Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tegen de SUV-trend in

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
    In post 61 al voorgesteld maar nooit reactie op gekomen, dus ik veronderstel dat em niet geïnteresseerd is. Boven budget allicht
    Dat heb ik ook gelezen, maar daar ging het ook om een bepaald model dacht ik? Ik stel gewoon Lexus in het algemeen voor.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Dat heb ik ook gelezen, maar daar ging het ook om een bepaald model dacht ik? Ik stel gewoon Lexus in het algemeen voor.
      Dat was de IS. (ook niet heel ruim achteraan)
      Maar de Camry staat op hetzelfde platform als de ES (model boven de IS) en heeft dezelfde motor.
      Dan vind ik de Camry mooier voor een pak minder geld.
      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

      Comment


      • De Camry is niet mis, vind dat radiatorrooster nogal groot uitgevallen, iets subtieler was dan toch wel wat mooier geweest denk ik.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          De Camry is niet mis, vind dat radiatorrooster nogal groot uitgevallen, iets subtieler was dan toch wel wat mooier geweest denk ik.
          In de VS hebben ze een andere voorbumper


          Daar komt nu ook een sportversie, de TRD en is NASCAR pace car.
          Hier zie je ze bijna nooit, wereldwijd is het de bestverkochte sedan (vooral in de VS).
          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

          Comment


          • Dat ziet er toch veel beter uit met die voorbumper.
            Die voorbumper hier bij ons ziet er echt niet uit, veel te groot, lijkt precies een verkrachte Lexus.
            Van die sportversie heb ik ook al enkele foto's gezien.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

              Toyota is natuurlijk ook zeer mooi, maar herverkoopwaarde van de japanners is niet zo heel denderend. Maar dat is bij veel merken zo. Als ge er lang genoeg mee rijdt, is dat geen probleem.

              Qua berlines buiten de duitsers, vind ik de Alfa Giulia en de XE het mooiste, maar die wilt ge al niet. Betrouwbaarheid kunt ge in twijfel trekken, maar ik persoonlijk zou het daar wel op wagen.

              €40000 zou ik dan ook wel persoonlijk aan een auto besteden, maar dan wel een occasieke van een jaar of 3 oud.
              Hoe kom je daarbij trouwens? Als je naar de cijfers ipv de volksmond gaat kijken, dan zijn de herverkoopwaardes van jappaners over het algemeen hoger dan duitse wagens, percentueel bekeken. Juist omdat deze bekend staan door hun hoge betrouwbaarheid.

              Comment


              • Het verhaal dat Japanners snel hun waarde verloren dateert ook al van de jaren 80...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                  Hoe kom je daarbij trouwens? Als je naar de cijfers ipv de volksmond gaat kijken, dan zijn de herverkoopwaardes van jappaners over het algemeen hoger dan duitse wagens, percentueel bekeken. Juist omdat deze bekend staan door hun hoge betrouwbaarheid.
                  Enkele weken geleden heeft er hier toch iemand wagens zitten vergelijken en er was geen verschil.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • Lexus is toch echt wel een klasse hoger dan een Camry hoor...
                    Het is niet omdat het onderstel hetzelfde is dat het ook voor de rest dezelfde wagen is... Anders mag de hele marketingstrategie van VAG (en vele anderen) de vuilbak in

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                      Anders mag de hele marketingstrategie van VAG (en vele anderen) de vuilbak in
                      Belangrijkste woord in je zin: marketing.
                      Rij meer dan 13 jaar BMW en de kwaliteit van het interieur heeft me al meer dan één keer teleurgesteld. Dat is dan een zogenaamd premiummerk.
                      Last edited by N-D-D-V-D-B; 27/11/2019, 21:29.
                      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                      Comment


                      • Idd ja, bij veel van die "premium" merken betaal je gewoon extra voor de naam, dat is alles.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

                          Belangrijkste woord in je zin: marketing.
                          Rij meer dan 13 jaar BMW en de kwaliteit van het interieur heeft me al meer dan één keer teleurgesteld. Dat is dan een zogenaamd premiummerk.
                          onze E90 was het slechtst. Nieuw gekocht, na 4 jaar knoppen die afpellen, deurklinken ook.... rommel. F10 is wel beter, we rijden er nu 5 jaar mee, en nog als nieuw.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                            onze E90 was het slechtst. Nieuw gekocht, na 4 jaar knoppen die afpellen, deurklinken ook....
                            Bij mijn E90 waren dat de deurgrepen die afpelden en scheurende sensatec-zetels (2 keer vervangen op 6 jaar),
                            F30: opnieuw deurgrepen (achterzijde is soort rubber dat versterft en afbrokkelt, oplossing gevonden op aliexpress), scheurend sensatec (al eens vervangen), afpellende startknop (aliexpress) en roestend sierdeel versnellingspook (zelf nieuwe m-sport opgestoken).
                            Over de kwaliteit van de remschijven zwijg ik liever...
                            Snap je de twijfel om opnieuw de sprong te wagen?
                            For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

