Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GLE 350 DE of andere suv rekening houdend met (fisk.) co2 ,...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • GLE 350 DE of andere suv rekening houdend met (fisk.) co2 ,...

    lijkt me interessant als je 100 km elektrich per dag kunt rijden en opnieuw opladen?

  • #2
    Als die 60km irl haalt moogt ge blij zijn.

    Comment


    • #3
      Is blijkbaar toch al getest en zou toch 90 a 100 km bereik hebben...

      Comment


      • #4
        80km volgens deze korte test: https://www.autowereld.be/autotests/...ride-test.html

        Doe je dan regelmatig nog zoveel kilometers meer dat een EV niet te overwegen is?
        Want uiteindelijk betaal je nu zowel voor het ICE gedeelte, waar je dan ook nog regelmatig voor op onderhoud moet.
        Maar ook betaal je al voor een batterij van 31kWh.
        Zorgt er ook voor dat de wagen 2,6 ton weegt!

        Comment


        • #5
          Ja volledig electrisch nog wat duurder ... en jaarlijkse vakantie van 1000 km is dan ook wel een probleem. het zijn op dit moment allemaal tussenoplossingen mijn gedacht ;-)

          Comment


          • #6
            Tja, ik ben eerder van mening de pluginhybride een tussenoplossing is. Maar soit, het is jouw keuze natuurlijk.

            Comment


            • #7
              Is dat zo veel duurder volledig elektrisch?
              Denk dat ge de meerprijs er toch wel uithaalt, of is een hybride fiscaal even interessant dan een elektrische?
              Op vakantie is het gebrek aan goeie snelladers nog wel een probleem, je kan dan bijna niet om tesla heen...
              hoewel een audi e-tron misschien wel een valabel alternatief is.

              Comment


              • #8
                de GLE 350 DE (90 km) is voor mijn dagelijkse afstanden normaal voldoende, snachts opladen terug 90 km , en wanneer we op vakantie willen overschakelen op diesel aan boord, met een electrische e-tron of tesla 400 of 600 km electrisch en dan moet hij opgeladen worden ... op vakantie 1000 km wordt al moeilijk, vandaar dat ik die GLE 350 DE als kandidaat zag, maar andere voorstellen zijn welkom!

                Comment


                • #9
                  Voor een tesla heb je natuurlijk wel heel wat superchargers onderweg, dus bijladen zal daarbij niet zo moeilijk zijn, bij andere merken is dat mss iets moeilijker? Ik weet niet hoe het zit met de bestaande netwerken van snelladers buiten die van tesla, maar als het aantal elektrische auto's groeit, zal dat netwerk van snelladers toch ook wel snel groeien, niet?
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door davesave Bekijk Berichten
                    de GLE 350 DE (90 km) is voor mijn dagelijkse afstanden normaal voldoende, snachts opladen terug 90 km , en wanneer we op vakantie willen overschakelen op diesel aan boord, met een electrische e-tron of tesla 400 of 600 km electrisch en dan moet hij opgeladen worden ... op vakantie 1000 km wordt al moeilijk, vandaar dat ik die GLE 350 DE als kandidaat zag, maar andere voorstellen zijn welkom!
                    Hier is een kennis met zo'n e-tron die 400km zou moeten halen. (bedrijfswagen)
                    Ja, indien je heel braaf onderweg bent, als je die even op z'n staart trapt is die al blij dat hij 280km er kan uithalen.

                    Op papier is het rijbereik van een elektrisch voertuig allemaal mooi, maar in werkelijkheid om te janken.

                    Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                    Comment


                    • #11
                      voor die ene jaarlijkse vakantie zouden de snelladers wel moeten volstaan, zeker bij tesla.
                      dus speciaal daarvoor nog een ICE meesleuren lijkt mij nogal belachelijk.

                      Comment


                      • #12
                        Ik zou een E-Tron niet representatief stellen voor iedere EV. Ik zou zelf op dit moment ook maar alleen een Tesla model overwegen, voor het bereik en de superchargers.
                        Voor de vrees voor op de jaarlijkse vakantie moet je anders eens naar deze planner kijken: https://abetterrouteplanner.com/
                        Heb zelf na de zomer mijn vakantiebestemming eens ingevoerd, en kwam op slechts een uurtje langer rijden uit (Zuid-Frankrijk)
                        En desnoods huur je voor die 2 weken een busje.

                        Comment


                        • #13
                          bijkomend probleem, ik wil dagelijks over een kofferruimte van ongeveer 500l of meer beschikken, en daar kan Tesla in dat budget niet mee, Model 3 te klein en andere veel duurder.

                          Comment


                          • #14
                            Je GLE kost ook 80k , is het prijsverschil met een e-tron of model S/X zo groot?
                            Als geld en ruimte zo’n rol speelt heb je ook een skoda superb voor een fractie van de prijs.

                            Comment


                            • #15
                              de GLE 350DE of de EQC ? :-) of welk ander alternatief (tnx alvast)

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door davesave Bekijk Berichten
                                bijkomend probleem, ik wil dagelijks over een kofferruimte van ongeveer 500l of meer beschikken, en daar kan Tesla in dat budget niet mee, Model 3 te klein en andere veel duurder.
                                Ge spreekt van 'ander' model duurder. Ne maat van mij wordt volgende maand zijne Model X geleverd. Die heeft de renting via Tesla zelf genomen omdat hij binnen de max kms kan blijven die zij opgeven en dus gebruik gaat maken van de gewaarborgde inruilwaarde. Die gaat nu nu iets meer dan €200 per maand meer betalen dan dat hij nu voor zijne S-Max betaald.

                                Dus als uw totale kms binnen de perken blijven, dan zou ik ook eens bij Tesla gaan horen voor een X.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door davesave Bekijk Berichten
                                  bijkomend probleem, ik wil dagelijks over een kofferruimte van ongeveer 500l of meer beschikken, en daar kan Tesla in dat budget niet mee, Model 3 te klein en andere veel duurder.
                                  Op DirectLease is een Model X niet zo verschrikkelijk duurder dan een uitgeruste GLE 350 DE.
                                  Hangt ook wel af van hoeveel kilometers je rijdt en looptijd. Maar de X heeft natuurlijk ook wel een pak meer vermogen.
                                  In tegenstelling tot wat zegt, kan het net wel eens goedkoper zijn om bij veel kilometers een EV te rijden. (als je thuis goedkoop kan opladen!)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door davesave Bekijk Berichten
                                    bijkomend probleem, ik wil dagelijks over een kofferruimte van ongeveer 500l of meer beschikken, en daar kan Tesla in dat budget niet mee, Model 3 te klein en andere veel duurder.
                                    De koffer van de model 3 is idd geen 500 liter, maar zijn grootste nadeel vind ik de gewone kofferklep ipv een 5de deur, door die kleine kofferklep maak je in en uit laden heel wat moeilijker.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • #19
                                      De X is geen optie... de opende deuren omhoog is me nog te futuristisch ;-) Model S daarentegen wel, maar dan zit je al aan 90000 wat toch 15000 meer is dan
                                      de 350 GLE DE... zoek toch eerder alternatieven in de GLE klasse

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door davesave Bekijk Berichten
                                        lijkt me interessant als je 100 km elektrich per dag kunt rijden en opnieuw opladen?
                                        Wat is daar interessant aan?
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X