Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X3 Lederen of half lederen interieur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW X3 Lederen of half lederen interieur

We hebben afgelopen weekend een X3 besteld met redelijk wat opties (Business Pack, Comfort pack en innovation pack en nog wat extra opties)
    Nu twijfelen we als we het lederen interieur nog zouden toevoegen. De reden is dat bij elke testrit (en in de showroom) de X3's uitgerust waren met lederen zetels. Deze zetels zaten zeker goed maar ik twijfel als het de meerprijs van zo'n 1500 euro waard is.
    Op de X-line staan standaard half lederen zetels.

M'n vragen zijn:
    - Zijn de stoffen zetels en de lederen zetels even zacht om te zitten? Het viel op dat de lederen zetels zeer zacht waren om op te zitten. Of zijn beide zetels identiek en is enkel de overtrek verschillend?
    - Is de 1500 euro meerprijs het waard om voor volledige lederen zetels te kiezen ipv half lederen zetels?
    2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
    2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
    2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Bij doorverkoop krijg je op verschillende vlakken de waarde terug. Ik zou het zeker doen.
    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ik heb op mijn vorige auto's altijd leder gehad, en nu de halflederen sportzetels in mijn X1.

Zeer tevreden over, en zeer onderhoudsvriendelijk ook.

Voor mij hoeft leder zeker niet meer.

Comment

in de zomer is leder pokkeheet
        www.peugeotforum.be

Comment

Tenzij je geventileerde zetels hebt
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            in de zomer is leder pokkeheet
            In een cabrio
            In een gesloten wagen geen last van.
            Het geeft sowieso een betere en snellere verkoop achteraf.
            Stof is minder onderhoudsvriendelijk ook.
            Last edited by order66; 02/11/2020, 17:04.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Mijn vader heeft sinds twee weken ook een X3 met leder, naar mijn mening hoort dat gewoon in die prijsklasse. Geeft dat ietsje meer.

Comment

Leder of Dakota?
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                  Leder of Dakota?
                  Als dat op mij is, er zit Dakota in.

Comment

Als je op de configurator kijkt, kan je enkel Leder Vernasca toevoegen. Ik zie niet direct iets staan van Dakota.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

In een cabrio
                      In een gesloten wagen geen last van.
                      Het geeft sowieso een betere en snellere verkoop achteraf.
                      Stof is minder onderhoudsvriendelijk ook.
                      sorry, toch niet hoor

in de zomer als die een hele dag in zon heeft gestaan zult ge wel wel voelen welke het warmste is en dat is leder. Zelfs het licht beige interieur van de 607 was bijna niet om op te zitten als de zon er op had gestaan.

Over herverkoop... tja, koopt ge die voor uzelf of voor iemand die 'm daarna gaat overkopen

als ik echt de keuze had: lederen zijkant en alcantara zitvlak
                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
                        Als je op de configurator kijkt, kan je enkel Leder Vernasca toevoegen. Ik zie niet direct iets staan van Dakota.
                        Hmm, twijfel.

Soit, dit zijn foto's van zijn interieur.

Comment

Hier zijn de 2 versies de we overwegen. De sportzetel half leder in het zwart of de donkerbruine lederen zetel:

Comment

flappy volledig akkoord met alcantara. Heb in de M3 alcantara Recaro’s, alleen maar voordelen, behalve dat het slijtgevoelig is, en minder makkelijk in onderhoud. Voor een daily ga ik nog steeds voor leder om die reden

Comment

Altijd al stof gehad. Voel de noodzaak niet vaan leer in een auto

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Comment

Ik stelde de vraag omdat BMW (destijds) een kunstleder aanbood (net zoals Mercedes dat doet met hun Artico).
                                Het ziet er uit als leder, maar dat is het niet, en voelt ook anders aan.
                                Het is geen skaï zoals in opa’s auto destijds, maar als je er geen leder naast legt, dan neem je 90% van de mensen beet.

In mijn vorige auto had ik dat Artico ((geperforeerd) en vrijwel elke passagier dacht dat het leder was. Nu heb ik ongeveer dezelfde auto, met echt leder (en Artico-dashboard en deurpanelen)
                                Het Artico was, op dezelfde kilometerstand, minder afgesleten aan de zijkant van de rugleuning van in- en uitstappen dan het huidige leder.
                                Maar het leder is veel zachter, ruikt anders en voelt minder warm aan in de zomer (ondanks dat ik nu een panoramisch dak heb).

De zijwangen van de zetels van mijn V60 waren ook in kunstleder, en daar is zowel de leuning als de zit vervangen geweest, wegens scheuren en kraken in het ‘leer’. Toen in de auto inleverde aan 160.000 km waren beide zaken weer gekraakt.

Net even gekeken op de site van BMW en nu wordt dat kunstleder op zijn Amerikaans als ‘leatherette’ verkocht.

Alcantara (wat ook een synthetische vezel is) is top. Enige waar ik last van had was dat het durfde opbollen. Die bolletjes sneed ik af met zo’n machientje om pluizen van pulls te verwijderen.
                                Zelfs balpenstrepen kon je met een gewone vochtige doek verwijderen.
                                Bij sportief rijden schuift dat ook veel minder dan (kunst)leder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
                                  Altijd al stof gehad. Voel de noodzaak niet vaan leer in een auto

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
                                  Kinderen, hond

Die sensatec is niet slecht imo, sterk. Ademt wel niet zo goed.

Comment

Ik heb nu nappa op mijn X5 en dat is kwalitatief toch een stuk beter dan de Dakota die ik vroeger had. Nog iets duurder is Merino, kwalitatief ongeveer gelijk maar een iets fijnere korrel nog.
                                    Sensatec bieden ze zelfs niet aan in het hogere segment, alleszins niet op een 7 of een X5-6-7. Misschien nog op de instap 5 maar zelfs dat denk ik niet, is toch vooral iets voor de kleinere modellen in 'business' uitvoering om de prijs laag te houden

Wat stoelen betreft, bij BMW altijd de standaardstoelen mijden. Comfort en sport zijn wel goed, keuze tussen de 2 is voorkeur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Kinderen, hond

Die sensatec is niet slecht imo, sterk. Ademt wel niet zo goed.
                                      ‘t Is Sensatec ! Ik kon er niet opkomen, geen Dakota (dat is nl. wel idd buurt van een koe geweest).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                        Wat stoelen betreft, bij BMW altijd de standaardstoelen mijden. Comfort en sport zijn wel goed, keuze tussen de 2 is voorkeur.
                                        Zoooo waar. Standaardstoelen zijn me te kort aan de billen en te vlak.

Comment

Working...
                                        X