Ik vraag me eigenlijk ook wel af of die frunk veel gebruikt word.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Keuzestress - welke BEV bedrijfswagen
Collapse
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenBij de model 3 wordt de frunk nog meegeteld als kofferruimte en geloof niet dat de polestar dat heeft, of hij is alleszins kleiner.
Polestar is zeker geen slechte keuze, zeker als de kinderziektes er helemaal uit zijn, en het verbruik kan idd beter maar voor belgie is de range zeker voldoende.
In Nederland zijn er ondertussen al wat gebruikerservaringen. Heerlijk hoe die hollanders al hun ervaring tot in het kleinste detail delen.
https://www.autoweek.nl/reviews/polestar/
https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/1974938
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
Als je graag ALLES wil weten over die Polestar 2 en XC40 P8 en veel tijd hebt om alles door te lezen moet je onderstaand topic volgen:
https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/19749384 rings driver
Comment
-
En bert631, heb je al besteld?
Ik zit eigenlijk in nagenoeg dezelfde situatie.
Tot nu toe heb ik al testritten gedaan met Polestar 2, Tesla Model 3 Performance en BMW iX3
Tesla valt sowieso af: ik vind het absoluut geen mooie wagen, vooral interieur niet, en de kleine kofferopening is ook problematisch. Ergens had ik nog de mogelijkheid open gelaten voor de Performance, maar tijdens die testrit kon de extra power me dat eigenlijk niet bekoren (ipv gevoel van sensatie werd ik eerder misselijk van die acceleratie...). Komt er nog bij dat je op de Performance geen trekhaak kan krijgen, wat ik eigenlijk wel zou willen. Geen Tesla voor mij dus
Polestar 2 kon me wel bekoren, net als de iX3, al hebben ze natuurlijk wel elk ook hun nadelen: Polestar toch net wat minder ruim en minder premium-gevoel, BMW wat minder performant en geen AWD (vooral dat laatste heb ik 't lastig mee).
Beide passen quasi compleet uitgerust in mijn leasebudget (Polestar 2 weliswaar zonder Performance Pack maar met 20-inch velgen)
Inmiddels is de Audi Q4 e-tron ook uit, naar slechte gewoonte bij Audi moet je weer universitaire studies hebben gedaan om de juiste optieconfiguratie bij elkaar te krijgen. Die dan ook nog eens belachelijk veel kost: om hetzelfde uitrustingsniveau als de iX3 te bekomen zit je al rap aan 25k extra opties.
Niettegenstaande ik de Q4 eigenlijk de mooiste EV vind heeft mijn appetijt ernaar daardoor wel een serieuze deuk gekregen...
Recent zijn er ook nog 2 andere, ietwat onverwachte, kandidaten op de proppen gekomen: de Kia EV6 en zijn neefje de Hyundai Ioniq 5
Allebei ruim tot zeer ruim, (in hoogste uitvoering) performant en AWD, dankzij 800V zeer snel laden (5 min voor 100km bereik) en zeker ook niet lelijk.
Al moet je in het geval van de Hyundai wel openstaan voor een eigenwijze, retro look aan de buitenkant.
De KIA zou ik in GT Line uitvoering pakken, de echte GT is pas eind volgend jaar leverbaar en zal wellicht toch buiten budget vallen.
Vervelende is wel dat ik nog geen testritten kan doen aangezien beide wagens nog niet bij de Belgische dealers staan.
Luxeproblemen I know, maar ik geraak er voorlopig niet uit...
Comment
-
IX3 is inderdaad een zeer mooi aanbod! Wat mij opvalt is dat de Mercedes EQC nooit in een consideration set zit. Ondertussen qua prijs eerder in de buurt van de IX3 dan van de e-tron en de oplaadproblemen zijn ondertussen ook min of meer opgelost en in lijn met BMW en Audi (nog niet op Tesla/Koreaans niveau).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk BerichtenLuxeproblemen I know, maar ik geraak er voorlopig niet uit...
Verschil tussen de Ioniq en de EV6 lijkt een keuze te zijn tussen comfortabel (duurste versie Ioniq is Lounge in NL) en sportief (duurste versie EV6 is GT)Last edited by Chris_147; 07/05/2021, 17:54.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk BerichtenIX3 is inderdaad een zeer mooi aanbod! Wat mij opvalt is dat de Mercedes EQC nooit in een consideration set zit. Ondertussen qua prijs eerder in de buurt van de IX3 dan van de e-tron en de oplaadproblemen zijn ondertussen ook min of meer opgelost en in lijn met BMW en Audi (nog niet op Tesla/Koreaans niveau).
Ik rij nu met een E-klasse en weet dus wat het huis te bieden heeft. Misschien toch nog eens een offerte daarvoor laten maken...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten
Ik zie nu pas je berichtje. Misschien heb je ondertussen zelf al de knoop doorgehakt?
Ik rijd ondertussen al een tijdje als heel tevreden Polestar rijder rond :-).
Moest je hiervoor kiezen, neem de standaard 19" wielen. Goedkoper, iets zuiniger en al heel strak afgeveerd.
Zelf heb ik ook de 19" velgen, moon en trekhaak.
Na 4.000km zit ik op een gemiddelde van 19,4kWh/100km en na de laatste update kwam ik woon/werk zelfs op 15,4kWh/100km uit. Zeker niet slecht en voldoende voor een dagje heen & terug naar de kust of de Ardennen.
Kia/Hyundai hebben inderdaad mooie technologie in huis. Voor mij persoonlijk is het snelladen niet zo belangrijk. Ik doe het thuis zelfs nog met een granny lader omdat ik op mijn werk ook kan laden en zo makkelijk toe kom. Maar dat moet jij voor jezelf natuurlijk bepalen.
Succes met de keuze
Comment
Comment