Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo XC90 T8

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo XC90 T8

In het kader van mijn andere topic heb ik nog een specifieke vraag over bovenstaande wagen:

Momenteel ben ik aan het testrijden met een Rdesign variant van de XC90 T8 van 132000km van begin 2016.

De wagen op zich ziet er goed uit, rijdt goed en ik ben echt aan het overwegen of dit niet iets voor mij is.

De wagen op zich krijgt 3j garantie met zich mee, wat ook goed meegenomen is.

Het is echter de garantie op de batterij waar ik wat mee verveeld zit.

Ondanks de 3j, vervalt de garantie op de batterij na 150 000km.

Vandaag heb ik puur elektrisch met een niet sportief rijgedrag 22km kunnen doen met de batterij (normaal 40?).

Volgens de garage (hoe getest?) zou de capaciteit van de batterij nog op 90% zitten. Iets wat puur op rijervaring niet klopt.

Mijn vraag:

De wagen kost 44000euro met 3 jaar garantie. Zouden jullie deze wagen kopen of niet op basis van mijn bovenstaande bezorgdheid?

Vergeet niet dat die serieus zuipt eenmaal dat batterijtje leeg is. En da's blijkbaar snel.

Comment

Ik zou opletten met de XC90 T8, die niet bekend staat om wille van hun betrouwbaarheid.

In tegendeel, zeker de vroegere modellen kampen met verschillende electronica én batterij problemen.

Dit kan je misschien op weg helpen:

https://www.autoblog.nl/nieuws/volvo...20tot%20gevolg.

Gezien de garantie op de batterij over 18k km vervalt, zou ik op zoek gaan naar iets anders.
      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Ik volg Erendriel. De eerdere series zijn miseriekoten, run forest run.
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Ze zouden de garantie willen laten doorlopen tot 200 000km op de batterij. Dat en een garantie van 3j op alles behalve slijtstukken (lampjes, remmen, ...)

Dat geeft me persoonlijk wel heel wat meer vertrouwen ...

Comment

Tja, een gewaarschuwd man telt voor twee.

Comment

Persoonlijk zou ik voor T6 gaan. Zeer aangenaam aandrijfgeheel en zorgenloos wbt motor en versnellingsbak.
              PHEV is altijd een risico voor weinig winst en eigenlijk krijgt niemand het onder controle..... Ik spreek uit ervaring: T8,e-hybrid,45e.....allemaal problemen met het laadgedeelte
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
              X