Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tegen de SUV-trend in

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Op zich lijkt mij dat wel representatief ja die 8,2 liter. Met een rustige rijstijl gaat ge mss 7 halen maar lager wellicht niet.
    Dus de keuze gaat tussen een hybride toyota en een bmw diesel? totaal verschillende wagens toch.
    Maar als ik het goed zie is de camry goedkoper , heeft hij meer vermogen en een lagere uitstoot. Wellicht is hij ook zeer comfortabel. Ik zou het wel weten dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Dus de keuze gaat tussen een hybride toyota en een bmw diesel?
      Deze staan momenteel bovenaan het lijstje... maar niets definitiefs.

BIV is veel lager op de Toyota, verkeersbelasting is enkele euro duurder (door de zware motor).
      Maar hoe gaat dit evolueren in de toekomst met onze mooie regeringen....
      Last edited by N-D-D-V-D-B; 28/11/2019, 11:36.
      For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Tja, da's koffiedik kijken.

Comment

• Spritmonitor geeft voor een 320i gemiddeld 8,5 l /100 km aan en maar 5 van de 32 gebruikers die onder de 7,5 l zitten. Dus die 8,2 lijkt inderdaad wel representatief.

Zowel diesels als hybrides zijn een risico wat toekomstige regelgeving betreft. Maar die paar euro verkeersbelasting zullen waarschijnlijk minder doorwegen dan de BIV die je betaalt op het moment van inschrijving en waar het niet uitmaakt hoe de regels daarna nog veranderen?
          VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Awel, spijtig van die kortingen bij Peugeot. Ik zie nu wel liever breaks dan berlines, maar bij de 508 is het net andersom. Daarnet een 10-tal km achter ne 5-deurs gereden en die achterkant is de knapste in zijn soort.

Comment

• Ik zou toch ook nen tesla model 3 bekijken, al is het mss vloeken in de kerk voor u. Ik ben er momenteel mee op stap en tis een zalig ding.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Bij mijn E90 waren dat de deurgrepen die afpelden en scheurende sensatec-zetels (2 keer vervangen op 6 jaar),
                F30: opnieuw deurgrepen (achterzijde is soort rubber dat versterft en afbrokkelt, oplossing gevonden op aliexpress), scheurend sensatec (al eens vervangen), afpellende startknop (aliexpress) en roestend sierdeel versnellingspook (zelf nieuwe m-sport opgestoken).
                Over de kwaliteit van de remschijven zwijg ik liever...
                Snap je de twijfel om opnieuw de sprong te wagen?
                Is dat echt zo'n slechte kwaliteit bij BMW?
                Ik vond het al niet netjes dat de bestuurderzetel in mijn Mazda 6 na bijna 7 jaar met +230.000km er niet meer helemaal nieuw uitzag. Maar over vervangen was ik nog helemaal niet aan het denken.
                Tja, het is wel zonde dat Mazda de Active-X niet in de 6 wil monteren, dat voor jou denk ik de ideale wagen zijn.

Comment

Ik zou toch ook nen tesla model 3 bekijken, al is het mss vloeken in de kerk voor u. Ik ben er momenteel mee op stap en tis een zalig ding.
                  Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt... En ben er ondertussen al veel verloren...
                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

Tja, het is wel zonde dat Mazda de Active-X niet in de 6 wil monteren, dat voor jou denk ik de ideale wagen zijn.
                    Inderdaad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

Bij mijn E90 waren dat de deurgrepen die afpelden en scheurende sensatec-zetels (2 keer vervangen op 6 jaar),
                      F30: opnieuw deurgrepen (achterzijde is soort rubber dat versterft en afbrokkelt, oplossing gevonden op aliexpress), scheurend sensatec (al eens vervangen), afpellende startknop (aliexpress) en roestend sierdeel versnellingspook (zelf nieuwe m-sport opgestoken).
                      Over de kwaliteit van de remschijven zwijg ik liever...
                      Snap je de twijfel om opnieuw de sprong te wagen?
                      Ik versta direct waarom Renault bij u een grote no-no is...

On-topic:
                      Ik zou de BMW niet nemen, net omdat je volgens mij geen wagen kan nemen die je méér op onze wegen ziet dan een 3-reeks.
                      King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                      2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten

Ik versta direct waarom Renault bij u een grote no-no is...

On-topic:
                        Ik zou de BMW niet nemen, net omdat je volgens mij geen wagen kan nemen die je méér op onze wegen ziet dan een 3-reeks.
                        Mijn Renault blijft samen met mijn Volvo V60, de meest betrouwbare en storingsvrije auto die ik al heb gehad tot hiertoe :-)
                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten

Mijn Renault blijft samen met mijn Volvo V60, de meest betrouwbare en storingsvrije auto die ik al heb gehad tot hiertoe :-)
                          Dat zijn zaken die altijd voor discussie vatbaar zijn.

