Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tegen de SUV-trend in

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Een grote tiener.
    Ne knappe coupé is dan niet aan te raden

Van het lijstje zou ik dan toch voor de dreier gaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Ne knappe coupé is dan niet aan te raden

Spijtig genoeg niet, nee.

Van het lijstje zou ik dan toch voor de dreier gaan
      Objectieve argumenten?
      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Spijtig genoeg niet, nee.[/SIZE][/FONT][/COLOR][/LEFT]

[LEFT][COLOR=#000000][FONT="Noto Sans"][SIZE=13px]

Objectieve argumenten?
        Neen, persoonlijke

Maar van het lijstje dat ge in de eerste post schreef, lagen ze wat uit mekaar. Een A-klasse is me te klein. Zelfs de CLA is wat krap met een tiener achterin.

Comment

Zo'n camry ziet er wel iets tofs uit eigenlijk. Toch zeker voor een toyota, waar ik de styling de laatste jaren serieus vind tegenslaan.

jammer van de CVT boite. Niet zo'n fan van eerlijk gezegd.
          BMW X5 45e

Comment

Ik heb een vraagje, vanwaar je keuze voor een sedan, eentje "met kont" zoals je zelfs zegt in je openingspost?
            Ik ben zelf ook een liefhebber van sedans, maar omdat ze niet zo praktisch zijn ga ik toch eerder voor een 5-deur of zoals nu een break.
            Uit jou lijstje zou ik voor de CLA of de 508 gaan.
            Trouwens wel vreemd dat die 508 er tussen staat, want dat is geen sedan, maar een 5-deurs, maar is daardoor wel de handigste uit de lijst.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
              Ik heb een vraagje, vanwaar je keuze voor een sedan, eentje "met kont" zoals je zelfs zegt in je openingspost?
              Ik ben zelf ook een liefhebber van sedans, maar omdat ze niet zo praktisch zijn ga ik toch eerder voor een 5-deur of zoals nu een break.
              Trouwens wel vreemd dat die 508 er tussen staat, want dat is geen sedan, maar een 5-deurs, maar is daardoor wel de handigste uit de lijst.
              Die 5008 was ik al vergeten. Dat is idd ook van het lijstje wel eentje die zeker te overwegen is. Die gaat ge voor hetzelfde budget wel een stuk meer uitgerust krijgen.

Comment

CLA is geen auto om achteraan te zitten. Dat is echt miniscuul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Zoals eerder al gezegd, SWMBO wil geen SUV en ik wil geen break, dus berline/sedan.
                  Heb niets tegen een 5-deurs, maar daarvan zijn er tegenwoordig nog minder te vinden dan berlines.
                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

Die 5008 was ik al vergeten. Dat is idd ook van het lijstje wel eentje die zeker te overwegen is. Die gaat ge voor hetzelfde budget wel een stuk meer uitgerust krijgen.
                    508, niet de 5008.
                    En meer uitgerust voor hetzelfde budget, vergeet het maar.
                    Krijg zeer weinig korting op de 508, bijna net zo duur als de 3.
                    Last edited by N-D-D-V-D-B; 27/11/2019, 15:59.

Comment

508, niet de 5008.
                      En beter uitgerust, vergeet het maar.
                      Krijg zeer weinig korting op de 508, bijna net zo duur als de 3.
                      Ik bedoelde ook de 508, maar was een typo
                      Wist niet dat die zo duur waren. Geen idee hoe het tussen beiden nog zit met herverkoopwaarde, maar daar zou ik me dan op baseren. Maar mss wilt ge wel eens iets anders dan een beemer.

Comment

Ik bedoelde ook de 508, maar was een typo
                        Wist niet dat die zo duur waren. Geen idee hoe het tussen beiden nog zit met herverkoopwaarde, maar daar zou ik me dan op baseren. Maar mss wilt ge wel eens iets anders dan een beemer.
                        Beemer = BMW motorfiets
                        BMW auto = bimmer

Maar dat terzijde...

Een 508 allure 1.6 puretech kost 38.700, daarbij metaalkleur, led-lichten en lederen zetels als optie en je zit ruim over de 42.000.
                        Een GT line is 41.200 zonder enige optie.
                        Ze geven amper 5% korting.

