Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cng vraag

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Cng vraag

Eventueel op zoek naar een 2e auto in plaats van de Mégane cabrio uit 2006, kwam ik bij een polo op cng uit.

Ik lees op internet dat cng wagens tot eind 2020 vrijgesteld zijn van wegentaks en biv.

Betekent dat als ik nu koop en inschrijf, nooit taks moet betalen omdat hij voor eind 20 is ingeschreven, of moet ik vanaf 2021 taks betalen? Ik vind dit nergens... Zou wel een belangrijk argument zijn.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Ik ben het niet 100% zeker maar biv moet je dus nooit betalen, maar als ze beslissen om terug tax te heffen op cng vanaf 21 zal je die normaal wel moeten betalen.
    Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
      Ik ben het niet 100% zeker maar biv moet je dus nooit betalen, maar als ze beslissen om terug tax te heffen op cng vanaf 21 zal je die normaal wel moeten betalen.
      Das gedaan dacht ik.

Comment

wij hebben een seat ibiza op cng ingeschreven in juli & geen biv en geen taks moeten betalen(de taks op onze vorige auto is zelfs teruggestort)
        zelfs al gaan ze vanaf 2021 jaarlijkse verkeersbelasting heffen(zal waarschijnlijk rond de 150€/ jaar zijn), dan nog haal je het eruit, mijn vrouw legt 4x4 km per dag af(dus bijna altijd koude motor) en de ibiza verbruikt 4 à 4.5kg per 100km, rijbereik van een 250km op cng. per 10.000km bespaar je zo een 375€ uit tov een benzineversie.(uitgaande van 6l/100km)
        voor 2021 is er nog niks bekend wat ze met de BIV/verkeersbelasting gaan doen,we hebben nog maar pas een federale regering maar cng zal nog enkele jaren bevoordeeld worden

nog vergeten te schrijven: de CO² uitstoot op cng is ook minder dan op benzine, dus daar bespaar je ook op mochten ze terug jaarlijkse verkeersbelasting heffen(wordt op de CO² berekend)
        Last edited by Philken; 08/10/2020, 18:54.
        mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
        Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Tijdelijke vrijstelling sinds aanslagjaar 2016 tot 31-12-2020 voor volgende brandstoftypes:
          • Aardgas (CNG/LNG) moeten aan volgende voorwaarden voldoen:
            • Het voertuig wordt geheel of gedeeltelijk aangedreven met aardgas.
            • Opgelet: Voertuigen met een belastbaar vermogen groter dan 11 fiscale pk (vanaf 2151 cc) en die ingeschreven zijn sinds 1 juli 2017 hebben geen recht op deze vrijstelling.
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Merci.
            Straks naar de infolijn gebeld. Daar wisten ze zelf niet wat er na nieuwjaar gaat gebeuren.

Comment

Ik kan je al zeggen dat de belasting simulatie van de overheid al BIV en jaarlijkse belasting uitrekent voor CNG (moet je wel inschrijvingsdatum in 2021 kiezen).

In principe is BIV eenmalig en zou het mij dus verwonderen dat ze op al de reeds ingeschreven CNG wagens BIV gaan innen.
              Dat ze jaarlijkse taks aanpassen lijkt mij waarschijnlijk.

Als je CNG wilt gaan zou ik sowieso voor 2021 inschrijven. In slechtste geval spaar je een kleine honderd euro uit op vlak van taks (sowieso meer als dat je een benzine/diesel zou kopen)

Comment

Net nog gelezen op de website van De Tijd : De regering besliste verder dat plug-inhybrides en auto's op aardgas (CNG) vanaf 1 januari niet langer genieten van hun vrijstelling op de BIV. Zuiver elektrische auto's behouden hun voordeelregime in Vlaanderen.

Comment

Ok.
                  Dat is jammer. Nog wat rondgezocht, en het rijbereik is ook te klein (geen cng tankstation op woon werk traject, en omrijden kost tijd.)
                  't Zal iets anders worden dan.

Comment

Working...
                  X