Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 318 d touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Als het over een lease zou gaan, dan is de goedkopere prijs van de Mazda al geen punt meer.
    Maandbudget is altijd hetzelfde gebleven en heb daarmee een bmw E92, Mazda CX 5 en bmw f31 gehad.
    Heel eerlijk, na de cx-5 4 jaar te rijden was ik heel blij om toch terug te keren naar een bmw.

    Testrit maken is eigenlijk het enige dat je kan doen. Misschien zelfs beter alleen met de 318. Bevalt die qua power, dan zou ik daarvoor gaan en met de overschot extra opties nemen.
    Ikzelf ben voor de F31 wel voor een 320d gegaan. Kon er de opties op nemen die ik echt wou en had graag dat extra tikkeltje pit. Maar dat is natuurlijk een subjectief gegeven hè.

    Comment


    • #22
      Bijna geen verschil. Buiten dat het dezelfde motor is zijn het ook beide twin turbo's. Ook motorkarakteristiek is bijna gelijk. Bij de N47 generatie voelde je volgens mij het verschil meer dan bij de latere F30 en G20 met B47 motor.
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

      Comment


      • #23
        318d (150 Hp) 2019 -
        Maximum speed: 217 km/h
        0-100 km/h: 8.9 sec
        Fuel consumption: 4.5-4.8 l/100 km

        318d (150 Hp) Steptronic 2019 -
        Maximum speed: 215 km/h
        0-100 km/h: 8.8 sec
        Fuel consumption: 4.4-4.7 l/100 km

        320d (190 Hp) 2019 -
        Maximum speed: 229 km/h
        0-100 km/h: 7.5 sec
        Fuel consumption: 4.6-4.8 l/100 km

        320d (190 Hp) MHEV Steptronic 2020 -
        Maximum speed: 230 km/h
        0-100 km/h: 7.1 sec
        Fuel consumption: 4.2-4.3 l/100 km


        Toch al een opmerkelijk verschil in prestaties. Ga maar voor de 320d.

        Comment


        • #24
          Ik heb een F31 320d automaat (184 Pk), m'n pa een F31 318d automaat (143 Pk). In dagdagelijks gebruik scheelt het allemaal niet veel hoor. Als je natuurlijk eens het onderste uit de kan kunt halen, dan gaat de 320d uiteraard wel wat beter. Maar hoe dikwijls kan je dat nog?

          Comment


          • #25
            die 2020 mhev verbruikt dan ook nog eens wat minder, dat is wel een extra +

            Comment


            • #26
              nen 318d is in ons dagdagelijks verkeer meer dan goed genoeg denk ik, tis maar wat ge er aan wilt geven, ben eens met een 318d vervangwagen gaan skien en dat ding had toch voldoende trekkracht. 2900 euro opleg is niet niks. al is MHEV wel een meerwaarde.

              Comment


              • #27
                Heb 4 jaar met 400pk gereden en de laatste 2 maanden met een 318da (vorige generatie) aanloopwagen. Ja, het was wennen, vooral op de autosnelweg.
                je kan echter altijd en overal mee in het verkeer in onze contreien
                maar zoals eerder gezegd, de vraag stellen is ze eigenlijk al beantwoorden.
                Last edited by Bjornj; 27/12/2020, 23:41.

                Comment


                • #28
                  Ik zeg het al enkele jaren. Ideaal vermogen voor een gemiddeld 1.5 ton wegende auto waar je overal vlot mee kunt in onze contreien, is +/- 150 Pk. Liefst nog in dieselversie omdat die wat meer koppel hebben.

                  Comment


                  • #29
                    Klopt. Maar een wagen van 1100 kg met 110 pk benzine motor rijdt ook prima en kost een pak minder.

                    Ik heb al gezegd dat ik een 318d al best vlot vind, maar als ik zou overwegen om 40k aan een 318d te geven... en de 3k duurdere 320d rijdt plezanter en verbruikt minder... waarom niet dan?

                    Ik deed ooit een testrit met een 320d en vond dat heerlijk rijden, heb toen meteen de bestelbon getekend.. van een 316i . Niet mijn beste beslissing want dat ding had te weinig koppel voor de vroeg opschakelende automaat deze motorisering is dan ook niet meer te krijgen tegenwoordig. maar een 318d zou ik ook niet genomen hebben want als niet-dieselfan zou ik de betere prestaties van de 320d nodig hebben om de dieselpil te slikken. Dus mss was een 320i het beste geweest voor mij.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Klopt. Maar een wagen van 1100 kg met 110 pk benzine motor rijdt ook prima en kost een pak minder.
                      Ja oké, ik heb dan ook niet gezegd dat dat niet goed zou rijden hé.
                      Ik gaf gewoon een voorbeeld naar gewicht/vermogen...


                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Ik heb al gezegd dat ik een 318d al best vlot vind, maar als ik zou overwegen om 40k aan een 318d te geven... en de 3k duurdere 320d rijdt plezanter en verbruikt minder... waarom niet dan?
                      Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik geef (als 320d rijder) gewoon mee dat een 318d meer dan oké is. That's all.


                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                      Ik deed ooit een testrit met een 320d en vond dat heerlijk rijden, heb toen meteen de bestelbon getekend.. van een 316i . Niet mijn beste beslissing want dat ding had te weinig koppel voor de vroeg opschakelende automaat deze motorisering is dan ook niet meer te krijgen tegenwoordig. maar een 318d zou ik ook niet genomen hebben want als niet-dieselfan zou ik de betere prestaties van de 320d nodig hebben om de dieselpil te slikken. Dus mss was een 320i het beste geweest voor mij.
                      Waarom heb je dan geen 320i ipv een 316i genomen?

