Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GLE 350 DE of andere suv rekening houdend met (fisk.) co2 ,...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Idd ja, waarom moet een plug-in zoveel pk's hebben?
    Gewoon een auto met 150 tot 250 pk is toch meer dan voldoende?
    Omdat voor veel mensen een auto meer is dan een middel dat hen van A naar B brengt.

    Dat is net het triestige aan heel deze evolutie met plug-ins en EV-s... er zit geen enkele passie meer in.

    Ik heb nog niemand een Tesla zien nastaren... Waarom niet ? Omdat het verworden is tot een gebruiksvoorwerp zoals een strijkijzer of een mixer dat op puur rationele basis wordt aangekocht.

    Iemand die een GT3RS koopt droomt waarschijnlijk van een trip naar de Stelvio of iets in die aard... de koper van een plug-in of EV kijkt dan weer naar zijn belastingsbrief en komt tot de conclusie dat hij daarmee beter af is. Dat is mijn mening althans.
    Last edited by Elwood; 25/01/2020, 17:29. Reden: Screiv faut

    Comment


    • #42
      David67 e300 de zijn koffer is bijna 100 l minder ...500 heb ik ongeveer nodig voor dagelijks gebruik... vandaar stap naar gle 350de ....de e station was ook mijn allereerste keuze maar door batterij koffer te klein

      Comment


      • #43
        Er zijn inderdaad weinig goede alternatieven voor de GLE350de. 90% van mijn verplaatsingen kan ik hiermee volledig elektrisch afleggen. Maar enkele keren per maand rijd ik tot 600km per dag.
        - E-tron : te veel tijdverlies met laden (gecontroleerd via abetterrouteplanner)
        - Model X : te klein op de achterbank voor 3 pubers. De middenplaats is enkel geschikt voor kleine kinderen, door de lage plafond voor de vleugeldeuren. Met 6 zitplaatsen wel comfortabel, maar dan mis je de koffer. Bovendien duurder, en nog vaak laadstops incalculeren.
        -Volvo V90 T8 of Mercedes E300de : heb ik overwogen, maar toch liever een GLE.
        -BMW X5 hybride : geen idee, heb ik eigenlijk niet echt bekeken.

        Mijn GLE350de is besteld. Houd wel rekening met een lange leveringstermijn. Ik krijg de mijne pas einde dit jaar.

        Comment


        • #44
          Oow dat is lange levertijd. Zoveel zullen er nu toch nie van verkocht zijn. @ MTO testrit kunnen doen? Ik heb hem enkel op autosalon zien staan...

          Comment


          • #45
            Nee, ik heb geen testrit gedaan. Er was nog geen GLE350de beschikbaar. Ik heb wel met de E300de een testrit gedaan. De GLE300d (enkel diesel) was ook beschikbaar voor een testrit.

            Comment


            • #46
              Hoe verloopt overgang van de diesel naar electrisch en viceversa, en hoe rijdt die volledig electrisch? broer staat ook op punt gle 350de te bestellen

              Omdat hij uiteindelijk door kleine batt cheaper is al full ev en je hebt de mogelijkheid zonder zorgen en in totaal met beperkte uitstoot op verlof of lange ritten te doen - ondanks complexe dubbele techniek - heel interessant




              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • #47
                Was zelf ook aan het twijfelen tussen een GLE350de en XC90 B5.
                Maar toch gekozen voor een B5 motor gekozen. Ik rij zelf elke dag minimum 150km voor woon-werkverkeer. Batterij verslijt met de gebruiksduur. na 2-3 jaar ga je die 80km zelfs niet meer halen met de mercedes. Nieuwe batterij kost ook stukken van mensen

                Comment


                • #48
                  Niet vergeten dat de constructeur vermogensgarantie biedt op uw batterij gedurende de eerste 6 tot 8 jaar.
                  Voor de meesten die phev kopen is hij tegen die tijd al lang afgeschreven...

                  Comment

                  Working...
                  X