Aan mijn Citroën's heb ik zelden stukken gehad, behalve de DS5 dan. Met mijne Tiguan heb ik een paar zaken gehad die onder garantie in orde zijn gebracht. En als ik vandaag mag kiezen tussen een Citroën of een VW, dan kies ik pertinent voor de VW. Het kan zijn dat een auto weinig problemen heeft, maar er is ook nog altijd zoiets als rij-ervaring of rij-sensatie. Mooi voorbeeld daarvan zijn de Alfa Romeo rijders Voor hun de beste rij-sensatie en de ongemakken nemen ze er met plezier bij.

Ne maat van mij zijne opa heeft 35 of 40 jaar met dezelfde Lada gereden en daar kwam nooit iets aan. Als ge die wagen vandaag voorschotelt aan 10 mensen, zullen er 10 zijn die hem nemen uit nostalgie, maar niet om zijn betrouwbaarheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Dat zijn zaken die altijd voor discussie vatbaar zijn.

Aan mijn Citroën's heb ik zelden stukken gehad, behalve de DS5 dan. Met mijne Tiguan heb ik een paar zaken gehad die onder garantie in orde zijn gebracht. En als ik vandaag mag kiezen tussen een Citroën of een VW, dan kies ik pertinent voor de VW. Het kan zijn dat een auto weinig problemen heeft, maar er is ook nog altijd zoiets als rij-ervaring of rij-sensatie. Mooi voorbeeld daarvan zijn de Alfa Romeo rijders Voor hun de beste rij-sensatie en de ongemakken nemen ze er met plezier bij.

Ne maat van mij zijne opa heeft 35 of 40 jaar met dezelfde Lada gereden en daar kwam nooit iets aan. Als ge die wagen vandaag voorschotelt aan 10 mensen, zullen er 10 zijn die hem nemen uit nostalgie, maar niet om zijn betrouwbaarheid
                            Absoluut, daar moet je mij niet van overtuigen, ik heb een 18 jaar oude Landrover Defender staan :-)
                            2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                            2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                            2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                            2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                            2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten

Absoluut, daar moet je mij niet van overtuigen, ik heb een 18 jaar oude Landrover Defender staan :-)
                              En met die Defender zult ge uitermate veel plezier hebben, maar denk niet dat er heel veel mensen daar dagdagelijks mee de baan op willen.

Maar de ene geeft om rij-sensatie, de andere niet. En sommigen vinden Renault geweldig rijden, anderen weer niet. Zal altijd weer een kwestie van smaken blijven.

En pech kunt ge met 'elke' auto hebben. In mijn hele vrienden, familie en kennissenkring heb ik al wel wat gezien. En dat bij alle merken. Ook Mercedes en BMW.

Comment

• De een is tevreden van dit merk, iemand anders een ander.... of ontevreden. Lemons zijn er altijd, en slechte dealers ook.
                                Ik rij al met bmw sinds 1998 en je gelooft niet hoe weinig kosten ik daar al aan gehad heb, ook aan onderhoud. Bij 2 wagens kreeg ik al een onderhoudscontract bij door een actie.
                                Wij doen wel maar 12K per jaar met de daily.
                                Heb bvb de F10 sinds 4/2015 en heb sindsdien nog maar één (klein) onderhoud betaald en remblokken voor. Groot onderhoud was na 2j door bmw contract, en de enige herstelling op kosten van bmw garantie, een actieve strutbar achter (2200€ met montage).
                                Ik koop dus een premium selection, vraag iets bij, onderhoudscontract of extra garantie. Daarna ga ik voor alles bij een onafhankelijke. OEM onderdelen bestel ik wel altijd in het magazijn van de dealer.
                                En wie het nog niet moest weten : ik betaal alles particulier
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Op papier is die Camry een knap aanbod. Al heb je voor dat geld een stock IS 300, het interieur van de Toyota is knapper.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Is nen IS 300 ook niet nogal krap achterin?

Comment

Is nen IS 300 ook niet nogal krap achterin?
                                      Denk ongeveer zoals een Giulia of 508.
                                      Krapper dan de BMW 3.
                                      Qua ruimte moet je de Camry vergelijken met de ES.

Comment

• zijn de onderhoudsforfaits gelijk bij toy en lexus eigenlijk?

Comment

• We hebben al iets meer dan 4j. en 70000km een IS300h dus kan er wel iets over zeggen. Gemiddeld verbruik is 6 liter, in de zomer iets lager en in de winter iets hoger. Hybrides zijn nogal temperatuurgevoelig omdat batterijen bij koude slechter presteren,, is bij elk merk zo. Dat is op 18" F-sport velgen en met normaal rijgedrag. Als je echt je best doet (Eco-stand) of op 17"-16" rijdt, kan het nog zuiniger.
                                          Plaats achterin is correct voor dit segment, 4d. sedan gaat nooit een ruimtewonder zijn, daarvoor ook niet gekocht.
                                          Groot onderhoud 60k was iets meer dan 600 euro, btw inbegrepen. altijd gratis vervangwagen en je krijgt je wagen gewassen terug.

De ES is in feite geen nieuwe auto, bestaat al veel langer in de VS. Ze hebben die naar Europa gehaald om het gat op te vullen nu de GS geen opvolger kreeg.
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

Comment

Working...
                                          X