Heren,
Een complexe vraag waar jullie mij misschien in kunnen helpen.
Momenteel vervoer ik wagens met mijn 2014 GMC Sierra 1500 + autotrailer voor 1 wagen (BYLSS)
70% van de tijd voldoet dit, maar vaak moet ik meerdere wagens van/naar dezelfde bestemming brengen (ophalen in de haven, autobeurs,...). Hierdoor moet ik soms 3-4x dezelfde trip doen op dezelfde dag.
Ik was dus aan het denken om iets te kopen waarmee ik meer dan 1 wagen kan vervoeren & kwam al snel uit bij een autotransporter + aanhangwagen. (2-3 in een keer vervoeren).
Alleen wringt het bij mij wat om 50.000 ex btw uit te geven voor een Iveco autotransporter met een 2 liter dieseltje, vooral omdat ik toch voornamelijk US classics doe.
De opties die ik in mijn hoofd heb:
- status quo en 'suck it up'
- amerikaanse autotransporter kopen in de VS (jonge tweedehands komen op zelfde prijs als nieuwe Iveco) => issues met afmetingen/gewicht wettelijk gezien?
- zware pickup & dan met goose neck werken. Voordeel is dat ik zowel 5th wheel als aanhangwagen kan gebruiken naargelang hoeveel wagens ik moet vervoeren => wettelijk kader?
- ..?
Vraag is hoe zit dit wettelijk?
Een Amerikaanse autotransporter is al snel 4000-5000 kg ongeladen en klein zijn ze niet.
Mag zo'n goose neck wel in België? Ik NL heb ik ze al paar keer gezien, maar hier nog niet.
Hier een voorbeeld van US Car Hauler:
Een complexe vraag waar jullie mij misschien in kunnen helpen.
Momenteel vervoer ik wagens met mijn 2014 GMC Sierra 1500 + autotrailer voor 1 wagen (BYLSS)
70% van de tijd voldoet dit, maar vaak moet ik meerdere wagens van/naar dezelfde bestemming brengen (ophalen in de haven, autobeurs,...). Hierdoor moet ik soms 3-4x dezelfde trip doen op dezelfde dag.
Ik was dus aan het denken om iets te kopen waarmee ik meer dan 1 wagen kan vervoeren & kwam al snel uit bij een autotransporter + aanhangwagen. (2-3 in een keer vervoeren).
Alleen wringt het bij mij wat om 50.000 ex btw uit te geven voor een Iveco autotransporter met een 2 liter dieseltje, vooral omdat ik toch voornamelijk US classics doe.
De opties die ik in mijn hoofd heb:
- status quo en 'suck it up'
- amerikaanse autotransporter kopen in de VS (jonge tweedehands komen op zelfde prijs als nieuwe Iveco) => issues met afmetingen/gewicht wettelijk gezien?
- zware pickup & dan met goose neck werken. Voordeel is dat ik zowel 5th wheel als aanhangwagen kan gebruiken naargelang hoeveel wagens ik moet vervoeren => wettelijk kader?
- ..?
Vraag is hoe zit dit wettelijk?
Een Amerikaanse autotransporter is al snel 4000-5000 kg ongeladen en klein zijn ze niet.
Mag zo'n goose neck wel in België? Ik NL heb ik ze al paar keer gezien, maar hier nog niet.
Hier een voorbeeld van US Car Hauler:
Comment