou 2de hands een dikke V8 diesel kopen en deze op LV zetten => heb je er ook zelf wat plezier aan en lange neus naar de fiscus

Comment

Als je de wagen dagelijks ook wil gebruiken, zoals hij schrijft, zou ik daar ver van weg blijven ;-)

Een V8 is niet enkel duur enkel in taksen hé ?

Comment

Dikke Hilux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Als je de wagen dagelijks ook wil gebruiken, zoals hij schrijft, zou ik daar ver van weg blijven ;-)

Een V8 is niet enkel duur enkel in taksen hé ?
                Dat valt wel mee. Ik heb gekeken op Spritmonitor naar het verschil in verbruik tussen de V8 TDI en de V6 TDI van de VAG-stal. Wel, het scheelt nog geen liter...

Comment

Audi A8 3.0 TDI mag 2200 KG trekken. TFSI mag er 2300 trekken. (14-17)
                  A6 allroad 3.0 TDI ook 2500KG (15-2017)

Ssangyong rexton ja mag er u vooroordelen over hebben maar die bakken bollen echt wel goed ga voor een 2.0 diesel die kosten niet zo veel en mogen 3 ton trekken. (13-16)

Polo 6n 1.4

Comment

Momenteel neig ik eerder naar de Tiguan, blijkt dat de tdi ook 2500kg mag trekken, en scoort heel goed in allerhande reviews en tests.
                    LV, V8, pickups zijn niet echt een optie. De X3 is idd budgetair de duurste, en ook nog eens moeilijk te vinden in die configuratie.

Onze trailer heeft een vrij groot eigen gewicht en dan vind ik geladen met 2 paarden de 2ton van de XC60 toch op het randje (en de xc60 ziet er ook wat gedateerd uit imo, nieuwe model buiten beschouwing gelaten)

Ssangyong ook gehoord, alleen vind ik het echt vreselijk lelijke wagens...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stijn89 Bekijk Berichten
                      Momenteel neig ik eerder naar de Tiguan, blijkt dat de tdi ook 2500kg mag trekken, en scoort heel goed in allerhande reviews en tests.
                      LV, V8, pickups zijn niet echt een optie. De X3 is idd budgetair de duurste, en ook nog eens moeilijk te vinden in die configuratie.

Onze trailer heeft een vrij groot eigen gewicht en dan vind ik geladen met 2 paarden de 2ton van de XC60 toch op het randje (en de xc60 ziet er ook wat gedateerd uit imo, nieuwe model buiten beschouwing gelaten)

Ssangyong ook gehoord, alleen vind ik het echt vreselijk lelijke wagens...
                      Die 2500kg met de Tiguan dat is dan de 4motion? Of moogt ge dat al met de 2x4 trekken?

Zelf al 3 jaar een Tiguan 2.0TDI DSG en ben er uitermate tevreden over.

Comment

zou een dsg, of andere robotbak wel aan te raden zijn om (veel) te trekken

Comment

Working...
                        X