Wat keuze betreft: ging dus ts Mercedes GLC 300de, BMW X3 30e, of Landrover discovery sport p300e.
Rij nu met een X5 40e. Had in alledrie ruim budget om volledig naar wens uit te rusten en eigenlijk meer dan dat. Formaat is ideaal: wat korter dan m’n huidige, handig in stad en in de brusselse ondergrondse parkings waar ik (in non coronatijden) toch regelmatig sta.
BMW X3: rijdt keigoed, echter, na 1min merk ik niet meer dat ik in een nieuwe auto zit na 5 BMW’s. Daarnaast die koffer met die toch vreemde verhoging waardoor er vrij weinig hoogte onder afdekzeil is. Dan de Mercedes: tja, wat kan ik zeggen, op papier ok, rijdt wshl ook erg goed, maar dat weet ik dus niet, ik blijk er niet in te slagen een afspraak te kunnen maken bij de dealer voor bespreking/testrit... Daarnaast: we moeten als basis de business solution nemen: daarbovenop dus nog een hoop budget, maar ik vind niet echt een combo die me aanstond of mogelijk was onder de 50g CO2 die natuurlijk must is als bedrijfswagen. Bvb combo AMG-line met net uitgebreiden optiepakket (incl open dak dat voor verhoogde CO2 zorgt) en trekhaak brachten me boven de 50g. Optiepakket weglaten betekende dat ik enkele opties die ik wou onmogelijk kon nemen want op business solution niet apart te krijgen.
De landrover: de kortste van de 3 maar veruit de ruimste, zowel voor passagiers als koffer. Vooraf gaf ik hem eerlijk gezegd geen kans: de ‘baby’ landrover met een 3-cilinder. Maar de proefrit heeft me overtuigd: deze heeft de mix die ik zoek: comfortabel, stil, ruim, luxueus en meer dan snel genoeg als het moet. Ik vertrek van de al niet onaardige HSE-versie en daar nog een goeie 10.000 euro opties bovenop, dus alles wat ik wil zit erop, en ook de nodige onnodige dingen :-)
Betrouwbaarheid heb ik ook lang over getwijfeld (in de zin van: is dat een showstopper of niet) Maar ik waag het er dus op, is een leasing, dat is al 1, dus qua kosten zit ik safe. Wat geloop betreft: dealer is vlakbij m’n werk, dus geen extra tijd kwijt om naar daar te rijden indien nodig (allez, als hij nog wil rijden he :-) ) en heb al afspraak dat ik steeds vervangwagen krijg als ‘t niet op een uurtje kan. Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe het me in werkelijkheid zal bevallen ...
Rij nu met een X5 40e. Had in alledrie ruim budget om volledig naar wens uit te rusten en eigenlijk meer dan dat. Formaat is ideaal: wat korter dan m’n huidige, handig in stad en in de brusselse ondergrondse parkings waar ik (in non coronatijden) toch regelmatig sta.
BMW X3: rijdt keigoed, echter, na 1min merk ik niet meer dat ik in een nieuwe auto zit na 5 BMW’s. Daarnaast die koffer met die toch vreemde verhoging waardoor er vrij weinig hoogte onder afdekzeil is. Dan de Mercedes: tja, wat kan ik zeggen, op papier ok, rijdt wshl ook erg goed, maar dat weet ik dus niet, ik blijk er niet in te slagen een afspraak te kunnen maken bij de dealer voor bespreking/testrit... Daarnaast: we moeten als basis de business solution nemen: daarbovenop dus nog een hoop budget, maar ik vind niet echt een combo die me aanstond of mogelijk was onder de 50g CO2 die natuurlijk must is als bedrijfswagen. Bvb combo AMG-line met net uitgebreiden optiepakket (incl open dak dat voor verhoogde CO2 zorgt) en trekhaak brachten me boven de 50g. Optiepakket weglaten betekende dat ik enkele opties die ik wou onmogelijk kon nemen want op business solution niet apart te krijgen.
De landrover: de kortste van de 3 maar veruit de ruimste, zowel voor passagiers als koffer. Vooraf gaf ik hem eerlijk gezegd geen kans: de ‘baby’ landrover met een 3-cilinder. Maar de proefrit heeft me overtuigd: deze heeft de mix die ik zoek: comfortabel, stil, ruim, luxueus en meer dan snel genoeg als het moet. Ik vertrek van de al niet onaardige HSE-versie en daar nog een goeie 10.000 euro opties bovenop, dus alles wat ik wil zit erop, en ook de nodige onnodige dingen :-)
Betrouwbaarheid heb ik ook lang over getwijfeld (in de zin van: is dat een showstopper of niet) Maar ik waag het er dus op, is een leasing, dat is al 1, dus qua kosten zit ik safe. Wat geloop betreft: dealer is vlakbij m’n werk, dus geen extra tijd kwijt om naar daar te rijden indien nodig (allez, als hij nog wil rijden he :-) ) en heb al afspraak dat ik steeds vervangwagen krijg als ‘t niet op een uurtje kan. Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe het me in werkelijkheid zal bevallen ...
Comment