Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes E200d Business Solution AMG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes E200d Business Solution AMG

Het contract van mijn huidige wagen loopt in mei af.
    Maar ik heb misschien de kans om de wagen van een collega over te nemen.
    Het betreft een Mercedes E200d berline, in de uitvoering : Business Solutions AMG, met nog nightpack en trekhaak.
    Op zich zit alles op de wagen: Verwarmde zetels (combi alcantara - leder), widescreen cockpit, camera achteraan, ...

De wagen is een half jaartje oud.

Er is nu wel een nieuw model dat uit is/uitkomt. Die zal niet meer in het budget passen. Dit was een stockwagen , en zelfs dat zal niet meer lukken. De prijzen van de stock die er nog is, is voor eenzelfde wagen enkele duizenden euro's duurder.
    Nadeel (als je dat zo al kan noemen) is dat ik dus met het oude model zal rijden.

Iemand ervaring met de 1.6 diesel in deze wagen? Ik weet dat indertijd deze motorisatie had, maar heb hem precies niet meer op het forum gezien?

Ik rijd nu een BMW 320d LCI van 3.5 jaar oud. De E gaat sowieso een serieuze upgrade zijn voor mij. Maar qua "pit" gaat hij natuurlijk wel een stap achteruit zijn.

Ik ga er een aantal dagen mee rijden nu, om te zien of ik eventueel wil switchen.
    Iemand bevindingen? Zaken waar ik moet op letten?
    Indien ik niet voor deze zou gaan dan zijn de opties:
    - Mijn huidige lease wordt met een jaar verlengd
    - ik ga elektrisch (Tesla Model 3 Long Range) : maar daarvoor moet de car policy nog worden aangepast en ik weet niet of we dat al rond krijgen tegen dat ik moet wisselen.
    - Ik neem een nieuwe diesel. Maar dan zal het eerder terug genre BMW 3 zijn (tenzij ik een iets van een categorie hoger in het budget krijg, maar ook dat zal dan met een "zwakke" motorisatie zijn).

Als je nog een paar jaar de luxe van een E klasse mag ervaren, ipv een model 3, zou ik niet twijfelen.

Motor gaat geen puller zijn, maar het extra comfort, maakt dat meer dan goed imo.

Comment

Een e of een 3? Dat klinkt als een no brainer.
      Jaartje luxe in de e, en als die voorbij is kan er naar een elektrische gekeken worden.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Comment

Het lijkt inderdaad een no brainer.
        Iemand toevallig nog ergens een brochure in pdf ? Ik zou graag eens zien wat er eigenlijk allemaal standaard op zit qua opties, en wat er net in het business solution pack zit?

Op de site van Mercedes gaat het al om de nieuwe...

Comment

Die 1.6 draait trouwens zachter dan de Benz diesel.. al is de 220d in de E ook wel goed geïsoleerd.

Comment

Deze 1.6 is ook al van Mercedes makelij. Ligt ook in de C ondertussen. (ipv de renautl versie)

Comment

Ah ok, wist ik niet.

Hoeveel pk heeft die?

Comment

160pk 360nm

Comment

De wagen heeft wel de widescreen cockpit. Maar de GPS is met SD kaart.
                  Is dat dan de mindere Garmin gps die iedereen afraadt? Want de Comand online denk ik niet dat het is.
                  Of is daar nog iets tussenin?

Comment

Eerste bevindingen:
                    1.6 is geen raket uiteraard, maar toch zeker ook niet traag.
                    Je hoort hem wel goed als je optrekt, maar mijn F31 is toch pak luider :-)
                    voor de rest zalige rust aan boord. Het afgeplatte stuur is wel wennen...

Enige minpuntje: kwaliteit van de audio vind ik ondermaats voor zo’n wagen. Na wat spelen met de equalizer is het wat beter. Wel jammer want luister onderweg graag muziek. (Getest met Bluetooth - Deezer)

Comment

Als je die E gewend gaat zijn ga je nooit meer naar een Tesla willen.....
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Koppel je telefoon eens met een (goeie) kabel, je klank zal al veel beter zijn.

En je hebt volgens mij idd de Garmin. Comand is stukken beter (heb ze alletwee gehad).
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                          Koppel je telefoon eens met een (goeie) kabel, je klank zal al veel beter zijn.

En je hebt volgens mij idd de Garmin. Comand is stukken beter (heb ze alletwee gehad).
                          Ah ok, dus het is niet zo dat de Widescreen cockpit sowieso Comand heeft?
                          Hoe zie/weet je dewelke je hebt als je de optielijst niet hebt? Kan je dat in het systeem ergens zien?

Comment

Hier kan je inderdaad niet aan twijfelen. Zeker als deze je toegeschoven wordt door “den baas”.

Comment

Je kan eens proberen op een vin benz decoder

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten

Ah ok, dus het is niet zo dat de Widescreen cockpit sowieso Comand heeft?
                                Hoe zie/weet je dewelke je hebt als je de optielijst niet hebt? Kan je dat in het systeem ergens zien?
                                Chassisnummer in Google en je komt dat snel te weten.
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ok thx!

Comment

Morgen is het zo ver. Heb voor de E gekozen en kan hem morgen oppikken.
                                    Mijn huidige BMW 3 wordt nog een aantal maanden doorgeschoven naar een nieuwe collega. Verlengen was geen optie. De prijs die de leasemaatschappij er op plakte was compleet van de pot gerukt. Normaal wordt een wagen goedkoper als je hem een jaar langer leased. Maar in dit geval werd hij (een heel pak) duurder.

Elektrisch rijden kunnen we binnen een paar jaar nog. We gaan kortelings wel alles in het werk stellen om de car policy aan te passen zodat alles op punt staat om de mogelijkheid binnen de firma wel aan te bieden.

Maar ikzelf ruil morgen de BMW F31 320D dus in voor een Mercedes E200d Business Solutions AMG in Cavansietblauw van nog geen jaar oud.

Comment

Gefeliciteerd met je ruil.
                                      Dat ga je je vast en zeker niet beklagen.

Comment

Working...
                                      X