                      Comment


                      • #31
                        Dien 320i kostte 4000 euro meer, 316i was scherp geprijsd en op papier waren de prestaties best ok (8,8 sec naar de 100). Ook de co2 lag lager dus samen met de 4000 verschil in catalogusprijs, scheelde dat serieus in VAA. Mijnen handgeschakelde 116i met dezelfde motor reed heel goed dus k had ni verwacht da dien 316i die niet zo veel zwaarder was, zou tegenvallen. Er was helaas geen 316i beschikbaar voor een testrit. Mijn redenering was dat ik met een vrij bescheiden opleg tov de 116i, een grotere comfortabelere wagen had die ook vlot was. Klopt mss nog voor de handgeschakelde maar met automaat is dat dus niet aan te raden. En dan is hij nog kapot gegaan ook. Blij dat ik er vanaf was, de opvolger die veel goedkoper was, 1200 kg woog en 110 pk had, reed beter
                        Last edited by sunking; 28/12/2020, 11:27.

                        Comment


                        • #32
                          Als je de specs van zo'n 316i bekijkt, dan weet je eigenlijk genoeg hé. 1,5 ton en 220 Nm koppel. Dat is oké, maar meer ook niet.

                          Comment


                          • #33
                            hij weegt 1385 kg , 115 kg meer dan de 116i dus, en dat koppel zou voldoende moeten zijn als de bak hem een beetje in de toeren houdt. maar bij 80 km/u in 7de of 8ste versnelling gaan, ja dan moet die eerst ne seconde nadenken en dan 2 vitessen terug als ge wilt versnellen. Zelfs op autostrade was die 8ste versnelling te groot, de handgeschakelde doet in zijn 6de meer toeren zodat ge toch nog wat kon versnellen zonder terug te schakelen.
                            puur op basis van de specs zou ik zelf niet vermoeden dat dat minder goed rijdt dan een golf 1.0 DSG, maar toch is het zo

                            iemand in mijn familie heeft een 316i handgeschakeld, zelf nog ni mee mee gereden maar als ik er mee meerijd, vind ik dat dat ok aanvoelt, terwijl ik mij zelf altijd zat te storen aan die automaat. terwijl die automaat op zich heel goed is. gewoon mismatch tussen motor en bak.

                            https://www.autoweek.nl/carbase_data...0137&id2=90934
                            Last edited by sunking; 28/12/2020, 15:40.

                            Comment


                            • #34
                              En in sportstand houdt die toch altijd hogere toeren aan, was dat geen mogelijkheid.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                En in sportstand houdt die toch altijd hogere toeren aan, was dat geen mogelijkheid.
                                goed punt, dat heb ik uiteraard geprobeerd, maar dan ging hij altijd té hoog in de toeren, altijd boven de 3000, terwijl hij op zijn best is tussen 1800 en 3000.
                                Ik reed dus geregeld manueel, maar da's dus niet de bedoeling van een automaat he. En het lag niet aan mij, want toen ne maat van mij er mee reed, stoorde hij zich er ook erg aan.
                                De golf schakelde ook zeer snel op in D, maar als ik dan naar S ging, dan ging hij wel net in het goeie toerengebied zitten, en niet te hoog... dus ik reed daar altijd in S en dat was perfect, het verbruik bleef daarbij ook laag zelfs, want mijn gemiddeld was 5.7 en reed altijd in S en startstop altijd uit.

                                Comment


                                • #36
                                  Is wel raar. Deze ervaring zegt er alvast niets van.



                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Is wel raar. Deze ervaring zegt er alvast niets van.

                                    https://www.autoweek.nl/reviews/arti...xecutive-2013/
                                    ik zeg gewoon wat mijn ervaring is.
                                    ik verbaas mij vaak over hoe positief de hollanders zijn over hun auto's. iets met hun verwachtingspatroon en hun zuinigheid zeker?
                                    en mss nog iets dat er mee te maken heeft, in nederland kan je vaak langer aan dezelfde snelheid cruisen, bij ons komt ge vaker door dorpskernen, verkeerslichten, drempels.. ik verschiet ook altijd van het lage verbruik dat nederlanders halen.

                                    https://www.autoweek.nl/reviews/arti...-move-up-2018/

                                    Er is nu trouwens terug een 318i, met 2 liter motor en 250 nm koppel, dus toch beter dan de oude 1.5 driepitter 318i (die dan de opvolger was van de 1.6 316i). en qua prijs een stuk onder de 318d. die zou ik persoonlijk nog wel overwegen, maar niet na een deftige proefrit
                                    Last edited by sunking; 28/12/2020, 16:27.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Van de topicstarter hebben we precies maar weinig feedback bekomen. Persoonlijk vind ik de 318d méér dan vlot genoeg. Een aantal jaren geleden waren dit cijfers voor topdiesels. Alles hangt er natuurlijk vanaf of de topicstarter telkens als eerste wil weg zijn aan de lichten... Ik zou dan liever de 318d hebben met een goede audio installatie of met een deftige setje stoelen in de auto.
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

                                      BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017


                                      2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                                      Comment

                                      Working...
                                      X