Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuzestress - welke BEV bedrijfswagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuzestress - welke BEV bedrijfswagen

Tijd om een nieuwe firmawagen uit te kiezen. Mijn huidige Mazda 6 break wordt 5 jaar en het leasecontract loopt af eind maart 2021 (kan nog verlengd worden met enkele maanden indien nodig).
    Ik ben een zelfstandige met mijn eigen vennootschap, maar dat wil zeker niet zeggen dat ik een oneindig autobudget heb ;-).
    Over mijn Mazda ben ik eigenlijk best tevreden. Mijn verwachtingen voor een volgende wagen zijn:
    - Goede prijs-kwaliteit hebben
    - Ruime gezinswagen, geschikt voor 2 aanstormende tieners
    - Premium afwerking met uitstekende stoelen, multimedia en slimme technologie zoals adapt. CC
    - Eerder sportief rijden zonder veel aan comfort in te boeten

Mijn dagelijkse verplaatsingen zijn gemiddeld rond de 100km (heen & terug) met uitzonderingen (1 x per maand) van 250-300km. Dat zou dus perfect haalbaar moeten zijn mits misschien een korte snellaadstop onderweg als ik ter plaatse niet kan laden.

De 3 wagens in de poll hebben mijn shortlist gehaald op basis van budget en verwachtingen. Andere BEV zoals Tesla M3, e-tron, EQC, etc of PHEV heb ik al afgeschreven.

Welke zouden jullie kiezen van deze 3 rekening houdend met mijn rijprofiel en verwachtingen?

16
    Polestar 2
    50,00%
    8
    BMW iX3
    31,25%
    5
    Audi Q4 E-tron
    18,75%
    3

Ik hbe op de Q4 gestemd, hoewel ik er nog niet veel over weet. Ziet er eleganter uit dan de iX3. Polestar 2 is een knappe wagen maar achterin toch ook vrij krap.

Comment

De polestar 2 is inderdaad kleiner dan ik had verwacht. Op foto lijkt hij veel groter dan in het echt.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment