Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Passat variant of BMW 418d gran coupe

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Passat variant of BMW 418d gran coupe

Hi
    onlangs veranderd van werk en ik krijg een poolwagen om mee te starten. Van mijn categorie staan er 2 'op de parking' waar ik tussen kan kiezen, beide anderhalf jaar oud (nog 3 jaar mee te rijden).
    Het gaat om een VW Passat variant en een BMW 418d gran coupe. Beide goed voorzien van opties. Optielijst, automaat/manueel etc. zijn mij onbekend (normaal gezien krijg je zelfs geen keuze, en krijg je er een aangewezen), maar denk dat de VW een 1.6 tdi dsg is.
    Ik moet snel kiezen, en tijd om langs de garage te gaan om eens van dichterbij te kijken heb ik momenteel niet.
    Thuis: gezin met 2 kinderen 12 en 14j. Nu en dan eens gezinsuitstap met de nodige uitzet en soms al eens wat zaken halen in de lokale DHZ. Enfin, the usual wellicht. Daarnaast 30km (enkel) iedre dag woon-werk, bijna geen file.

De wagens liggen wel wat uit elkaar, en meer details kan ik niet geven, maar.... wat zouden jullie kiezen ? Keuze is wellicht eerder praktisch of eerder sportiever misschien (of valt een 4 met 136pk tegen qua rijsensaties, een VW passat 1.6d dsg in elk geval wel wellicht (?)..)

Thx!
    -H.

d'r is er maar éne - of mss in samenspraak met jullie 4 - die dat kan beslissen he

Comment

Met twee opgroeiende kinderen kan die 4gc mss snel te klein zijn.

Comment

Internet heeft kuren.

Comment

Veel plek nodig? No brainer : de VW. Liever rijplezier? No brainer : de BMW. Met alle 2 sta je even stil in de file, zie daarom ook naar het comfort.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Die 4 is nog verrassend ruim, niet Passat-gigantisch, maar wel meer plaats dan in een 3 Sedan
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik ben voor geen van beide merken, maar als ik voor deze keuze stond dan zou ik voor de BMW gaan, tenzij ik echt de ruimte nodig had van de VW.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                Die 4 is nog verrassend ruim, niet Passat-gigantisch, maar wel meer plaats dan in een 3 Sedan
                Ook qua hoofdruimte?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Ik ben voor geen van beide merken.
                  Specifieke reden(en)?

Comment

Nee, niet echt, zijn gewoon merken die mijn ding niet zijn.
                    Er zijn wel altijd uitzonderingen, de huidige bmw z4 vind ik bijvoorbeeld wel een mooie auto, zeker in vergelijking met zijn "broertje" de nieuwe Toyota Supra, ook de i8 vind ik wel de moeite (spijtig dat ze die niet meer blijven maken) en dan natuurlijk de oude 8 reeks.

Iedereen zal zo wel zijn voorkeuren hebben he?
                    Ik heb in het verleden 2 Citroëns gehad, maar de huidige modellen van dat merk zeggen mij ook helemaal niks meer.
                    Last edited by knight-rider; 21/05/2020, 19:21.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Nee, niet echt, zijn gewoon merken die mijn ding niet zijn.
                      Er zijn wel altijd uitzonderingen, de huidige bmw z4 vind ik bijvoorbeeld wel een mooie auto, zeker in vergelijking met zijn "broertje" de nieuwe Toyota Supra.

Iedereen zal zo wel zijn voorkeuren hebben he?
                      Ik heb in het verleden 2 Citroëns gehad, maar de huidige modellen van dat merk zeggen mij ook helemaal niks meer.
                      Als je de nieuwe Z4 wel een mooie auto vindt, waarom ben je dan niet voor het merk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten

Ook qua hoofdruimte?
                        Beenruimte is meer dan ok, hoofdruimte heeft wel wat te lijden onder het aflopende dak.
                        Koffer is groter dan je zou verwachten.

Een BMW is voor mij altijd een beetje thuiskomen, dat rijdt gewoon ‘goed’, evenwichtig, alles zit op de plaats waar het verwacht.
                        Een VW, en zeker een Passat, al is al heel veel beter dan een jaar of 10 terug, blijft een pompende auto, zakelijk, weinig emotie, weinig beleving.
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik vind het feit dat BMW een tweeliter is een grote meerwaarde. En ook dat hij zo geen budget automaat heeft (lees dubbele koppeling transmissie)
                          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

in dit geval toch ook de BMW hoor, alleen al omwille van de motor.
                            Qua ruimte zal die 4GC wel meevallen.

Comment

HIer toch ook een voorkeur voor de BMW. Die 1.6 in de Passat is echt geen fijne motor.

Het feit dat de GC ook een volledige achterklep heeft, maakt hem ook al een pak praktischer.

Passat zou je dan alleen nog moeten nemen voor het extra zitcomfort op de achterbank, maar dat is upto you om dat uit te maken, natuurlijk.

Comment

Hier staat een 1.8 en een 2.0 op den hof in een A5. Ik moet zeggen dat ik het verschil tussen de 2.0 en de 1.8 niet echt voel. Ik weet niet hoe dat zit met een moderne 1.6 natuurlijk.
                                “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                  Hier staat een 1.8 en een 2.0 op den hof in een A5. Ik moet zeggen dat ik het verschil tussen de 2.0 en de 1.8 niet echt voel. Ik weet niet hoe dat zit met een moderne 1.6 natuurlijk.
                                  een verouderde 1.6 diesel bedoel je. 11 seconden van 0-100 is traag.

Comment

Rij eens in een Seat Mii met 60pk. Dan weet ge wat traag is.

Comment

We hebben ook een Upje staan. Is wel redelijk snedig.

Comment

Ok maar tis de verhouding pk/gewicht hee die telt of koppel/gewicht zo je wil.
                                        Mijn golfje met 1.0 tsi 105 pk was ook vlot zat (geen zware wagen, meer koppel/vermogen dan in t boekske) en in een up gaat dat nog vlotter.
                                        Van een passat 1.6 tdi lees ik her en der dat die zijn werk wel doet maar dat het daarmee ook wel gezegd is. Niet veel trekkracht onderin en houdt ook niet van toeren maken. Als je dan kan kiezen tussen die en een 418d, dan
                                        weet in het wel hoor.
                                        Last edited by sunking; 26/05/2020, 23:34.

Comment

Working...
                                        X