Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bedrijfswagen familie met 5

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bedrijfswagen familie met 5

Beste forumleden,

Graag jullie hulp/ervaring met het kiezen uit deze lijst, rekening houden met een gezin van 5 met 3 snelgroeiende tieners (12,14 en 16j). Gezien het naderend fiscaal slagveld van de bedrijfswagen bij een volgende regering, liefst een plug-in-hybride. De lijst is limitatief. Ik hoop toch te kunnen informeren of BMW 330e touring die in juli uitkomt, geen optie is.

Audi A4 avant 35 Tfsi (150 pk) - Business Pack
    Audi Q3 35 Tfsi (150 pk) - Business Pack
    BMW 2 Gran Tourer 216i (109 pk) - mijn huidige wagen (218D Sportline).
    BMW 2 Active tourer 225 XE (136pk) - Business Edition
    BMW X1 1.5 sDrive 18i (140 pk) - Business Pack
    BMW X1 1.5 xDrive 25e (125 pk) - Business Pack Plus
    BMW X2 1.5 sDrive 18i (136pk) - Business Edition
    BMW 330e (184pk) - Business Pack Plus
    DS7 Be Chic 1.2 puretech (130 pk) - Pack Business
    Ford Kuga 2.5 ecoboost Trend (225 pk)
    Lexus UX 250h 2.0i E-CVT Business Line (145 pk)
    Mercedes B 180 - Business Solution Plus
    Mercedes CLA 180 shooting brake (136 pk)
    Mercedes C break 300 de (194pk) - Business solution : Mercedes monteerde een heuvel in de koffer voor de batterijen, erg onpraktisch
    Peugeot 5008 1.2 Puretech Allure (130 pk)
    Peugeot 3008 1.6 Hybride Allure (180 pk)
    Peugeot 508 1.6 Hybride Allure (180 pk)
    Peugeot 508 SW 1.6 Hybride Allure (180pk)
    Skoda Superb Combi Style 1.4 Tsi IV (156 pk) - Pack Corporate Plus
    VW Tiguan 1.5 Tsi IQ Drive 130 pk - Pack Travel
    VW Touran 1.5 Tsi Trendline (150 pk)
    VW Passat GTE Business (150 pk) - Pack Design en Comfort
    VW Passat Variant GTE Business (150 pk) - Pack Design en Comfort
    Volvo XC40 Momentum Pro 1.5 T5 (180pk)

Volgende zaterdag ga ik dan met het hele gezin eens op het autosalon gaan proberen.

Dank bij voorbaat !

qua plaatsaanbod gaat er weinig opkunnen tegen de skoda superb
    www.peugeotforum.be

Comment

Voor mij zou de keuze gaan tussen de Mercedes CLA storting brand, maar dat is al zeker geen ruimtewonder, de Skoda Superb combi en de Peugeot 508 sw.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Met 5 waarvan 4 tieners is er maar 1 uit je lijst: de Superb
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Een C is echt te klein met 5: de achterbank is bij ons echt te smal als er nog een volwassen passagier mee moet (op langere afstanden) een CLA is nog smaller.
          De 3, de A4, 508,... allemaal zelfde verhaal.

Superb en (ook de Passat) zijn de ruimste, maar misschien niet de dynamisch sturende wagens uit het pak
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Inderdaad Superb of Passat denk ik. Rest gaat allemaal snel te klein zijn.

Comment

Behalve de Passat en de Superb is al de rest te klein.
              superb is de grootste, Passat gaat je waarschijnlijk iets minder kosten aan VAA.

Comment

Tiguan en Touran zullen toch ook groot genoeg zijn denk ik.

Comment

Omdat ik momenteel even 6 maanden moet rijden met een 508, vallen de Peugeots af voor mij :-)
                  Doe het niet ;-)
                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                    Omdat ik momenteel even 6 maanden moet rijden met een 508, vallen de Peugeots af voor mij :-)
                    Doe het niet ;-)
                    Serieus?

