Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kiezen tussen PHEV of EV

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    ik zie ook geen reden om het niet te gebruiken, ik zou nu nooit een ice laten draaien op de parking om hem voor te verwarmen...maar bij een ev is dat bijna geen verlies, uw interieur moet toch verwarmd worden, ik zal ze dan 10 minuten sneller afzetten om gelijk verbuik te halen
    Maar zo werk ik dan weer niet.
    Ik vertrek met een overhete auto ook altijd met de ramen open en dan gaat de temperatuurinstelling op auto (zowel verwarming als airco).
    Ik ga me niet bezighouden met de verwarming of airco een aantal minuten manueel te onderbreken om energie te sparen. Dat doe ik dan weer niet.
    Lijkt me ook niet zo veilig voor de verkeersveiligheid.

Het punt is ook helemaal niet dat je de airco of de verwarming moet uitzetten voor een tussenstop van 10 minuten.
    Maar hoeveel tijd je de voorverwarming of koeling laat draaien voor vertrek na een lange tussenstop.

Conclusie: zoveel gebruikers, zoveel profielen en mogelijkheden. Aan derden zonder eigen ervaring om er zelf hun besluit uit te trekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Bij de VW diesel werd er na 6km alleen nog maar wat lauwe lucht geblazen.
      Het interieur van de Opel Zafira van mijn huidige partner begon pas aangenaam warm te worden (en zoals je elders kan lezen zijn onze eisen op dat vlak echt niet hoog) na 25 km.
      Tegen de tijd dat mijn partner op het werk was moest het eigenlijk al niet meer.
      (Mijn huidige partner was nl. vergeten de optie standverwarming aan te kruisen ).

Comment

Amai, wat ik hier allemaal lees
        Ik heb nog geen enkele auto gehad waarin het zo lang duurt om die warm te krijgen.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Zo leer je alle dagen bij en kan je je beter inleven in de leefomstandigheden van anderen.

Ik leer hier ook alle dagen bij over de noodwendigheden en verlangens van anderen.
          Last edited by ivob2; 20/01/2021, 14:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten

Dan toch een dag in de winterse en een dag in de zomerse omstandigheden vermoed ik. Want range is ook afhankelijk van de buitentemperaturen.
            Nee bij voorkeur in winterse omstandigheden. Want de range vergroot alleen maar bij temperaturen tussen 20-25°C en neemt bij hogere buitentemperaturen niet zo veel af dan bij lage wintertemperaturen.
            Ik moet dus alleen de laagste range bij extreme rijomstandigheden (autosnelweg 120 km/uur) bij een lage buitentemperatuur weten. Van meer range heb ik geen last.

En ik heb het voordeel dat ik 6 maanden voor de omwisseling kan beginnen te testen. Dat doe ik dan bij voorkeur in januari en februari.
            Last edited by ivob2; 20/01/2021, 14:05.

Comment

Bon, intussen bekijk ik wel een en ander verder rond een auto zelf, de verwarming was nu niet direct mijn twijfelpunt :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pikwadraat Bekijk Berichten
                Bon, intussen bekijk ik wel een en ander verder rond een auto zelf, de verwarming was nu niet direct mijn twijfelpunt :-)
                Je zit hier dus wel op autoforum hé! Hier zullen de andere leden wel bepalen wat goed voor je is

Veel plezier nog met de zoektocht!
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ik zal alleszins regelbare airco achterin nemen, zodat mijn koters ook wat lauwe lucht over zich heen kunnen laten blazen :-)

Comment

Intussen valt mercedes af, als het al een processie van echternach is om een afspraak te kunnen maken om enkele dingen te bespreken, dan wil ik niet weten wat het zal zijn als ik er een zou hebben en er scheelt wat aan ... Wat een bende omhooggevallen lomperiken zeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

Je zit hier dus wel op autoforum hé! Hier zullen de andere leden wel bepalen wat goed voor je is

:
                      Op dat advies wacht ik idd: stevige argumenten pro/contra de ene of de andere

Comment

Intussen valt mercedes af, als het al een processie van echternach is om een afspraak te kunnen maken om enkele dingen te bespreken, dan wil ik niet weten wat het zal zijn als ik er een zou hebben en er scheelt wat aan ... Wat een bende omhooggevallen lomperiken zeg.
                        Nogal gehoord.
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

5,5 jaar geleden voor het laatst een voet gezet in een Mercedes concessie... ze zouden mijn offerte doormailen want er was geen tijd meer gezien ze een wagen van een klant moesten afleveren. Nog steeds aan het wachten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten

5,5 jaar geleden voor het laatst een voet gezet in een Mercedes concessie... ze zouden mijn offerte doormailen want er was geen tijd meer gezien ze een wagen van een klant moesten afleveren. Nog steeds aan het wachten...
                            Ik ben nog aan het wachten op bevestiging en concrete afspraken (plaats en uur) van mijn proefrit die afgelopen zaterdag zou doorgaan :-) Zelfs na 2 reminders nog geen antwoord gekregen ... Als die mens niet graag auto’s verkoopt, zoekt hij misschien beter een andere job...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bjornj Bekijk Berichten
                              Waar heb ik dat nog gehoord? Wacht tot je daar een simpele vraag stelt. Wees zeker dat het antwoord niet klopt

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Waar heb ik dat nog gehoord? Wacht tot je daar een simpele vraag stelt. Wees zeker dat het antwoord niet klopt
                                Het verstand komt met de jaren hé Jocar, wij weten dat hé.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

‘T is beslist, ik ga voor de discovery sport.

Comment

‘T is beslist, ik ga voor de discovery sport.
                                    Hier ben ik benieuwd naar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                      Ik ook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Benieuwd in welke zin? Reden van keuze of de specs?

Comment

Benieuwd in welke zin? Reden van keuze of de specs?
                                          Reden van keuze en vooral het verdere verloop met de auto naar betrouwbaarheid. Ik ben fan van het merk, idem voor Jaguar. Maar het blijven zorgenkindjes.

Comment

Working...
                                          X