Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Octavia welke versie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Skoda Octavia welke versie

waarschijnlijk mag ik vanaf volgende week beginnen uit kijken naar een nieuwe firmaslet

mijn eerste keuze gaat uit naar een Volvo V60 D3 maar aangezien deze nog enkel uit stock leverbaar zijn en ik bepaalde opties zeker wil en bovendien de stock redelijk snel slinkt, ben ik ook aan het uitkijken voor een plan B: Skoda Octavia combi
    nu zijn er 3 versies die in het budget vallen:

n°1: de cng versie 130pk
    qua opties: zo goed als alles wat er op de optielijst staat, style+dinamic,automaat,18" velgen, opendak, trekhaak, leder,...
    1 nadeel slechts 1400kg trekgewicht, dat is max 1 tot2x per jaar een probleem(de rest van de keren wordt de autotrailer getrokken door mijn beste maat zijn camionette)
    Vaa: 1480€/jaar

n°2: de 150pk diesel versie
    qua opties: idem als de cng versie enkel reservewiel er nog extra bij
    Vaa 2680€/jaar

n°3: de 200pk diesel RS versie
    veel opties standaard, hier kan ik nog het opendak, trekhaak en verwarmd stuur bijnemen alsook het Velvet red kleurtje
    Vaa3150€/ jaar

de Volvo v60 zit met Vaa ongeveer gelijk aan de Rs versie maar dat heb ik over voor de Volvo wegens Volvo liefhebber(iedereen heeft recht op enkele gebreken) maar ik weet niet of ik dat over heb voor de RS(nog niet kunnen mee gaan rijden wegens nog niet beschikbaar, idem met de cng versie( wel al met de benzine 1.5tsi gereden die meeviel voor mijn rijstijl(wel leeg getest natuurlijk)

auto moet 3 jaar dienen, op die 3 jaar rij ik(in normale omstandigheden) 200.000km bijeen en heb ik regelmatig meer dan 300kg in de koffer
    8
    octavia cng 130 pk
    0%
    0
    octavia diesel 150pk
    25,00%
    2
    octavia diesel Rs 200pk
    37,50%
    3
    ga toch maar voor de Volvo, anders heb je er spijt van
    37,50%
    3

The poll is expired.

mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Dan is de diesel voor u de geschikte wagen.
    Maar de RS zou mijn favoriet zijn.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
      Dan is de diesel voor u de geschikte wagen.
      Maar de RS zou mijn favoriet zijn.
      bij mij ook van de 3 octavia's, langs de andere kant is 3000€(bij ons gaat de Vaa via factuur 1x per jaar) zuur geld als 't je goesting niet is
      moest ik zoals voorzien in augustus moeten wisselen & ik al met de Rs gereden zou hebben, dan weet ik wat ik bestel
      nu zal 't waarschijnlijk voor direct zijn(rijden in januari), dus geen kans om te wachten op testrit...
      mijn autootjes:

Comment

In jou plaats zou ik toch nog kijken of je zo een V60 volledig naar jou goesting kan vinden.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Heb zelf een Octavia CNG, met veel opties
          Zou ik niet aanraden als je echt veel km's doet, dan moet je echt veel gaan tanken... Op CNG zelf haal je maar max. een 400km het H-gas, 320km met L-gas...

Is de Volvo niet veel duurder dan de Octavia?

Moest ik kunnen, zou ik toch voor de Volvo gaan om zoveel km's te doen
          Last edited by MasterC; 30/11/2020, 09:35.

Comment

Heb je in de buurt tankstations waar je CNG kan tanken? Lijkt me ook niet onbelangrijk , maar ik neem aan dat je op dat vlak je huiswerk al wel gemaakt hebt.
            Van de 3 skoda's zou ik de RS kiezen, gewoon, omdat het kan. Gaat je het meeste rijplezier geven waarschijnlijk.
            Ik zou zeggen : testrijden en kijken of je jezelf, ondanks liefhebber van Volvo, een aantal jaren rijplezier ziet hebben met de RS.
            Zo niet, misschien toch de stockwagens bij Volvo verder uitpluizen?

Comment

Heb je beide al gereden? Dan pas kan je oordelen zou ik zeggen.

Persoonlijk vind ik de nieuwe V60 een dijk van een auto, die toch een klasse hoger speelt dan een Octavia.

PK's van de RS vind ik zelf totaal overbodig. Met 150PK heb je zat.
              de CNG is op zich een leuke motor, maar in combi met de DSG verkies ik toch nog altijd een diesel.