De 508 is echt knap geworden en stond ook wel op m'n shortlist als opvolger. Wij zijn ook met 5, al zitten wij nog met baby's/peuters en hun bijhorende rommel

Van dit lijstje zou ik de superb nemen.
                    BMW X5 45e

Comment

Wij zijn van superb naar 5008 gegaan en die 5008 gebruiken wij voor meer dan 4 personen, bij de superb was dat iets dat we meden.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Serieus?

De 508 is echt knap geworden en stond ook wel op m'n shortlist als opvolger. Wij zijn ook met 5, al zitten wij nog met baby's/peuters en hun bijhorende rommel

Van dit lijstje zou ik de superb nemen.
                        Ja ik ga echt stoppen met de 508 af te breken, maar als je van Volvo komt, zou ik het zeker niet doen Kefkie :-)
                        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Uit dit lijstje de 5008.
                          Met de Superb als plan B

Mijn voorkeur zou sowieso naar een monovolume gaan in jouw geval.
                          Toen ik zelf tienerkids had, heb ik 4j met een Espace gereden.
                          Heerlijk om dan zo'n no nonsense ruimtewonder te hebben.

Ik begrijp niet dat je zelfs een A4 of een 330 overweegt met 3 kinderen van die leeftijd.

Comment

Idd, dan zou ik ook een monovolume overwegen. Alhouwel nen Tiguan al vrij ruim is qua zit en beenruimte, is dat bij de Allspace nog een pak meer.

Comment

Wel een raar lijstje trouwens.

Kan me moeilijk voorstellen dat een 5008 1.2 Allure 130pk, vergelijkbaar is met een 3008 1.6 hybride van 225pk, qua running cost.

Idem bij de BMW Gran tourer en active tourer qua motorisatie.

Comment

En, wat zijn de bevindingen na je bezoek aan het autosalon?
                                Ik heb eind vorige jaar getwijfeld tussen een passat gte en 508sw hybride. De passat is vooral op de achterbank toch wat ruimer dan de 508. Zelf heb ik uiteindelijk gekozen voor de 508sw (waar ik ondertussen twijfel of het wel een goeie keuze was (bedankt vlammembaareg)), ik heb wel maar 2 kinderen, die bovendien nog een maatje kleiner zijn dan die van jou.

Comment

Dank u voor het advies allemaal ! We zijn zaterdag met ons vijven naar het autosalon gegaan om de wagens te gaan testen.
                                  Met 3 tieners is de middentunnel/transmissietunnel eigenlijk de bepalende factor voor zitcomfort. Dat maakt eigenlijk dat 80% van de wagens al minder ideaal zijn, Passat & Superb incluis (al zijn die absoluut perfect met maar 2 kinderen ! De 3e zit met een tunnel tussen zijn voeten)
                                  Voor de kinderen was de keuze te verwachten Peugeot 5008 > Citroen C5 Aircross (deze staat op onze 'lagere' lijst) > DS 7 > Tiguan. Touran zag ik zelf niet zitten na 4 jaar met een koekendoos gereden te hebben (BMW Gran Tourer).
                                  Probleem is dat er geen enkele van deze wagens als hybride op onze lijst staat (en inderdaad, deze lijst heeft wat eigenaardigheden). C5 en DS7 zijn echter wel recent te verkrijgen als hybride en ik mocht toch een offerte opvragen voor beiden, desnoods met opleg. De DS 7 E-tense 4x4 heeft mijn voorkeur en ik hoop eerst op groen licht om er dan een testritje mee te gaan maken om finaal de knoop door te hakken.

Comment

Collega van mij heeft hier ook een DS7 besteld, weliswaar de 1.5d. Zij is er zeer tevreden van. Moet ook zeggen dat die afwerkingskwaliteit best wel OK is.

Jammer genoeg zijn de PSA Hybride Suv's/Monovolumes idd zeer duur.
                                    Maar als je bedrijf al een TCO regeling toepast, kom je er mss wel uit.

Comment

bedrijfswagen?..... familie?.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                        bedrijfswagen?..... familie?.....
                                        Ja Andre, zo gaat dat hier in België blijkbaar
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                                        X