Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DS7 So Chic of A4 Avant Pack Business

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Dat valt nog mee dan. De grand scenic zit op 6,8-7,0 (ik rij wel bijna uitsluitend korte stukken).

    Op vakantie (dakkoffer + aanhangwagen) zit ik op 7,8 of zo, over 5000km.

    Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      ik ben psa fan en zou nu net de DS7 kunnen aanraden, maar doe dat hier niet. De 1.2 die je zou moeten kiezen kent heel wat problemen. er zijn genoeg blokken die de 100.000 km niet halen. Problemen met de distributieriem, problemen met vervuilde inlaatkleppen, zuiger- en schraapveren van de cilinders die vastlopen waardoor de motoren heel veel olie verbruiken.
      Zijn die problemen intussen al niet opgelost (of op z'n minst verbeterd)? Over de motoren tot 2017 lees je inderdaad niet zo fraaie verhalen... De recentere generaties zijn natuurlijk nog te jong om echt een oordeel te kunnen vellen, maar kan mij moeilijk inbeelden dat hier nog niets aan gedaan is (riem zou alleszins al verbeterd moeten zijn).

      Comment


      • #23
        Lease of niet, als je auto je in de steek laat, is dat ook vervelend. Het tijdverlies en ongemak om naar de garage te gaan, te wachten, met stinkende vervangwagens te rijden,... als ik het kan vermijden: graag.
        Het enige verschil (maar niet onbelangrijk) is dat er iemand anders de factuur betaalt.

        Maar dat weerspiegelt zich vaak ook in de leaseprijs - als gebruiker heb je dan meer/minder auto voor je maandelijkse budget.

        Destijds was mijn BMW 1 goedkoper in leasing dan een Renault Megane of Lancia Delta. Herverkoopwaarde enerzijds, maar ook de potentiële ondehouds- en herstellingskosten.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door i386DX Bekijk Berichten

          Zijn die problemen intussen al niet opgelost (of op z'n minst verbeterd)? Over de motoren tot 2017 lees je inderdaad niet zo fraaie verhalen... De recentere generaties zijn natuurlijk nog te jong om echt een oordeel te kunnen vellen, maar kan mij moeilijk inbeelden dat hier nog niets aan gedaan is (riem zou alleszins al verbeterd moeten zijn).
          neen, helaas niet

          gisteren nog aan de telefoon gehangen met een hoofdmechanieker van psa en die zijn woorden waren heel duidelijk. Zodra de onze is gemaakt gaat 'm buiten.
          PSA had er ipv een riem een ketting in willen zetten, maar dan zou de auto niet de euronorm 6D temp halen. De ketting zou enkel gebruikt worden voor de toekomstige versies waar er ook microhybride technologie gebruikt gaat worden.

          De onderblok van de motor: die is dezelfde voor de 82 pk variant (zonder turbo) als voor de 110 en 130 pk variant. De olieschraapveren op de zuigers zijn geschikt voor de 82 pk variant maar niet bestand tegen de turbodruk van de 110 en 130 pk. Dit houdt eigenlijk in dat elk van die versie gedoemd is om in de soep te draaien op een gegeven moment. Mijn vraag of er dan al verbeteringen waren aangebracht of er aftermarket zuigerveren beschikbaar waren. Neen, dat is niet het geval. De motor wordt door PSA als een slijtageonderdeel gezien en niet meer als iets dat heel het leven van de auto gaat meegaan.
          Verder vind ik het nog altijd een heel fijne motor om mee te rijden. Draait probleemloos hogere toerentallen en dat fluisterstil (enfin in onze 308 toch) en dat ondanks de problemen met de zuigerveren.

          Maar mijn advies naar andere mensen blijft: blijf er van weg. Doe je enkel en alleen autosnelweg zullen de problemen wel meevallen. Doe je veel korte afstanden, dan komen de eerste problemen al voor bij 40.000km.