                              Belangrijkste woord in je zin: marketing.
                              Rij meer dan 13 jaar BMW en de kwaliteit van het interieur heeft me al meer dan één keer teleurgesteld. Dat is dan een zogenaamd premiummerk.
                              Ik snap u volledig. Een VW zit beter ineen dan een BMW, moet zelf geen bmw meer hebben na een F30 gehad te hebben, F20 was anders wel super leuk om mee te rijden. Audi is wat dat betreft zijn meerprijs trouwens niet waard.
                              VW Arteon geen optie?
                              Of: nen occasie 5 reeks, die zijn qua kwaliteit wel beter!
                              Of nen occasie audi A4 met 1.4 of 1.5 tsi, die zijn ook vrij zuinig.
                              Camry is zeker geen slechte keuze, als het ne nieuwe moet zijn zou ik daar voor gaan. Of mss vindt ge daar ook wel een interessant stock model / directie wagen. Nieuwe premium duitser is weggegooid geld.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

                                Bij mijn E90 waren dat de deurgrepen die afpelden en scheurende sensatec-zetels (2 keer vervangen op 6 jaar),
                                F30: opnieuw deurgrepen (achterzijde is soort rubber dat versterft en afbrokkelt, oplossing gevonden op aliexpress), scheurend sensatec (al eens vervangen), afpellende startknop (aliexpress) en roestend sierdeel versnellingspook (zelf nieuwe m-sport opgestoken).
                                Over de kwaliteit van de remschijven zwijg ik liever...
                                Snap je de twijfel om opnieuw de sprong te wagen?
                                Zeker en vast, begrijp ik.
                                Ik wil het nu niet jinxen, maar op de 5 jaar met onze F10 nog letterlijk NIEUW dat interieur. En dat was een zeer recente premium selection. Wat een verschil dus met een 3 reeks.
                                Is dat geen optie? Ik ben zeer tevreden op alle vlakken van de F10. G30 zal kwalitatief niet minder zijn.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • Nagel op de kop.
                                  Bij BMW krijg je pas een degelijke kwaliteit als je naar de 5-reeks gaat, bij Audi, Volvo en VW heb je dat al bij lagere modellen.
                                  Zelfs een Polo zit nu deftig in elkaar.

                                  Wat mij heel positief verrast heeft waren de interieurs bij VOLVO.
                                  Al naar een S60 of S90 gekeken? Die geven ook ongelooflijke kortingen voor bedrijven.

                                  Comment


                                  • G30 is qua feeling en kwaliteit echt wel goed.

                                    Ik heb eentje gereden als testwagen, en de materialen staan wel een stapke hoger dan de V90 imo.

                                    Qua sturen/rijden en ice vind ik de V90 wel beter.
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      VW Arteon geen optie?
                                      Of: nen occasie 5 reeks, die zijn qua kwaliteit wel beter!
                                      Of nen occasie audi A4 met 1.4 of 1.5 tsi, die zijn ook vrij zuinig.
                                      Geen fan van VW (en andere merken van de groep). Nog nooit een interieur gezien dat me aanstaat.
                                      Is weer iets heel persoonlijk, uiteraard.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                      Ik wil het nu niet jinxen, maar op de 5 jaar met onze F10 nog letterlijk NIEUW dat interieur. En dat was een zeer recente premium selection. Wat een verschil dus met een 3 reeks.
                                      Is dat geen optie? Ik ben zeer tevreden op alle vlakken van de F10. G30 zal kwalitatief niet minder zijn.

                                      Kan ik altijd eens bekijken.


                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                      Wat mij heel positief verrast heeft waren de interieurs bij VOLVO.
                                      Al naar een S60 of S90 gekeken? Die geven ook ongelooflijke kortingen voor bedrijven.
                                      Zelfde reactie als bij VW, de interieurs van Volvo spreken me totaal niet aan.

                                      Euh… Welk bedrijf? Is privé-aankoop.

                                      Last edited by N-D-D-V-D-B; 28/11/2019, 11:03.
                                      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                      Comment


                                      • Misschien kan je de vergelijking eens maken tussen een nieuwe 3 reeks en een jonge 5 reeks. Een 5 reeks op benzine zal wel meer verbruiken.
                                        Uw eisen zijn op zich niet evident want de merken die toevallig een goeie zuinige benzine motor hebben (VAG, Honda, Mercedes/Renault), spreken u niet aan. Een 320i zal zeker geen zuinigheidswonder zijn. Nen 318d dan maar?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Misschien kan je de vergelijking eens maken tussen een nieuwe 3 reeks en een jonge 5 reeks. Een 5 reeks op benzine zal wel meer verbruiken.
                                          Uw eisen zijn op zich niet evident want de merken die toevallig een goeie zuinige benzine motor hebben (VAG, Honda, Mercedes/Renault), spreken u niet aan. Een 320i zal zeker geen zuinigheidswonder zijn. Nen 318d dan maar?
                                          Tijdens een proefrit met de 320i kwam ik aan 8,2 liter... Maar ja, is dat representatief?
                                          Indien het een 3 wordt, zal het inderdaad eerder richting 318d gaan.

                                          Vraag me af of het de moeite is te wachten op het salon? Krijg zowel bij BMW als Toyota voorwaarden die beter zijn dan die voor particulieren.
                                          Zullen salonvoorwaarden daaronder kunnen gaan?
                                          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X