Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 318 d touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw 318 d touring

Is de nieuwe bmw 318 d touring ( 150 pk versie) te licht of opteer ik beter voor de 320d versie (190 pk)?

Testrit doen.

Comment

Wat ben je gewoon qua wagen?
      318 is zeker voldoende om mee te kunnen. 320 is net wat leuker.
      Maar zoals David aangeeft: testrit maken is de beste manier om er zelf achter te komen

Comment

Ik heb zelf een 318d (E91) 136 Pk gehad en nu een 320d (F31) 184 Pk. De 318d is naar mijn mening ideaal voor ons verkeer, het beschikbare vermogen kan je zo soms nog gebruiken. En voor de 3.000 euro dat die minder kost kan je eventueel nog mooie opties aanvinken.

Comment

Een 318d is idd al wel een vlotte wagen, maar ik val toch wat achterover van de prijs, 38250 en dan moeten er nog een hoop opties bij om hem iet of wat compleet te maken? (o.a. automaat)
          Waarom niet zoiets? https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...dtsrc=listPage (er vanuit gaande dat je een diesel break wil)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            Een 318d is idd al wel een vlotte wagen, maar ik val toch wat achterover van de prijs, 38250 en dan moeten er nog een hoop opties bij om hem iet of wat compleet te maken? (o.a. automaat)
            Waarom niet zoiets? https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...dtsrc=listPage (er vanuit gaande dat je een diesel break wil)
            Hij vraagt: een 318d of 320d?

Laat ons het daar dan ook bij houden. De discussie of een BMW z'n hoge prijs wel waardig is en er misschien geen betere alternatieven zouden zijn is hier niet aan de orde.

Comment

Da’s waar. Ma als hij al zo’n ferm bedrag aan nen otto wilt uitgeven, dat hij dan een proefrit doet ipv het hier te komen vragen.
              voor mij heeft het stellen van zulke vragen mij nog nooit iets opgeleverd. Buiten het besef, dat ge het toch alleen voor uzelf kunt uitmaken.
              Last edited by sunking; 19/12/2020, 16:27.

Comment

Da’s waar. Ma als hij al zo’n ferm bedrag aan nen otto wilt uitgeven, dat hij dan een proefrit doet ipv het hier te komen vragen.
                Euhm... hij gaat misschien nog wel een proefrit doen hé. Wat is er mis om al eens op voorhand te polsen naar ervaringen of meningen? Daar dienen fora toch (deels) voor, niet?

voor mij heeft het stellen van zulke vragen mij nog nooit iets opgeleverd. Buiten het besef, dat ge het toch alleen voor uzelf kunt uitmaken.
                Voor u misschien niet, voor hem misschien wel... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Euhm... hij gaat misschien nog wel een proefrit doen hé. Wat is er mis om al eens op voorhand te polsen naar ervaringen of meningen? Daar dienen fora toch (deels) voor, niet?
                  Sorry maar hoe kunt ge nu op zijn vraag een deftig antwoord geven. Vraag is veel te summier. Niks van context, hoeveel km doet hij, hecht hij veel belang aan vermogen?
                  Een vraag als 'audi of bmw' of 'benzine of diesel', daar kunt ge nog een antwoord op geven, maar dit gaat tussen twee identieke wagens waar er een wat van dichtgeknepen is in ruil voor een lager prijskaartje. Dan wordt het wel een zeer persoonlijke keuze.

Comment

318d is niet te licht

Comment

Sorry maar hoe kunt ge nu op zijn vraag een deftig antwoord geven. Vraag is veel te summier. Niks van context, hoeveel km doet hij, hecht hij veel belang aan vermogen?
                      Een vraag als 'audi of bmw' of 'benzine of diesel', daar kunt ge nog een antwoord op geven, maar dit gaat tussen twee identieke wagens waar er een wat van dichtgeknepen is in ruil voor een lager prijskaartje. Dan wordt het wel een zeer persoonlijke keuze.
                      Ik denk dat de vraag heel duidelijk is. Te licht of krachtig genoeg is eigenlijk een vrij subjectief gegeven. Maar dat neemt niet weg dat hij wel meningen mag vragen. Ik begrijp niet goed waarom je er zo'n show rond dient te maken. Jij komt af met antwoorden dat een 318d toch wel heel duur is en je misschien ook eens naar een ander merk kunt gaan kijken. Zo'n antwoord slaat op niets, want het heeft niets met de vraag te maken... .