Comment

Beemer = BMW motorfiets
                          BMW auto = bimmer

Maar dat terzijde...
                          Deze worden wel overal door elkaar gebruikt. En dan heb je nog beamer. Natuurlijk waren de motoren er eerst. Ook terzijde
                          Last edited by order66; 27/11/2019, 16:28.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Beemer = BMW motorfiets
                            BMW auto = bimmer

Maar dat terzijde...

Een 508 allure 1.6 puretech kost 38.700, daarbij metaalkleur, led-lichten en lederen zetels als optie en je zit ruim over de 42.000.
                            Een GT line is 41.200 zonder enige optie.
                            Ze geven amper 5% korting.
                            Da is straf. En ik die dacht dat alle fansozen automatisch 15% gaven Zowel particulier als voor bedrijven.
                            Geen idee wat wij zakelijk nog krijgen. Bij Renault destijds zonder vragen meteen 15%. Bij Citroën destijds hadden we 17,5% en dacht dat da bij Peugeot dan ook zo zou zijn.

Bij BMW heb ik maar 8,5% korting.

Comment

@order66: nice recovery.

Comment

Da is straf. En ik die dacht dat alle fansozen automatisch 15% gaven Zowel particulier als voor bedrijven.
                                Geen idee wat wij zakelijk nog krijgen. Bij Renault destijds zonder vragen meteen 15%. Bij Citroën destijds hadden we 17,5% en dacht dat da bij Peugeot dan ook zo zou zijn.

Bij BMW heb ik maar 8,5% korting.
                                Geen idee voor andere modellen, maar wel bij de 508. Blijkbaar omdat ze op de leaserijders mikken en die krijgen wel veel meer.
                                Krijg meer bij BMW (beter dan particuliere voorwaarden).
                                Bij Toyota heb ik ook speciale voorwaarden.

Comment

Geen idee voor andere modellen, maar wel bij de 508. Blijkbaar omdat ze op de leaserijders mikken en die krijgen wel veel meer.
                                  Krijg meer bij BMW (beter dan particuliere voorwaarden).
                                  Bij Toyota heb ik ook speciale voorwaarden.
                                  Toyota is natuurlijk ook zeer mooi, maar herverkoopwaarde van de japanners is niet zo heel denderend. Maar dat is bij veel merken zo. Als ge er lang genoeg mee rijdt, is dat geen probleem.

Qua berlines buiten de duitsers, vind ik de Alfa Giulia en de XE het mooiste, maar die wilt ge al niet. Betrouwbaarheid kunt ge in twijfel trekken, maar ik persoonlijk zou het daar wel op wagen.

€40000 zou ik dan ook wel persoonlijk aan een auto besteden, maar dan wel een occasieke van een jaar of 3 oud.

Comment

Herverkoopwaarde van elk merk is een pak gedaald. Zit elke dag wel op mobile te kijken naar verschillende wagens en daar zie ik bijv. een Mercedes C180 excl. staan van 2018 met de opties die ik wil voor rond de 27k. Catalogusprijs voor deze was 42k. Toink. Da's 35% eraf het eerste jaar.

Comment

Zoals eerder al gezegd, SWMBO wil geen SUV en ik wil geen break, dus berline/sedan.
                                      Heb niets tegen een 5-deurs, maar daarvan zijn er tegenwoordig nog minder te vinden dan berlines.
                                      Sorry, dan had ik je openingspost:
                                      "Vereisten:
                                      - een poep, kont, achterwerk, dus berline"
                                      blijkbaar verkeerd geïnterpreteerd.

Als ik nu bijna 3 jaar geleden was blijven rijden met mijn C4 ipv de Mégane te kopen, zou ik nu waarschijnlijk voor een 508 gegaan zijn.
                                      De CLA is ook wel een mooie auto, maar zoals sommige al zeiden is de plaats achterin wel wat minder.
                                      Wat met een Lexus? Ik ken die modellen allemaal niet zo goed, maar ze hebben wel mooie auto's.
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                        Kia Stinger? Alhoewel... om daar onder de 7 liter te raken...
                                        Dan zou ik toch eerder voor de Optima gaan, die Stinger vind ik echt geen mooie auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Wat met een Lexus? Ik ken die modellen allemaal niet zo goed, maar ze hebben wel mooie auto's.
                                          In post 61 al voorgesteld maar nooit reactie op gekomen, dus ik veronderstel dat em niet geïnteresseerd is. Boven budget allicht

Comment

Working...
                                          X