Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke luxe EV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• welke luxe EV

We zijn aan het uitkijken voor een wagen;
    Volgende komen in aanmerking

Audi E-tron
    Mercedes EQC
    Porsche Taycan Cross turismo

Naar welke gaat jullie voorkeur uit en waarom?
    Iemand reeds ervaring met deze?

Audi en Mercedes hebben we al testrit met gemaakt op de Porsche is het nog even wachten
    sigpic

en de lucid air?
    www.peugeotforum.be

Comment

voor dat geld kocht ik een echte auto en geen fiscaal wegwerpproduct
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Audi en mercedes vallen voor mij al direct af.
        De range is zo bedroevend.
        Met de Porsche geen ervaring gezien de badge te negatief is om nog zaken te doen... hangt natuurlijk af van sector, leeftijd van de eigenaar,... (in mijn geval een no go). Jammer maar is nu eenmaal vaak zo. Als weekend wagen zou dit wel leuk zijn

Comment

de mercedes is het stilst
          beetje rolls

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            en de lucid air?
            Te laag
            sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
              voor dat geld kocht ik een echte auto en geen fiscaal wegwerpproduct
              Binnen 4 jaar zijn we verplicht om voor een ev te kiezen.
              Wagen is voor de vrouw als 2é wagen om dagelijks 25KM te rijden
              sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten
                Audi en mercedes vallen voor mij al direct af.
                De range is zo bedroevend.
                Met de Porsche geen ervaring gezien de badge te negatief is om nog zaken te doen... hangt natuurlijk af van sector, leeftijd van de eigenaar,... (in mijn geval een no go). Jammer maar is nu eenmaal vaak zo. Als weekend wagen zou dit wel leuk zijn
                Word gebruikt als 2é wagen om dagelijks 25km te rijden; dus 1 maal in de week of 14 dagen opladen is meer dan voldoende.
                Bereik 400Km zowel bij Audi als Mercedes ( bij sportief rijden 300km )
                sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  de mercedes is het stilst
                  beetje rolls
                  beide wagens zijn stil enkel rolgeluid; bij hard optrekken hoor je de Audi iets meer huilen ( zoemen )
                  sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk Berichten

Word gebruikt als 2é wagen om dagelijks 25km te rijden; dus 1 maal in de week of 14 dagen opladen is meer dan voldoende.
                    Bereik 400Km zowel bij Audi als Mercedes ( bij sportief rijden 300km )
                    De 300km zal je niet behalen als het rond de 8 graden of frisser is buiten en met airco aan.
                    Al zeker niet als er snelwegkilometers aan te pas komen.
                    Als het voor die beperkte km’s is zoals je aangeeft, dan zal alles wel voldoen.

Nog een reden waardoor de Audi voor mij afviel was dat de bediening van de (adaptieve) CC wel op een, voor mij althans, een heel vervelende plaats zit. Ik rij dan ook heel veel op ACC.

Succes in de keuze.

Comment

In 2015 heb ik mijn huis gebouwd,snel in 14 mijn vergunning binnen gedaan! Geen zonnepanelen of warmtepomp moeten steken.
                      Voor alles is een oplossing.
                      Ik ben echt tegenstander van die vergroening die eigenlijk geen vergroening is.
                      Voor die budgeten stond er een BMW M550i of Range Rover Velar SVR op de oprit...Maar dat is ieder zijn keuze hé.
                      Ik ben het levende bewijs dat wagens met een verbrandingsmotor (diesel of benzine) groen zijn...al mijn wagens,en die van mijn ouders hebben we altijd bijgehouden en zijn nog allemaal tiptop ook al zijn er al veel de 25 jaar voorbij. Daar is dus relatief weinig productie energie en nog geen recyclage energie ingestoken.
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Als de range geen issue is, de Audi.
                        Gewoon omdat het de mooiste is. Zeker de sportback.

Vergelijking om voor een ander model te gaan, gaat niet op, vind ik.
                        EV rijden is sowieso heel specifiek, en als het fiscaal voor jou nu eenmaal beter in't plaatje past, zeker voor gaan.

Comment

Michel, ben jij dat?
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

De Etron GT. mooiste die er momenteel is.
                            “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Als je graag op bezoek gaat bij je dealer en je er kind aan huis wilt voelen -> de Audi

Comment

De keuze is gemaakt.
                                Audi e-tron Sportback advanced 55 quattro

sigpic

Comment

Gefeliciteerd met je keuze...
                                  Open een topic als je hem hebt zou ik zeggen.

Benieuwd naar je beleving.

Wat is de levertijd van zo'n Sportback?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                    Gefeliciteerd met je keuze...
                                    Open een topic als je hem hebt zou ik zeggen.

Benieuwd naar je beleving.

Wat is de levertijd van zo'n Sportback?
                                    Levering eind Maart
                                    sigpic

Comment

Wat heeft de doorslag gegeven in je keuze?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pikwadraat Bekijk Berichten
                                        Wat heeft de doorslag gegeven in je keuze?
                                        De binnenruimte in de EQC is een stuk kleiner; meer beenruimte in de Audi.
                                        dashboard beter afgesteld op de chauffeur bij de Audi ; bij de EQC lijkt het meer op een uitgerekte tablet.
                                        ook de extra ruimte in de koffer vooraan om de kabel op te bergen is een pluspunt.
                                        Bij de Mercedes verplicht open dak te nemen bij de packs.
                                        Prijs met vergelijkbare opties na korting bijna identiek
                                        en ik vind de Audi mooier.

sigpic

Comment

Working...
                                        X