lijkt me interessant als je 100 km elektrich per dag kunt rijden en opnieuw opladen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
GLE 350 DE of andere suv rekening houdend met (fisk.) co2 ,...
Collapse
X
-
80km volgens deze korte test: https://www.autowereld.be/autotests/...ride-test.html
Doe je dan regelmatig nog zoveel kilometers meer dat een EV niet te overwegen is?
Want uiteindelijk betaal je nu zowel voor het ICE gedeelte, waar je dan ook nog regelmatig voor op onderhoud moet.
Maar ook betaal je al voor een batterij van 31kWh.
Zorgt er ook voor dat de wagen 2,6 ton weegt!
- Likes 1
Comment
-
Is dat zo veel duurder volledig elektrisch?
Denk dat ge de meerprijs er toch wel uithaalt, of is een hybride fiscaal even interessant dan een elektrische?
Op vakantie is het gebrek aan goeie snelladers nog wel een probleem, je kan dan bijna niet om tesla heen...
hoewel een audi e-tron misschien wel een valabel alternatief is.
- Likes 1
Comment
-
de GLE 350 DE (90 km) is voor mijn dagelijkse afstanden normaal voldoende, snachts opladen terug 90 km , en wanneer we op vakantie willen overschakelen op diesel aan boord, met een electrische e-tron of tesla 400 of 600 km electrisch en dan moet hij opgeladen worden ... op vakantie 1000 km wordt al moeilijk, vandaar dat ik die GLE 350 DE als kandidaat zag, maar andere voorstellen zijn welkom!
Comment
-
Voor een tesla heb je natuurlijk wel heel wat superchargers onderweg, dus bijladen zal daarbij niet zo moeilijk zijn, bij andere merken is dat mss iets moeilijker? Ik weet niet hoe het zit met de bestaande netwerken van snelladers buiten die van tesla, maar als het aantal elektrische auto's groeit, zal dat netwerk van snelladers toch ook wel snel groeien, niet?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door davesave Bekijk Berichtende GLE 350 DE (90 km) is voor mijn dagelijkse afstanden normaal voldoende, snachts opladen terug 90 km , en wanneer we op vakantie willen overschakelen op diesel aan boord, met een electrische e-tron of tesla 400 of 600 km electrisch en dan moet hij opgeladen worden ... op vakantie 1000 km wordt al moeilijk, vandaar dat ik die GLE 350 DE als kandidaat zag, maar andere voorstellen zijn welkom!
Ja, indien je heel braaf onderweg bent, als je die even op z'n staart trapt is die al blij dat hij 280km er kan uithalen.
Op papier is het rijbereik van een elektrisch voertuig allemaal mooi, maar in werkelijkheid om te janken.
Comment
-
Ik zou een E-Tron niet representatief stellen voor iedere EV. Ik zou zelf op dit moment ook maar alleen een Tesla model overwegen, voor het bereik en de superchargers.
Voor de vrees voor op de jaarlijkse vakantie moet je anders eens naar deze planner kijken: https://abetterrouteplanner.com/
Heb zelf na de zomer mijn vakantiebestemming eens ingevoerd, en kwam op slechts een uurtje langer rijden uit (Zuid-Frankrijk)
En desnoods huur je voor die 2 weken een busje.
- Likes 2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door davesave Bekijk Berichtenbijkomend probleem, ik wil dagelijks over een kofferruimte van ongeveer 500l of meer beschikken, en daar kan Tesla in dat budget niet mee, Model 3 te klein en andere veel duurder.
Dus als uw totale kms binnen de perken blijven, dan zou ik ook eens bij Tesla gaan horen voor een X.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door davesave Bekijk Berichtenbijkomend probleem, ik wil dagelijks over een kofferruimte van ongeveer 500l of meer beschikken, en daar kan Tesla in dat budget niet mee, Model 3 te klein en andere veel duurder.
Hangt ook wel af van hoeveel kilometers je rijdt en looptijd. Maar de X heeft natuurlijk ook wel een pak meer vermogen.
In tegenstelling tot wat zegt, kan het net wel eens goedkoper zijn om bij veel kilometers een EV te rijden. (als je thuis goedkoop kan opladen!)
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door davesave Bekijk Berichtenbijkomend probleem, ik wil dagelijks over een kofferruimte van ongeveer 500l of meer beschikken, en daar kan Tesla in dat budget niet mee, Model 3 te klein en andere veel duurder.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door davesave Bekijk Berichtenlijkt me interessant als je 100 km elektrich per dag kunt rijden en opnieuw opladen?“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
- Likes 1
Comment
Comment