Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tegen de SUV-trend in

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tegen de SUV-trend in

Ben aan het twijfelen om de huidige wagen (BMW 318d, 2012, 175K km) eventueel te vervangen.
    Oorspronkelijk was dit pas binnen 1-2 jaar gepland, maar door omstandigheden...

Vereisten:
    - een poep, kont, achterwerk, dus berline; geen SUV, break, coupé, ….
    - voldoende ruimte (achterbank, koffer)
    - verbruik liefst lager dan 6l/100 en zeker lager dan 7l (ongeveer 22K-23K per jaar, mogelijk dalend in de toekomst)
    - voorkeur in dalende volgorde: benzine, hybride (geen plug-in), diesel; geen duracell
    - geen turbogeblazen grasmaaiertje van 1.0l

Mogelijke kandidaten (waarvan de meeste reeds proefgereden de afgelopen weken):
    - BMW 318d of 320i
    - Mazda 3 sedan Skyactiv-X
    - Peugeot 508 1.6 Puretech
    - Toyota Camry hybrid
    - Mercedes A200 berline / CLA200

Reeds afgevallen omdat ze niet voldoen aan de berline-vereiste van SWMBO:
    - Jaguar E-Pace
    - Lexus UX
    - Mazda CX30

Nog andere voorstellen (sommige merken zijn sowieso een no-no, vertel niet welke )?
    Ervaringen met modellen?
    Ik heb reeds een mening over (en offertes van) bepaalde modellen waarmee ik heb gereden, maar die geef ik nog niet prijs.
    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Hoewel ik het een schitterende auto vind, en je er eigenlijk niet van weg wil sturen. Als je spreekt over voldoende ruimte op achterbank en de koffer, valt de Mazda 3 dan niet af? Die wagen lijkt me qua prijs ook een heel andere (goedkopere) dan de rest in je lijstje.

Comment

Is goedkoper nu ook al slecht?

Je hebt uiteraard gelijk.
      Ik vind de Mazda 3 een heel knappe wagen zowel exterieur als interieur, maar op de achterbank is het benauwd en je hebt zelfs geen ventilatieroosters achteraan...
      Oplossing daarvoor zou de 6 zijn, maar het motorenaanbod is de dooddoener (zwaar belast en benzine allesbehalve zuinig).
      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Ofja, het valt me vooral op. Omdat met de Bmw bv. zit je ook in een andere prijs-categorie dan de rest lijkt me, maar dan den andere kant uit. (Er vanuit gaande dat je geen kale 3 series overweegt.)

Elke wagen hier heeft zeker zijn voor en nadelen, maar het zal er veel vanaf hangen hoeveel je er precies aan gaat spenderen en welke opties je dan ook belangrijk vindt lijkt me. Het zijn eigenlijk best moeilijke wagens om te vergelijken, naar mijn mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
          (Er vanuit gaande dat je geen kale 3 series overweegt.)
          Bestaat er iets anders als je geen kleine stadswagen aan opties uitgeeft?

Denk dat je zou verschieten van de prijs van de 508, premiumprijzen en heel weinig korting.

Comment

Talisman 1.3 Tce.
            Groot
            Zuinig : ask Jocar
            Prettige motor : ask Jocar

Het is wel een Renault, voor velen een reden om alle miserie uit de beginfase van de Talisman nog eens op te rakelen.

Comment

Renault is dus één van de no-no merken.

Comment

Heb het verbruik niet opgezocht maar een Volvo S60 misschien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                  Renault is dus één van de no-no merken.
                  Koop dan de A200 met dezelfde motor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                    Talisman 1.3 Tce.
                    Groot
                    Zuinig : ask Jocar
                    Prettige motor : ask Jocar

Het is wel een Renault, voor velen een reden om alle miserie uit de beginfase van de Talisman nog eens op te rakelen.
                    Hahaha, hoor ik mijn naam daar

Idd, kan ik alleen maar beamen. Super motor, zowel in de A200 als in onze Duster. Niet alleen prettig en zuinig maar ook nog eens fiscaal vriendelijk en dat wil al wat zeggen in deze 'uitpers' tijden voor een privérijder
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Koop dan de A200 met dezelfde motor.
                      Een merk kan je op meer beoordelen dan enkel de motor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten
                        Heb het verbruik niet opgezocht maar een Volvo S60 misschien?
                        Denk dat die vlot over de 7l gaat.
                        Persoonlijk uiteraard, maar vind het interieur oerlelijk.

Comment

Berline? Dat is so 80's
                          Veel keus is daar tegenwoordig toch niet meer in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Berline? Dat is so 80's
                            Veel keus is daar tegenwoordig toch niet meer in
                            Hela, mijn hoogdagen lagen in de jaren '80.

En waarom is er niet veel keuze? Omdat de kuddedieren allemaal hetzelfde willen.

Comment

Hela, mijn hoogdagen lagen in de jaren '80.

En waarom is er niet veel keuze? Omdat de kuddedieren allemaal hetzelfde willen.
                              Vroeger was alles wat de klok sloeg berline, maar dat is er toch wel uit. Natuurlijk wel goed voor de prijzen daar de vraag lager is.

En wat heeft dat met kuddedieren te maken? Als iemand een SUV mooi vindt, is dat in uw ogen slecht? Waarom zijt gij dan geen kuddedier, samen met die andere 1000den die een berline kopen?

Het gaat hier soms toch wel echt kort door de bocht.

Comment

Als iemand een SUV mooi vindt, is dat in uw ogen slecht?
                                Euh…
                                Wie komt er met de berlines lachen?
                                Waar noem ik SUV-kopers slecht?
                                Over de smilies gekeken?

Dit topic gaat over mijn keuze en mogelijk advies/meningen van anderen over bepaalde modellen, geen discussie over diverse auto-concepten... In plaats van bochten, mag je gerust de uitrit nemen.

Comment

S90 t8

Comment

Euh…
                                    Wie komt er met de berlines lachen?
                                    Waar noem ik SUV-kopers slecht?
                                    Over de smilies gekeken?

Dit topic gaat over mijn keuze en mogelijk advies/meningen van anderen over bepaalde modellen, geen discussie over diverse auto-concepten... In plaats van bochten, mag je gerust de uitrit nemen.

Yep, over de smiley's gekeken. Maar dat SUV bashen word ge op termijn wat moe, vandaar

Comment

Yep, over de smiley's gekeken. Maar dat SUV bashen word ge op termijn wat moe, vandaar
                                      Ik bash zeker niet, in mijn eerste lijstje stonden er zelfs enkele als je de eerste post leest, maar SWMBO stelt dus een veto.

Comment

Ik bash zeker niet, in mijn eerste lijstje stonden er zelfs enkele als je de eerste post leest, maar SWMBO stelt dus een veto.
                                        Toch overzie ik iets met die letters. Was is dat een insider van voor mijne tijd hier.

Comment

Working...
                                        X