Comment

ik denk...dat àls je twijfelt, je beter voor 320 kunt gaan...ik als trage pee zou me die vraag nooit stellen...
                        de vraag stellen is ze beantwoorden

Comment

Te licht of krachtig genoeg is eigenlijk een vrij subjectief gegeven.
                          Inderdaad.

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                          Maar dat neemt niet weg dat hij wel meningen mag vragen.
                          Idd. Ik heb mijn mening gegeven, ik zeg dat een 318d vlot is. En ook duur. Mag dat niet?

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                          Ik begrijp niet goed waarom je er zo'n show rond dient te maken. Jij komt af met antwoorden dat een 318d toch wel heel duur is en je misschien ook eens naar een ander merk kunt gaan kijken. Zo'n antwoord slaat op niets, want het heeft niets met de vraag te maken... .
                          Als ge een afweging maakt van al dan niet 3000 euro extra uit te geven voor wat extra vermogen, bovenop een al stevige basisprijs, dan is het misschien idd ook wel eens nuttig om ook eens naar alternatieven te kijken, waarbij ge dat extra vermogen al krijgt voor dezelfde prijs ( + een rijkere standaarduitrusting ) .
                          Want wat als die 318d te licht is voor hem maar hij niet het budget heeft voor 320d?
                          Last edited by sunking; 19/12/2020, 17:25.

Comment

Idd. Ik heb mijn mening gegeven, ik zeg dat een 318d vlot is. En ook duur. Mag dat niet?
                            Ja, dat mag, maar dat doet niets terzake, zeker de doorverwijzing naar een ander merk niet. Hij heeft immers zijn keuze al gemaakt, een BMW.

Als ge een afweging maakt van al dan niet 3000 euro extra uit te geven voor wat extra vermogen, dan is het misschien idd ook wel eens nuttig om ook eens naar alternatieven te kijken, waarbij ge dat extra vermogen al krijgt voor dezelfde prijs ( + een rijkere standaarduitrusting ) .
                            Dat zal hij zelf wel beslissen. De vraag was niet: welke diesel kies ik? De vraag is welke dieselmotor in een 3-reeks kies ik, de 318d of 320d?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              ik denk...dat àls je twijfelt, je beter voor 320 kunt gaan...ik als trage pee zou me die vraag nooit stellen...
                              de vraag stellen is ze beantwoorden
                              Persoonlijk vond ik m'n E91 318d (136Pk) beter passen in ons verkeer dan m'n huidige F31 320d die ik net iets te veel potentieel vind hebben. Vermogen kan je te weinig benutten, vind ik. De zwaardere huidige 3 zal met z'n 150 Pk ongeveer dezelfde prestaties hebben als de E90 318d. Lijkt mij een prima keuze te zijn.

Comment

Ben jij diegene die bepaalt of er ook over alternatieven gepraat mag worden? Ik gaf slechts één suggestie en jij maakt daar al meteen een probleem van.

Comment

Ben jij diegene die bepaalt of er ook over alternatieven gepraat mag worden? Ik gaf slechts één suggestie en jij maakt daar al meteen een probleem van.
                                  Nu je 't zegt, eigenlijk heb je wel een punt. Awel, ik vind dat hij een elektrische fiets moet kopen, een nog veel beter alternatief, want dan sta je nooit in de file, geen taks, geen verbruik, enz... . En misschien heeft hij ook nog recht op een fietsvergoeding. Helemaal super! Veel beter dan een auto, heb je niks meer aan dezer dagen.

Comment

Nu je 't zegt, eigenlijk heb je wel een punt. Awel, ik vind dat hij een elektrische fiets moet kopen, een nog veel beter alternatief, want dan sta je nooit in de file, geen taks, geen verbruik, enz... . En misschien heeft hij ook nog recht op een fietsvergoeding. Helemaal super! Veel beter dan een auto, heb je niks meer aan dezer dagen.
                                    Ik begrijp niet goed waarom je er zo'n show rond dient te maken.
                                    Maar hij is wel grappig hoor, haha, bedankt.

Comment

Ik begrijp niet goed waarom je er zo'n show rond dient te maken.
                                      Maar hij is wel grappig hoor, haha, bedankt.
                                      Het is geen show, wel een waardig en ecologisch alternatief!

Comment

Het is geen show, wel een waardig en ecologisch alternatief!
                                        Je hebt een punt!

Comment

Working...
                                        X