          Wij zitten hier thuis op een mixed traject: af en toe kort, af en toe lang. Eerste problemen begonnen bij 80.000 km en sindsdien is het olieverbruik alleen maar gradueel toegenomen ondanks de pogingen van de garage.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #25
            ik heb zelf bij PSA gewerkt,ik ken het hele traject. Eigenlijk zijn er twee aparte problemen:

            riem: deze brokkelt af en gaat de olieleiding verstoppen. Het grote probleem is ook dat de hydraulische nokkenverstelling zachtjes aan volkomt. Hierdoor heb je zonder echt opvallende storingen een slechte verbranding waardoor de motor gaat pingelen en uiteindelijk een bougie afbreek en game over voor de motor.
            natuurlijk kan het ook sneller,als de riem gradueel sneller afbreekt (vooral met 95 brandstof) slipt alles dicht en is het direct einde verhaal

            zuigerveren: lees relaas Flappy,ik kon het niet beter uitdrukken. Het probleem is dat PSA het niet echt erkent,tijdens de garantie gaan ze van alles nutteloos aanraden aan de werkplaats waar wij op voorhand wisten dat het niets uithaald: carter ventilatie vervangen,olieweging,herprogramatie...na de garantie wanneer het traject is overlopen zeggen ze doodleuk...motor te vervangen

            blijf er ver weg van,ik vind het erg spijtig voor een constructeur die zoveel goede motoren gamaakt heeft...DW,XUD,TU,en zelfs DV,....allemaal top. EP was het begin van de miserie maar deze EB familie is echt de grootste ellende
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

            Comment


            • #26
              Geldt dit ook voor de 1.6? Is dit dezelfde motor als de 1.2 met een cilindertje meer of heeft die een ander ontwerp?

              Comment


              • #27
                de 1.6 heeft een ketting

                en daar zijn ook problemen mee geweest, maar die zouden nu opgelost moeten zijn
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door i386DX Bekijk Berichten

                  Zijn die problemen intussen al niet opgelost (of op z'n minst verbeterd)? Over de motoren tot 2017 lees je inderdaad niet zo fraaie verhalen... De recentere generaties zijn natuurlijk nog te jong om echt een oordeel te kunnen vellen, maar kan mij moeilijk inbeelden dat hier nog niets aan gedaan is (riem zou alleszins al verbeterd moeten zijn).
                  Heb paar weken geleden in het Citroën topic nog een link gezet van een grote terugroepactie.
                  den borre


                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                  Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

                    neen, helaas niet

                    gisteren nog aan de telefoon gehangen met een hoofdmechanieker van psa en die zijn woorden waren heel duidelijk. Zodra de onze is gemaakt gaat 'm buiten.
                    PSA had er ipv een riem een ketting in willen zetten, maar dan zou de auto niet de euronorm 6D temp halen. De ketting zou enkel gebruikt worden voor de toekomstige versies waar er ook microhybride technologie gebruikt gaat worden.

                    De onderblok van de motor: die is dezelfde voor de 82 pk variant (zonder turbo) als voor de 110 en 130 pk variant. De olieschraapveren op de zuigers zijn geschikt voor de 82 pk variant maar niet bestand tegen de turbodruk van de 110 en 130 pk. Dit houdt eigenlijk in dat elk van die versie gedoemd is om in de soep te draaien op een gegeven moment. Mijn vraag of er dan al verbeteringen waren aangebracht of er aftermarket zuigerveren beschikbaar waren. Neen, dat is niet het geval. De motor wordt door PSA als een slijtageonderdeel gezien en niet meer als iets dat heel het leven van de auto gaat meegaan.
                    Verder vind ik het nog altijd een heel fijne motor om mee te rijden. Draait probleemloos hogere toerentallen en dat fluisterstil (enfin in onze 308 toch) en dat ondanks de problemen met de zuigerveren.

                    Maar mijn advies naar andere mensen blijft: blijf er van weg. Doe je enkel en alleen autosnelweg zullen de problemen wel meevallen. Doe je veel korte afstanden, dan komen de eerste problemen al voor bij 40.000km.

                    Wij zitten hier thuis op een mixed traject: af en toe kort, af en toe lang. Eerste problemen begonnen bij 80.000 km en sindsdien is het olieverbruik alleen maar gradueel toegenomen ondanks de pogingen van de garage.
                    En de turboloze 1.2 (75 pk in de Opel Corsa en 82 pk in de 20 is probleemloos?
                    2012 Opel Astra ST Ecoflex
                    2009 Opel Astra Ecoflex

                    Comment


                    • #30
                      daar hangt veel af van de olie die men gebruikt
                      de turboloze krijgt 5w30, maar die gebruiken ze vaak niet in garages en nemen ze olie van het vat. wat nu heel vaak 0w30 is.

                      nu, ik snap die 0w30 niet. da's gewoon water. duudelijk alleen maar gebruikt om nog minder wrijving te hebben. Maar dat is zoooo dun, dat bij de minste vervuiling je smeringsproblemen krijgt. het wordt voor mij alsmaar duidelijker dat de constructeurs overal serieus aan het pitsen zijn om hun auto's nog door de uitstootnormen te krijgen. En de betrouwbaarheid schiet er dan bij in.

                      ik blijf zo lang ik nog kan met mijn huidige wagens rijden en we zullen wel zien wat de toekomst brengt.

                      voor al die nu een nieuwe privé moeten kopen: good luck. Hopelijk heb je het juiste gebruiksprofiel voor het type motor dat je hebt gekocht.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #31
                        Je gaat spijt hebben als je die 330e niet neemt. Steekt er voor mij ver bovenuit uit je lijstje op alle vlak. Als dat al niet groot genoeg is om er met 2 kinderen op uit te trekken tja...

