Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tegen de SUV-trend in

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Zoals het er nu uitziet, zal de keuze gaan tussen de Toyota Camry en BMW 3.
    Elk heeft zijn voor- en nadelen. lijkt een typische keuze te worden tussen het verstand en het hart.
    Bijkomend probleem bij BMW is de keuze tussen 318d en 320i... enerzijds niet veel zin opnieuw een diesel te nemen (min of meer dezelfde motor die ik al 8 jaar heb), anderzijds grote vraagtekens bij het werkelijke verbruik van de benzine.

    Of er moet nog een outsider uit de lucht komen vallen met een gigantische salonactie...
    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

    Comment


    • Wat geven ze als verbruik bij de 320i? Doe je veel stad, secundair, snelweg?
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
        Zoals het er nu uitziet, zal de keuze gaan tussen de Toyota Camry en BMW 3.
        Elk heeft zijn voor- en nadelen. lijkt een typische keuze te worden tussen het verstand en het hart.
        Bijkomend probleem bij BMW is de keuze tussen 318d en 320i... enerzijds niet veel zin opnieuw een diesel te nemen (min of meer dezelfde motor die ik al 8 jaar heb), anderzijds grote vraagtekens bij het werkelijke verbruik van de benzine.

        Of er moet nog een outsider uit de lucht komen vallen met een gigantische salonactie...
        Heb je al eens gekeken naar de Alfa Gulia? Momenteel wel een mooie salonactie op de Sprint uitvoering?
        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


        2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
          Zoals het er nu uitziet, zal de keuze gaan tussen de Toyota Camry en BMW 3.
          Elk heeft zijn voor- en nadelen. lijkt een typische keuze te worden tussen het verstand en het hart.
          Bijkomend probleem bij BMW is de keuze tussen 318d en 320i... enerzijds niet veel zin opnieuw een diesel te nemen (min of meer dezelfde motor die ik al 8 jaar heb), anderzijds grote vraagtekens bij het werkelijke verbruik van de benzine.

          Of er moet nog een outsider uit de lucht komen vallen met een gigantische salonactie...
          Kwestie verbruik van de 320i kan je toch perfect de calculatie maken zou ik zeggen.
          Tel een litertje bij het WLPT verbruik en vermenigvuldig met het aantal km's wat je plant te doen.

          Ik ben nu zeker geen BMW adept, hoewel ik zelf ook net eentje besteld heb, maar tussen de Camry en de BMW3, zou ik toch voor de laatste gaan.
          Afhankelijk van hoe je ze beide kan uitrusten.
          Een RWD berline blijft toch leuker om rijden dan een FWD.

          Comment


          • Volgens brochure van de 320i 5,5l (doe ik zelfs nog niet met de diesel )
            Als ik kijk naar spritmonitor en de weinige tests die er te vinden zijn, zou het werkelijke verbruik schommelen tussen 7,5 en 8,5. Een heel pak meer dan 1 liter verschil.
            Doe momenteel ongeveer 60% snelweg en 40% stad, totaal rond de 22.000km per jaar.

            Giulia vind ik heel mooi, maar heb er helemaal geen vertrouwen in qua betrouwbaarheid. (en die salonactie vind ik niet zo goed, BMW doet beter)

            Prijsverschil: full option Camry is ongeveer 3000 euro goedkoper dan de BMW met de minimumopties die ik zeker wil. (na kortingen)
            Last edited by N-D-D-V-D-B; 17/12/2019, 10:09.
            For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

            Comment


            • En wil je hem oprijden of binnen een paar jaar wisselen?
              Dan ga je die 3000€ er zeker uithalen qua restwaarde, denk ik.

              Restwaarde blijft toch één van de problemen om Japans te rijden hé?
              Last edited by Bud Wijzer; 17/12/2019, 11:38.

              Comment


              • Restwaarde
                Sorry, maar dat gegoochel met die restwaarde altijd...
                Heb nog nooit een deftige overname gekregen voor eender welke wagen.
                Nu ook weer... 318d dus van 2012 met 178.000km op de teller... Reactie bij Toyota: oei, daar brand ik mijn vingers niet aan, die is sowieso voor export. (vertaling: habbekrats)
                Vanaf dat een wagen meer dan 4 jaar oud is, speelt de restwaarde geen enkele rol meer, of daar nu BMW opkleeft of niet.
                En nee, particulier ermee beginnen leuren doe ik ook niet, echt geen zin om dagelijks Roemenen en dergelijke aan mijn deur te hebben.
                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                Comment


