Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW X3 Lederen of half lederen interieur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
    Ik stelde de vraag omdat BMW (destijds) een kunstleder aanbood (net zoals Mercedes dat doet met hun Artico).
    Het ziet er uit als leder, maar dat is het niet, en voelt ook anders aan.
    Het is geen skaï zoals in opa’s auto destijds, maar als je er geen leder naast legt, dan neem je 90% van de mensen beet.

In mijn vorige auto had ik dat Artico ((geperforeerd) en vrijwel elke passagier dacht dat het leder was. Nu heb ik ongeveer dezelfde auto, met echt leder (en Artico-dashboard en deurpanelen)
    Het Artico was, op dezelfde kilometerstand, minder afgesleten aan de zijkant van de rugleuning van in- en uitstappen dan het huidige leder.
    Maar het leder is veel zachter, ruikt anders en voelt minder warm aan in de zomer (ondanks dat ik nu een panoramisch dak heb).

De zijwangen van de zetels van mijn V60 waren ook in kunstleder, en daar is zowel de leuning als de zit vervangen geweest, wegens scheuren en kraken in het ‘leer’. Toen in de auto inleverde aan 160.000 km waren beide zaken weer gekraakt.

Net even gekeken op de site van BMW en nu wordt dat kunstleder op zijn Amerikaans als ‘leatherette’ verkocht.

Alcantara (wat ook een synthetische vezel is) is top. Enige waar ik last van had was dat het durfde opbollen. Die bolletjes sneed ik af met zo’n machientje om pluizen van pulls te verwijderen.
    Zelfs balpenstrepen kon je met een gewone vochtige doek verwijderen.
    Bij sportief rijden schuift dat ook veel minder dan (kunst)leder
    Ik heb sensatec (BMW). Qua uitzicht en kwaliteit ben ik er super tevreden van, slijtvaster dan echt leder. Auto heeft nu een dikke 60.000 km en dat ziet er nog uit alsof die net uit de showroom komt. Maar, je voelt (en ruikt) wel dat het nepleder is. Ik zou het onmiddellijk opnieuw nemen, zeker met dikwijls de hond in de koffer.

Comment

Ik denk ook dat het merkbare verschil tussen Sensatec en echt leder heel miniem is. Ik heb de beide ook al gehad in een 3 reeks, en omdat je het weet ga je het misschien anders ervaren, maar anders is er amper verschil, vind ik persoonlijk.
      En qua onderhoud is Sensatec inderdaad helemaal top.

Comment

Het Dakota leder is ook geen echt vol leder, dacht dat het een soort kunststof met een geprint leder toplaagje is. Daarom voelt het ook ongeveer hetzelfde als het complete fake Sensatec leder.

Comment

Ik vind het bizar dat mensen bij hun ”premium” merken met plezier de prijs betalen van echt leder om nep geleverd te krijgen.

Comment

En dat hun standaardstoelen te kort zijn
            Misschien maken ze die bewust zo om die duurdere verkocht te krijgen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
              Ik vind het bizar dat mensen bij hun ”premium” merken met plezier de prijs betalen van echt leder om nep geleverd te krijgen.
              Zolang de mensen het niet weten kan het geen kwaad hé.

Er zijn er zelfs die denken dat hun 100% fake leder, echt leder is.

Comment

Sensatec is dan ook absoluut geen dure optie.

Bij Mercedes komt de MBtex/Artico eigenlijk vanuit de taxi’s, waar men het gebruikte omwille van de slijtvastheid en onderhoudsvriendelijkheid
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                  Sensatec is dan ook absoluut geen dure optie.

Bij Mercedes komt de MBtex/Artico eigenlijk vanuit de taxi’s, waar men het gebruikte omwille van de slijtvastheid en onderhoudsvriendelijkheid
                  Sensatec kostte me 250 euro extra. Het jaar erna was het wel plots 500 euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                    En dat hun standaardstoelen te kort zijn
                    Misschien maken ze die bewust zo om die duurdere verkocht te krijgen
                    Misschien?? Geen enkele bmw heeft deftige standaardzetels. En ‘t is niet dat ze dat niet zouden kunnen.

Comment

Niets mis met kunstleder.
                      Mijn Nissan ook kunstleder, na 95.000 km nog als nieuw.
                      vb. foto zelfde kleur, niet mijn auto.
                      http://
                      Last edited by camaro 68 rs; 14/11/2020, 00:51.
                      Z4 M40i

Comment

En is de keuze gemaakt ondertussen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

sorry, toch niet hoor

in de zomer als die een hele dag in zon heeft gestaan zult ge wel wel voelen welke het warmste is en dat is leder. Zelfs het licht beige interieur van de 607 was bijna niet om op te zitten als de zon er op had gestaan.

Over herverkoop... tja, koopt ge die voor uzelf of voor iemand die 'm daarna gaat overkopen

als ik echt de keuze had: lederen zijkant en alcantara zitvlak
                          In de jaren 70 kon je aan de zetels verbranden.
                          In de jaren 90 waren ze warm dat uw hemd natte plekken had.
                          De laatste 10 jaar heb ik daar echt geen last van gehad.

Auto’s zijn veel beter geïsoleerd.
                          De raam oppervlakken zijn ook steeds kleiner.
                          Het leder is alleszins anders bewerkt en soms zal de kwaliteit ook al wat minder zijn zeker?
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                            En is de keuze gemaakt ondertussen?
                            Ja, het is gebleven bij half lederen zetels.
                            De X3 werd ondertussen gefabriceerd in de fabriek in Zuid Afrika en staat nu in Zee-Brugge te wachten op transport
                            2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                            2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                            2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

Working...
                            X