                        Ivm PSA motoren, wij hadden vroeger een 1.6 THP op het werk, was een echte miseriebak. Anderzijds, mijn pa had een 2.7 V6 HDI in een Jag XF wat velen een probleemmotor noemden maar die probleemloos ver boven 200k heeft gereden vooraleer die werd verkocht. Enkel automaatbak waren er op het laatste wat issues mee.
                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                        Comment


                        • #32
                          PSA heeft inderdaad de nodige problemen gehad met zijn laatste generaties motoren zowel de THP-familie als de latere PureTech-familie. Maar laat ons eerlijk wezen ook andere fabrikanten zijn al ettelijke malen door de mand gezakt. Zelf eigenaar geweest van een 308 Gti 270 met zo’n beruchte 1,6 THP erin die dan nog is flink opgevoerd was (270 pk & 330 Nm), gewoonweg degelijk blok nooit ook maar enig probleem mee geweest en geen noemenswaardig olieverbruik tijdens de 60000 gereden kilometers. Op het einde van de loopbaan waren die THP’s best o.k.
                          En toen kwam er iemand (Continental dacht ik) op het idee om de distributieriem in de olie te laten lopen want minder frictie/geluid en vooral lager verbruik met net dat beetje winst om milieunormen te bereiken. Zowel PSA als Ford sprongen op de kar en beiden hebben het geweten met problemen die men blijkbaar niet ingeschat had.
                          Er gaat blijkbaar toch wel vaak behoorlijk wat mis tegenwoordig als gevolg van (te) snelle ontwikkeling en te weinig testen. Pftttt hopen maar dat Pfizer en de andere vaccinleveranciers hun huiswerk iets beter deden .
                          Het is dus goed fout gegaan met die natte distributieriemen, als oorzaak schoof men verkeerde oliekwaliteit, te korte ritten en zelfs het gebruik van E10 brandstof naar voor. Ik weet er het fijne niet van maar wel dat er intussen nieuwe riemen geplaatst worden die het probleem op de nieuwere motoren zouden verhelpen (zie onderstaande link)
                          Of daarmee alle problemen van de baan zijn is mij niet bekend maar je mag er toch van uitgaan dat men tracht problemen die meer geld gaan kosten als de oplossing zou kosten sowieso recht te zetten, anders zijn ze wel heel erg dom...
                          Persoonlijk zou ik ondanks alles toch de Ds 7 Crossback verkiezen maar indien mogelijk met een 1,6 (180 pk) omdat die 130 pk me nu net wat te weinig lijken, is deze motor geen optie? Zelf rij ik intussen al enige maanden ook de Ds 7 Crossback maar wel in zijn E-tense 4x4 versie en die heeft heus voldoende power. Een degelijk gebouwde en aanvoelende wagen met een aantal fijne opties (Nightvision, Focal-hifi, enz...).
                          Kies gewoon wat je graag wil en de WAF (Wife Acceptance Factor) zou bij mij heel eerlijk amper meetellen.

                          https://app.continental-engineparts....-news-1_fr.php



                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                            Anderzijds, mijn pa had een 2.7 V6 HDI in een Jag XF wat velen een probleemmotor noemden maar die probleemloos ver boven 200k heeft gereden vooraleer die werd verkocht. Enkel automaatbak waren er op het laatste wat issues mee.
                            Ik ken er anders ook genoeg die veel problemen hadden met die motor in hun Range Rover Sport. Maar misschien was dat spel gewoon te licht voor zo'n tank.

                            Comment


                            • #34
                              Bedankt allemaal voor de reacties, zeer leerijk.

                              The saga continues ...

                              Afgelopen weekend hebben we de DS7 kunnen bekijken in de uitvoering met Bastille interieur en 130pk. Volgens de eigenaar is de motor inderdaad aan de lichte kant en het interieur is toch even wennen. De meeste DS7's zijn met leder interieur, wat veel mooier is, maar dat past niet binnen het budget.
                              Maar dat bronzen blinkend interieur i.c.m. de 1.2 hebben ons doen kiezen voor de audi.