                • Die 8L zal echt realistisch zijn hoor voor een 320i met jouw gebruik. Wij hadden 8,5-9L met een 318i E90. Wel met iets meer stadsgebruik. Hangt ervan af hoeveel kilometers je doet. Wij deden 12K per jaar dus was de brandstof zeker betaalbaar.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                    Die 8L zal echt realistisch zijn hoor voor een 320i met jouw gebruik. Wij hadden 8,5-9L met een 318i E90. Wel met iets meer stadsgebruik.
                    Had daarvoor ook een 318i E90 met dat verbruik.
                    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                      Restwaarde
                      Sorry, maar dat gegoochel met die restwaarde altijd...
                      Heb nog nooit een deftige overname gekregen voor eender welke wagen.
                      Nu ook weer... 318d dus van 2012 met 178.000km op de teller... Reactie bij Toyota: oei, daar brand ik mijn vingers niet aan, die is sowieso voor export. (vertaling: habbekrats)
                      Vanaf dat een wagen meer dan 4 jaar oud is, speelt de restwaarde geen enkele rol meer, of daar nu BMW opkleeft of niet.
                      En nee, particulier ermee beginnen leuren doe ik ook niet, echt geen zin om dagelijks Roemenen en dergelijke aan mijn deur te hebben.
                      Van het moment dat je boven de 4 jaar gaat, is het verschil inderdaad meestal verwaarloosbaar, daar ben ik het mee eens.

                      Tja, in dat geval zou ik mijn hart laten spreken in jouw geval.
                      Met de Camry rij je in ieder geval toch met iets net specialers dan een kalere 3 reeks.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                        Tja, in dat geval zou ik mijn hart laten spreken in jouw geval.
                        Met de Camry rij je in ieder geval toch met iets net specialers dan een kalere 3 reeks.
                        Laat dat nou net de keuze van het verstand zijn.
                        Verstand = goedkoper, rustiger (conservatiever?, alhoewel de Camry trekt goed door als je op zijn staart trapt), lager verbruik en kosten
                        Hart = duurder, meer fun, hoger verbruik en kosten
                        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                        Comment


                        • Persoonlijk vind ik de Camry veel mooier dan de huidige 3, in de juiste uitvoering toch.

                          Comment


                          • Bij de Camry heb je niet veel keuze hé.
                            2 uitvoeringen met telkens 1 optiepakket.
                            For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                            Comment


                            • Tja... omdat BMW nog altijd die domme optiepolitiek voert van een basismodel voor 35k, en tegen dat er een paar noodzakelijk opties op zitten zit je aan 50k.
                              Dat stoot mij meer en meer tegen de borst.
                              Metaalkleur is 1000€ extra, en zonder metaalkleur kan je kiezen uit wit en zwart....

                              Comment


                              • Hoe beviel die CVT in de Camry trouwens?
                                Heeft die ook van die fictieve trappen, zoals bij de Renault Koleos bv?

                                Comment


                                • Was de eerste keer dat ik met een e-CVT heb gereden.
                                  Volgens wat ik heb begrepen, werkt het systeem anders dan de CVT bij andere merken, dus kan niet vergelijken.
                                  Het enige moment dat het opvalt, is als je het pedaal volledig intrapt en stevig optrekt.
                                  Het "handmatig" schakelen kan, maar is vrijwel nutteloos.

                                  Als de techniek ervan je interesseert, dit is een heel goede uitleg:
                                   
                                  For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten

                                    Laat dat nou net de keuze van het verstand zijn.
                                    Verstand = goedkoper, rustiger (conservatiever?, alhoewel de Camry trekt goed door als je op zijn staart trapt), lager verbruik en kosten
                                    Hart = duurder, meer fun, hoger verbruik en kosten
                                    Goh fun..
                                    Ik heb zowel de E90 gehad als de F30. De E90 reed nog echt als een achterwielaangedreven wagen. Bij de F30 hadden ze er precies alles aan gedaan om niet te laten merken dat het een RWD was. Tractiecontrole kan uiteraard af, maar je hebt toch het gevoel dat ze niet volledig afstaat vond ik. Nu de activehybrid was ook geen driftmachine maar toch, hahaha
                                    Ik zou enkel niet met een CVT willen rijden.
                                    Vandaar toch de gulia :-)
                                    Volvo S60?
                                    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                    2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                    Comment


                                    • Staar je vooral niet blind op dat verbruik:
                                      23.000km per jaar aan 6l/100km = 1380l benzine en 23.000km per jaar aan 7l/100km = 1610l benzine
                                      Dat is 230 liter per jaar of ongeveer 320 a 350 euro per jaar extra voor benzine.

                                      KLIK |&| KLAK

                                      Comment


                                      • Keuze is gemaakt en wagen gisteren besteld.
                                        Het is de Camry geworden, premium-uitvoering met executive pack.
                                        De tijd zal uitwijzen of het de juiste keuze was...

                                        Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                                        23.000km per jaar aan 6l/100km = 1380l benzine en 23.000km per jaar aan 7l/100km = 1610l benzine
                                        Verschil is wel wat meer, Camry gaat eenvoudig onder de 6l, de 320i is moeilijk onder de 8l te krijgen.
                                        Maar dat heeft niet de doorslag gegeven bij de uiteindelijke beslissing.
                                        Last edited by N-D-D-V-D-B; 01/01/2020, 20:08.
                                        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                                        Comment


                                        • Gefeliciteerd.

                                          Fijn dat je voor het minder voor de hand liggende alternatief hebt gekozen.
                                          Zeker een topic openen van de auto zou ik zeggen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X