Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Superb Plug-in hybrid op de zaak kopen of Octavia RS privé

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Skoda Superb Plug-in hybrid op de zaak kopen of Octavia RS privé

Ik weet het beide keuzes liggen heel ver uit elkaar...

Een plug-in hybride is fiscaal aan te raden. Mijn oog viel op een nieuwe Skoda Superb iV Combi Sportline, kostprijs iets meer dan 41.000. Ik zou de wagen voor 75% beroepsmatig gebruiken, dus kosten 75% in te brengen... Maar zal deze plug-in mij kunnen overtuigen als de batterij leeg is ?

Of ik koop een jonge tweedehands Skoda Octavia RS privé (€ 33.000) en laat m'n vennootschap betalen € 0,31 / km voor gebruik van de wagen (€ 4650 / jaar).

Wat denken jullie qua restwaarde ? rijplezier ?

Oorspronkelijk geplaatst door GTDI Bekijk Berichten

Een plug-in hybride is fiscaal aan te raden. Mijn oog viel op een nieuwe Skoda Superb iV Combi Sportline, kostprijs iets meer dan 41.000. Ik zou de wagen voor 75% beroepsmatig gebruiken, dus kosten 75% in te brengen... Maar zal deze plug-in mij kunnen overtuigen als de batterij leeg is ?

Of ik koop een jonge tweedehands Skoda Octavia RS privé (€ 33.000) en laat m'n vennootschap betalen € 0,31 / km voor gebruik van de wagen (€ 4650 / jaar).

Ik zou opzien tegen de administratie die je moet gaan bijhouden als de wagen privé staat, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Wij hebben ook net een jaar de vennootschap die 0.31 €/km laten betalen, maar gaan nu ook overschakelen naar een wagen op de zaak.
      Vooral inderdaad de administratie en beperkte vergoeding heeft voor ons de doorslag gegeven. Zeker als je met een RS gaat rijden vallen die 0.31€ echt tegen ( wij deden het met de Volvo V70R)
      Plug in hybride (niet allemaal) en anders iets in lichte vracht?
      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

waarom 0.31€ per kilometer? ik dacht dat de officiële tarief van de overheid 0.365€ (voor de eerste 24.000km/jaar)is
        doe je er meer, dan moet je een degressieve kilometervergoeding toepassen om niet belast te worden op de ontvangsten van de afgelegde kilometers

https://www.lexalert.be/nl/article/k...t-30-juni-2020
        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Hangt de kilometer vergoeding niet af van waar je werkt?
          Ik heb dit toch eens bij mijn boekhouder nagevraagd en die zei dat als ik iedere dag bij dezelfde klant werk, ik geen kilometer vergoeding kon geven, want dat was gewoon woon-werk verkeer.
          Zie ook hier: https://www.freelancenetwork.be/Nieu...i-2019-516-tip

Comment

Meer en meer gaat m'n voorkeur naar de hybride. Maar dan sluit ik wel een WeCare contract af... Als de er dan iets mis is met de batterij ;-)

Comment

Meer en meer gaat m'n voorkeur naar de hybride. Maar dan sluit ik wel een WeCare contract af... Als de er dan iets mis is met de batterij ;-)
              Wij hebben na een jaartje wikken en wegen ook een Plug in besteld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten

Wij hebben na een jaartje wikken en wegen ook een Plug in besteld
                Welke is het geworden ?

Comment

Welke is het geworden ?
                  De nieuwe X5 45e

Comment

De kogel is door de kerk... Het zal een plug-in hybride worden. Skoda lijkt me voorlopig de beste keuze, tenzij ik ergens een merk/type over het hoofd zie??? Budget max rond de 40.000, dus BMW (3 - X1) en VW Passat vallen al af...

Comment

Van de Passat zijn er ook business modellen, denk dat dat toch ook in de buurt komt. Vandaag op autosalon gehoord, wel niet meer mogelijk met opties spelen.

Comment

Indien je nog even kan wachten, de nieuwe RS zou ook als plug in hybride uitkomen

Skoda plant für den Octavia RS anscheinend auch einen Plug-in-Hybridantrieb. Die Technik stammt großteils vom VW Golf GTE. Erste Infos!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noname Bekijk Berichten
                          Van de Passat zijn er ook business modellen, denk dat dat toch ook in de buurt komt. Vandaag op autosalon gehoord, wel niet meer mogelijk met opties spelen.
                          Ik kan je verzekeren dat ze momenteel voor fleet klanten bijzonder scherpe prijzen geven bij Skoda... Heb offerte liggen met € 12000 korting op de catalogus prijs !!! Zelfs met een Sportline met alle mogelijke opties kom ik nog meer dan € 1000 lager dan de prijs van een ex-demo Passat GTE van oktober 2019 met 6000 km...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dante Bekijk Berichten
                            Indien je nog even kan wachten, de nieuwe RS zou ook als plug in hybride uitkomen

Skoda plant für den Octavia RS anscheinend auch einen Plug-in-Hybridantrieb. Die Technik stammt großteils vom VW Golf GTE. Erste Infos!
                            Der neue Skoda Octavia RS soll wahrscheinlich auch als Plug-in-hybrid ... Ende des Jahres dürften die ersten Exemplare bei den Händlern stehen.

Dus als je goed leest "wahrscheinlich" en "Ende des Jahres" bij de dealers. In andere woorden als 'm er komt (waar ik eigenlijk niet aan twijfel) dan zal dat niet voor 2021 zijn...

Comment

Ik kan je verzekeren dat ze momenteel voor fleet klanten bijzonder scherpe prijzen geven bij Skoda... Heb offerte liggen met € 12000 korting op de catalogus prijs !!! Zelfs met een Sportline met alle mogelijke opties kom ik nog meer dan € 1000 lager dan de prijs van een ex-demo Passat GTE van oktober 2019 met 6000 km...
                              Indien de koper van mijn huidige wagen zijn afspraak nakomt dan staat hier heel binnenkort een Skoda Superb iV met volgende opties op de oprit.

- Style uitvoering
                              - Business Grey
                              - Pack Corporate Plus (= Pack Safety + Pack Style GPS + Pack Style Comfort)
                              - Lichtmetalen velgen 8Jx18" ANTARES

Comment

Leuke auto, met meer dan voldoende opties.

Comment

Indien de koper van mijn huidige wagen zijn afspraak nakomt dan staat hier heel binnenkort een Skoda Superb iV met volgende opties op de oprit.

- Style uitvoering
                                  - Business Grey
                                  - Pack Corporate Plus (= Pack Safety + Pack Style GPS + Pack Style Comfort)
                                  - Lichtmetalen velgen 8Jx18" ANTARES
                                  voila bestelling is een feit... Wagen staat bij dealer dus zal snel geleverd worden, heb er wel nog 19" antraciet velgen laten opleggen ;-)

Comment

Laat de foto’s maar komen.
                                    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                      Laat de foto’s maar komen.
                                      Nog even geduld ;-) en bij levering staat hij op 18" wintervelgen...

Comment

voila bestelling is een feit... Wagen staat bij dealer dus zal snel geleverd worden, heb er wel nog 19" antraciet velgen laten opleggen ;-)
                                        die 19" velgen maken hem inderdaad wel helemaal af, maar voor mij zou het toch teveel afdoen aan het zachte comfort van de Superb.

Ook benieuwd naar de foto's

Comment

Working...
                                        X