                              Tot gisteren ...
                              Melding van fleet dat de regels rond fiscaliteit gewijzigd zijn vanaf 1 januari en dat daardoor de audi opnieuw wat duurder uitkomt. Het past nog binnen het budget maar mijn loon is wat gezakt.
                              Kiezen voor een plugin zou mogelijks interessanter zijn, volgens hen.

                              Dus de lijst er nog eens bijgenomen en van alle plug-ins de X1 overgehouden.
                              Mooie wagen maar ik rij nu al met de X1, weliswaar met de lichtste dieselmotor. Hoewel ik van principe ben om nooit twee keer dezelfde wagen te nemen, begin ik het nu toch te overwegen. Uiteindelijk ben ik wel tevreden van mijn X1.

                              Ik heb toch eens een offerte ingediend om te zien wat dat betekent voor mijn loonbriefje. Ben benieuwd.

                              Bovendien zonet nog melding gekregen dat ook de Tiguan Plugin op de lijst zal komen, maar daar wordt ik niet meteen warm van.

                              En zeggen dat sommige collega's hier zeggen "tis maar een auto, ik kies gewoon de eerste op de lijst waar mijn oog op valt of ik neem dezelfde als vorige keer ...".
                              Die zijn wel wat makkelijker

                              Comment


                              • #35
                                Ik zelf rijdt een X1 18d sportline, en er zijn nu al 2 plug in's op mijn werk.

                                Beiden zijn er zeer tevreden van, al is de electric mode meestal beperkt tot 35km hoor ik.
                                Ik heb die van een collega zelf test gereden, en dat gaat wel lekker vooruit moet ik zeggen.
                                Hij is iets harder afgeveerd dan mijn diesel, maar ik vond dat eerder een voordeel.


                                Wel grappig, ik heb ook een half jaar lang de Q3 als auto gekozen, en helemaal op't eind toch nog voor de X1 gegaan ;-)

                                Comment


                                • #36
                                  Ik zou volop voor die X1 plugin gaan, zelfs al heb je nu zelfde model, intussen facelift geweest, kies een ander kleurtje binnen en buiten, en vooral die hybride combinatie maakt dat je toch echt wel een andere auto hebt! En voordelig voor je VAA!!

                                  Comment


                                  • #37
                                    Is zo'n X1 niet een pak kleiner dan de ds7? Qua bagage etc?

                                    Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #38


                                      Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                      Je gaat spijt hebben als je die 330e niet neemt. Steekt er voor mij ver bovenuit uit je lijstje op alle vlak. Als dat al niet groot genoeg is om er met 2 kinderen op uit te trekken tja...
                                      .
                                      Om lang op vakantie te gaan is dat toch echt te klein. Voor mij dan toch. Iedereen gaat natuurlijk anders op vakantie, maar gerief voor 5 a 6 weken, incl een inflatable sup en zo, krijg je daar toch echt nooit in
                                      Met kinderen zijn er echt 1000 praktischere auto's.


                                      Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                        Is zo'n X1 niet een pak kleiner dan de ds7? Qua bagage etc?

                                        Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
                                        Zeker geen ruimtewonder heb ik zelf ook al moeten ondervinden.
                                        Ik kwam van een XC60, dan valt dat toch wel tegen.
                                        Hier zijn ondertussen de kids het huis uit, dus niet zo'n probleem, maar met opkomende koters zou ik ook voor ruimer gaan.

                                        Comment


                                        • #40
                                          We gaan regelmatig eens een weekendje naar de ardennen, of gaan eens een midweekje naar Nederland of zo. En we nemen graag al eens iets mee. Dan is een ruimere koffer dan de 330e berline toch wel handig. Spijtig dat de touring niet binnen budget valt.
                                          We zouden binnenkort ook een hond opnemen in ons gezin, dus ja.
                                          De DS7 is inderdaad de ruimste met 555 liter koffer. De X1 verliest niet heel veel met de hybride-versie, enkel de laadruimte onder het kofferdeksel. Komt op 450 liter.
                                          De audi biedt 500 liter.
                                          Voor langere reizen heb ik een dakkoffer maar die zet ik liever enkel op voor de jaarlijkse twee weken vakantie. Ik ken mezelf, die koffer blijft er dan meestal nog een paar weken extra op staan.
                                          De koters zijn nu 4 en 8. Die passen nog perfect in de dakkoffer.

                                          Als het de X1 wordt, denk ik wel hem in Stormbay te nemen. Speciaal maar mooi kleur.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X