Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DS7 So Chic of A4 Avant Pack Business

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• DS7 So Chic of A4 Avant Pack Business

Beste autoliefhebbers,
    ik mag opnieuw een nieuwe bedrijfswagen kiezen. De lange lijst heb ik al kunnen reduceren tot bovenstaande twee modellen.
    En, help, ik geraak er echt niet uit.
    Ik weet het, het zijn twee totaal verschillende auto's en toch, ik kan de knoop nog niet doorhakken.
    Iemand die mij raad kan geven, mij inzichten kan verschaffen, ...

thx !!

Hoog zitten of laag zitten?
    Ik verkies het laatste

Uitgesproken styling of eerder conventioneel ?
    Opnieuw liever het tweede.

Maar ook belangrijk: heeft één van beide een motor? En met welke uitrusting komen ze ?
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Wat zijn zelf je voorkeuren qua opties, SUV/break, enz?
      Met wat rij je nu op dit moment?

Zit er veel verschil in VAA tussen beide wagens en hecht je daar belang aan?

Heb je al testgereden met de beide wagens?

Comment

Bij de DS7 is de motorisatie wel belangrijk, vind ik persoonlijk.

Ik heb hem zelf test gereden in de 1.5d, en die vond ik toch maar minnetjes.

Collega van mij heeft nu net de hybride mogen bestellen. Die had ik ook wel gewild.

Qua afwerking en rijgedrag, vond ik hem wel top.
        Rijdt echt wel super comfortabel.
        En in So chick uitvoering een heel mooie auto.

Een A4 vind ik persoonlijk nooit een fijne auto om in te rijden. niet zo'n goeie balans tussen comfort en dynamiek.

Afhankelijk van wat je zelf belangrijk vindt natuurlijk.

Comment

Thx alvast.

Tja, al twee jaar zeg ik, ik neem de volgende keer de DS7 als hij op de lijst komt, puur omdat ik het een mooie auto vind. En hopaa, dan staat hij er onverwacht op en heb je alsnog twijfels.
          De motorisatie is vrij licht: 1.2 puretech 130pk. Dat valt me dan wel wat tegen
          De hybride pastte spijtig genoeg niet binnen het budget.
          Ook het interieur is de basis versie: de inspiratie Bastille - een fancy woord voor stoffen zetels in een soort brons kleur met brons-achtig dashboard: https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...dtsrc=listPage
          Ook het touch-screen lijkt mij iets minder gebruiksvriendelijk.
          Een bijkomende reden is dat de vrouw gene fan is. En ze is nogal een autoliefhebber dus daar wil ik ook wel ergens rekening mee houden, hoewel ze zegt dat ik mijn goesting moet doen.

De A4 heeft een mooie facelift gekregen en rijdt toch ook vrij comfortabel vond ik. Hij heeft 150pk. Ik heb beide testgereden.
          Qua opties zijn beide gelijkaardig.
          De DS is wel ietwat ruimer.
          Om het nog moeilijker te maken hebben beide auto's een gelijkaardig effect op mijn loon.

Mijn andere optie was de 330e berline: vooral voor het rijgedrag en de afwerking binnenin.
          Maar we zijn een gezin met twee kinderen die regelmatig eens erop uit trekken en dan is die berline gewoon te klein. De touring was geen optie.

Nu rij ik met een X1, 116pk, dus ook vrij licht. Hoog of laag zitten is mij nu gelijk.

Ik weet het, het blijft een luxe probleem en ergens schaam ik mij er over te piekeren.
          Maar ja ...

Comment

Don't worry, ik denk dat je hier in goed gezelschap ben, qua dat piekeren LOL...
            Helemaal herkenbaar van mijn kant in ieder geval.

Vrouwen en Audi hé... ik heb er thuis zo ook eentje lopen.
            Die kijken toch altijd naar de badge.

Met 2 kinderen zou het voor mij een no brainer zijn en zou ik zeker voor de DS7 gaan.

Het multimedia pakket van de DS7 heeft trouwens recentelijk een upgrade gekregen.
            Is nu véél sneller dan voordien, en moet zeker niet onderdoen voor het VAG bussiness pakket.

Comment

Ik ben ook altijd zo'n twijfelaar dus we zijn al met 3

Maar, als jij altijd al een zwak hebt gehad voor de DS én de testrit is je goed bevallen, dan zou ik voor de DS gaan.
              Wat vind jij een meerwaarde aan de Audi ten opzichte van de DS? ( behalve dan de invloed van de madam?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gery Bekijk Berichten
                Ik ben ook altijd zo'n twijfelaar dus we zijn al met 3

Maar, als jij altijd al een zwak hebt gehad voor de DS én de testrit is je goed bevallen, dan zou ik voor de DS gaan.
                Wat vind jij een meerwaarde aan de Audi ten opzichte van de DS? ( behalve dan de invloed van de madam?)
                een énorm grote meerwaarde: happy wife= happy life....