Comment

300kg in de koffer, dan zou ik al geen benzine nemen. Al zeker geen CNG of 1.5TSI.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  In jou plaats zou ik toch nog kijken of je zo een V60 volledig naar jou goesting kan vinden.
                  V60 wordt een compromis, doordat de d3(en ook de d4) niet meer gemaakt worden moet ik uit de stocklijst kiezen, meeste garages hebben een redelijke stock maar dan mankeert 1 optie die bovenaan mijn lijstje staat(open dak) en waar er wel een stockwagen is met die optie, zijn er nog veel meer opties aangevinkt waardoor deze boven budget zijn(uitgaande van de standaard korting voor een bedrijfswagen) indien de lease een directiewagen wil aannemen, dan kan ik voor 95% mijn gedacht nemen
                  mijn autootjes:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                    Heb je in de buurt tankstations waar je CNG kan tanken? Lijkt me ook niet onbelangrijk , maar ik neem aan dat je op dat vlak je huiswerk al wel gemaakt hebt.
                    Van de 3 skoda's zou ik de RS kiezen, gewoon, omdat het kan. Gaat je het meeste rijplezier geven waarschijnlijk.
                    Ik zou zeggen : testrijden en kijken of je jezelf, ondanks liefhebber van Volvo, een aantal jaren rijplezier ziet hebben met de RS.
                    Zo niet, misschien toch de stockwagens bij Volvo verder uitpluizen?
                    tankstation is geen probleem, is hetzelfde waar ik nu tank en ik heb al rondgekeken en ik vind er genoeg waar ik passeer tijdens het werk
                    testrijden is het grote probleem: nog niet beschikbaar en 't is het dringend(huidige firmaslet is waarschijnlijk perte totale)
                    mijn autootjes:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

tankstation is geen probleem, is hetzelfde waar ik nu tank en ik heb al rondgekeken en ik vind er genoeg waar ik passeer tijdens het werk
                      testrijden is het grote probleem: nog niet beschikbaar en 't is het dringend(huidige firmaslet is waarschijnlijk perte totale)
                      tja, maar dan nog Moet af en toe voor het werk grote afstand afleggen, en dan is het 's morgens tanken, en 's avonds nog eens
                      Gelukkig moet ik het niet teveel doen... Verder is het wel zalige wagen, en voor me persoonlijk is de automaat wel goed met de CNG...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten

tja, maar dan nog Moet af en toe voor het werk grote afstand afleggen, en dan is het 's morgens tanken, en 's avonds nog eens
                        Gelukkig moet ik het niet teveel doen... Verder is het wel zalige wagen, en voor me persoonlijk is de automaat wel goed met de CNG...
                        in normale omstandigheden, tank ik 1x om de 6 dagen(weekend inbegrepen), op cng zou dit 3x per week zijn, vroeger op lpg gereden(wel eigen wagen dan) en dat was ook 3x per week tanken(voordeel is wel dat een tankbeurt met cng geen 90€ per keer is )
                        mijn autootjes:

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

in normale omstandigheden, tank ik 1x om de 6 dagen(weekend inbegrepen), op cng zou dit 3x per week zijn, vroeger op lpg gereden(wel eigen wagen dan) en dat was ook 3x per week tanken(voordeel is wel dat een tankbeurt met cng geen 90€ per keer is )
                          ok, valt dan nog goed mee

Is een €15 per keer Versta echt niet dat er niet meer op CNG rijden.... Volgens garage rijden er wel 10% van de octavia's op CNG.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            300kg in de koffer, dan zou ik al geen benzine nemen. Al zeker geen CNG of 1.5TSI.
                            Houd er ook rekening mee dat je koffer ivm CNG tank kleiner is. Stel je hebt zo een dubbele bodem dan kan je deze bij een "normale" combi nog uitbouwen, wat ik in mijn 2008 Octavia Combi gedaan heb en wat voor mij vaak het verschil maakte van iets mee te kunnen pakken of niet. Bij een CNG is dit geen optie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niche Bekijk Berichten

Houd er ook rekening mee dat je koffer ivm CNG tank kleiner is. Stel je hebt zo een dubbele bodem dan kan je deze bij een "normale" combi nog uitbouwen, wat ik in mijn 2008 Octavia Combi gedaan heb en wat voor mij vaak het verschil maakte van iets mee te kunnen pakken of niet. Bij een CNG is dit geen optie.
                              idd maar dan nog is de kofferruimte van de Octavia ietsje groter dan mijn huidige v60, ik dacht zelfs dat met de verhoogde kofferbodem, de laadruimte één vlak vormt bij de cng versie(en niet bij de andere)en in de huidige v60 krijg ik meer dan 360 flessen wijn erin(na tetrisachtig laden) & dat is voor mij voldoende....
                              mijn autootjes:

Comment

voila, de eerste offerte is opgestuurd naar de lease om goed te keuren, eerst toch proberen om een Volvo te hebben
                                mijn autootjes:

Comment

Een domme vraag misschien : maar hoe doen ze dat met een stockwagen? Wordt die nu tijdelijk gereserveerd tot jij weet of hij in het budget past?
                                  Of is er een kans dat hij voor je neus weggekaapt wordt?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                                    Een domme vraag misschien : maar hoe doen ze dat met een stockwagen? Wordt die nu tijdelijk gereserveerd tot jij weet of hij in het budget past?
                                    Of is er een kans dat hij voor je neus weggekaapt wordt?
                                    geen flauw idee, ik heb de verkoper verwittigd dat de offerte doorgemaild is, ik veronderstel dat ze dan wel een dag of 2 kunnen in optie zetten
                                    mijn autootjes:

Comment

Working...
                                    X