ik zou uit deze 2 eerlijk gezegd(en ik heb een afkeer aan alles wat VAG is) de Audi nemen....
                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

een énorm grote meerwaarde: happy wife= happy life....

ik zou uit deze 2 eerlijk gezegd(en ik heb een afkeer aan alles wat VAG is) de Audi nemen....
                  Met welke motivatie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Met welke motivatie?
                    dat is mijn vrouwelijke kant(lees:ik heb er geen logische verklaring voor....en er staan momenteel 3VAG producten op mijn oprit, gelukkig maar eentje waar ik zelf geld heb moeten insteken....)
                    ik heb dezelfde afkeer voor BMW en mijn speelgoedje voor op circuit is 3x raden....
                    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

ik ben psa fan en zou nu net de DS7 kunnen aanraden, maar doe dat hier niet. De 1.2 die je zou moeten kiezen kent heel wat problemen. er zijn genoeg blokken die de 100.000 km niet halen. Problemen met de distributieriem, problemen met vervuilde inlaatkleppen, zuiger- en schraapveren van de cilinders die vastlopen waardoor de motoren heel veel olie verbruiken.
                      www.peugeotforum.be

Comment

Comment

Het zijn 2 heel verschillende wagens en het is dan ook een persoonlijke voorkeur.
                          Ik zou voor de audi kiezen in dit geval. Ik ben niet zo'n fan van het interieur van de DS7. Een voordeel van de audi is dat het de keuze van je vrouw is, als er dan iets fout is kan je haar altijd de schuld geven, je moest immers de audi kiezen van haar .

Comment

Ik zou voor de ds7 gaan. De A4 staat op elke straathoek, de ds7 is toch een specialere verschijning, niet eentje van 12 in een dozijn zoals de A4, hoewel de A4 op zich natuurlijk een hele mooie auto is. De audi is degelijk maar saai. De ds7 gewoon erg mooi. Van kwaliteit kan ik niks zeggen. Ik heb een collega die er heel tevreden van is, maar dat zegt niks natuurlijk.

Maar 't is lease, ik zou het gerust aandurven
                            In de ds7 ga je ook meer in het koffer krijgen, al weet ik niet of je dat nodig hebt.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Comment

Die verhalen van de motorproblemen zouden mij ook niet te bang maken, omdat het sowieso een lease auto is.

Comment

zoals reeds gezegd. DS7 is ansich een goede auto (5008/3008/508 basis) maar neem het met een betrouwbare en zuinige HDI. Indien het toch de 1.2 moet zijn zou ik heel snel naar de Audi dealer lopen
                                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Wij hebben die 1.2 in onze 5008 en dat is een leuk blok. Wij hebben nu iets meer dan 20 000 km zonder problemen.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

ik heb er 110.000 km's met die van ons en de blok kan binnenkort volledig open omdat de zuigerveren vastzitten

garantie is gedaan en peugeot komt niet meer tussenbeide. Zal een leuke factuur worden...

Auto altijd supergoed onderhouden geweest en mee gereden zoals het moest, bijna altijd 98 getankt zoals voorgeschreven.
                                    www.peugeotforum.be

Comment

Ik durfde de 1.2 ook niet aan. 2 jaar geleden was ik op zoek naar een opvolger voor m'n 5008 diesel, graag een benzine. Omdat ik niet zo veel vertrouwen had in dit blok en er veel rare dingen over las (verbruikt die niet ook heel veel?) ben ik voor de 1.3Tce 140 automaat van Renault/mb gegaan (grand scenic ipv 500.
                                      Zonder spijt. Maar da's best off topic. 130pk lijkt net wel net niet, in de ds7, die zich toch als grote suv laat aanzien.
                                      Dat terzijde zou ik hem er niet voor laten staan als er geen andere motoroptie mogelijk is. Ik heb testgereden met de 5008 1.2 en die voelde toch ok aan. En verbruik maakt als leaser natuurlijk minder uit, kan ik me voorstellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                        Ik durfde de 1.2 ook niet aan. 2 jaar geleden was ik op zoek naar een opvolger voor m'n 5008 diesel, graag een benzine. Omdat ik niet zo veel vertrouwen had in dit blok en er veel rare dingen over las (verbruikt die niet ook heel veel?) ben ik voor de 1.3Tce 140 automaat van Renault/mb gegaan (grand scenic ipv 500.
                                        Zonder spijt. Maar da's best off topic. 130pk lijkt net wel net niet, in de ds7, die zich toch als grote suv laat aanzien.
                                        Dat terzijde zou ik hem er niet voor laten staan als er geen andere motoroptie mogelijk is. Ik heb testgereden met de 5008 1.2 en die voelde toch ok aan. En verbruik maakt als leaser natuurlijk minder uit, kan ik me voorstellen.

In de 308 had die bij ons 6 liter nodig, in de 5008 zit die bij ons tussen 7 en 8. Met dakkoffer en volgeladen op skivakantie ging dat naar de 10.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                        X