Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DS7 So Chic of A4 Avant Pack Business

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Aparte kleur, maar dan moet je wel de X line of de sportline minstens hebben, vind ik.

Ik ook wel een dure kleur trouwens.

Zelf heb ik sparkling storm. Vind ik ook heel mooi onder het juiste licht.
    Maar ik geloof dat die niet meer verkrijgbaar is.

Comment

De beslissing is gevallen. Eindelijk mag ik wel zeggen.

Uitendelijk gekozen voor de X1 xdrive 25e, plug-in hybride.
      Aangezien ik nu met de X1 16d sdrive rij, wou ik hem er toch wel anders laten uitzien.
      Vandaar de keuze voor Storm Bay en Oyster sensatec, aangekleed met Business Plus pack.
      Een mooie combi vind ik, ook in model Advantage.
      Mijn huidige wagen is zwart + zwart sensatec.

Bedankt voor de vele adviezen en meningen hier.

Comment

Aparte configuratie... zeker eens een fotootje van posten als je hem hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kv nr12 Bekijk Berichten
          De beslissing is gevallen. Eindelijk mag ik wel zeggen.

Uitendelijk gekozen voor de X1 xdrive 25e, plug-in hybride.
          Aangezien ik nu met de X1 16d sdrive rij, wou ik hem er toch wel anders laten uitzien.
          Vandaar de keuze voor Storm Bay en Oyster sensatec, aangekleed met Business Plus pack.
          Een mooie combi vind ik, ook in model Advantage.
          Mijn huidige wagen is zwart + zwart sensatec.

Bedankt voor de vele adviezen en meningen hier.
          Proficiat, mooie keuze!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten

Om lang op vakantie te gaan is dat toch echt te klein. Voor mij dan toch. Iedereen gaat natuurlijk anders op vakantie, maar gerief voor 5 a 6 weken, incl een inflatable sup en zo, krijg je daar toch echt nooit in
            Met kinderen zijn er echt 1000 praktischere auto's.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
            Tja, tijden veranderen.
            Begin jaren 80 met ons gezin van 4 in een Opel Kadett voor paar weken naar Spanje, Zwitserland, Oostenrijk etc.
            Toen waren er gelukkig nog geen inflatable sups
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten

Tja, tijden veranderen.
              Begin jaren 80 met ons gezin van 4 in een Opel Kadett voor paar weken naar Spanje, Zwitserland, Oostenrijk etc.
              Herkenbaar,

Opel Record van mijn vader in de jaren 70. 2300 diesel met de volle 75pk.
              Met 4 erin naar Zwitserland voor 14d.
              Niks dakkoffer, en mijn moeder stond dan nog op een picknick tafel met 4 klapstoelen by the way.

Moet er wel aan toevoegen dat mijn zus en ik nog nét plek hadden op de achterbank...airbags waren niet nodig, want we zaten helemaal ingekapseld LOL.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                2300 diesel met de volle 75pk.
                ...65, pas in de omega 71pk
                de 2.5d indenor had 75

Comment

Als ge tegenwoordig uw kinderen transporteert zoals wij vroeger werden vervoerd, dan zijt ge een crimineel steken ze u nog net niet in de bak
                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

...65, pas in de omega 71pk
                    de 2.5d indenor had 75

Hier ook sprake van een 71pk variant in de Rekord

Variants of the 2.3 litre version are listed below. 23D

With this code the debut variant of the 2.3 litre diesel engine is indicated. It is a naturally aspirated engine with a compression ratio of 22:1 and Bosch fuel injection. Some features were taken from the previous naturally aspirated 2.1 litre. Maximum power supplied by this engine was 65 PS (48 kW; 64 hp) at 4200 rpm, with maximum torque of 127 N⋅m (94 lb⋅ft) at 2500 rpm. Later versions, with a compression ratio of 22.1:1, produce 71 PS (52 kW; 70 hp) at 4400 rpm, and a maximum torque of 135 N⋅m (100 lb⋅ft) at 2400 rpm.[13] This engine appeared in:
                    • Opel Rekord E 2.3D (1979-1986)
                    23YD

This variant is a naturally aspirated model introduced in September 1986, a few months after the launch of the Opel Omega A which the engine was developed for. Compared to the earlier naturally aspirated 23D, the compression ratio was raised from 22:1 to 23:1, while the injection system has remained unchanged. Maximum output was increased from 65 to 73 PS (48 to 54 kW; 64 to 72 hp) at 4400 rpm, with maximum torque of 138 N⋅m (102 lb⋅ft) at 2400 rpm. From 1989 on the engine had a catalytic converter.
                    • Opel Omega A 2.3 D (1986–93)
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Sorry voor off-topic
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

just is just, zal de fl rekord met de ribbellichten dan zijn geweest

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten

Tja, tijden veranderen.
                          Had je not-inflatable windsurfboards van 25 kg de beest
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten

Herkenbaar,

Opel Record van mijn vader in de jaren 70. 2300 diesel met de volle 75pk.
                            Met 4 erin naar Zwitserland voor 14d.
                            Niks dakkoffer, en mijn moeder stond dan nog op een picknick tafel met 4 klapstoelen by the way.

Moet er wel aan toevoegen dat mijn zus en ik nog nét plek hadden op de achterbank...airbags waren niet nodig, want we zaten helemaal ingekapseld LOL.
                            Daar hing bij ons nog een campingcar en later een ferme Dethleffs Nomad-caravan achter .
                            Aan 70 per uur de cols omhoog
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Dat ging allemaal idd

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

just is just, zal de fl rekord met de ribbellichten dan zijn geweest
                                Nee KDF had gelijk, het was idd de 65pk versie LOL.

2 stuks van gehad trouwens.
                                Eerste in taxi geel, en idd de 65 pk versie.

Tweede in lichtgroen metallic, de meer vierkante versie met de bult op de motorkap.
                                Deze zou al wel eens een turbodiesel kunnen geweest zijn, maar ben niet zeker.
                                In deze heb ik leren rijden. Zalig met de versnellingspook aan het stuur.
                                Nooit begrepen waarom automerken daar vanaf gestapt zijn trouwens.

Comment

plaats pook was volgens mij deels mode en deels rijhouding mensen wouden sportiever meer onderuit gaan rijden, het stuur moet ook genoeg dicht bij de bestuurder kunnen, de fiat heeft geen verstelbaar stuur in de diepte ik zou mijn rug van de leuning moeten halen om te kunnen schakelen

de helling na luik, met die flauwe bocht en een mercedes camper 72pk op 3 ton...was 40 per uur, maar voor zover ik weet zijn de hellingen op autostrade in belgie bij de steilste
                                  Last edited by bobo; 28/01/2021, 10:12.

Comment

vermogen van vroeger is anders als vermogen van nu. Piek vermogen van huidige auto's is een abstracte waarden waarbij alle parameters van een bepaald kenveld juist moeten staan.
                                    ik heb een Rover 620 van 1994 met 115pk (1300kg). Al verschillende nieuwe wagen met gelijk vermogen en gewicht gereden,slakken zijn tov die oude Rover
                                    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                      vermogen van vroeger is anders als vermogen van nu. Piek vermogen van huidige auto's is een abstracte waarden waarbij alle parameters van een bepaald kenveld juist moeten staan.
                                      ik heb een Rover 620 van 1994 met 115pk (1300kg). Al verschillende nieuwe wagen met gelijk vermogen en gewicht gereden,slakken zijn tov die oude Rover
                                      Sommigen moeten niet zat zijn om te zeveren.
                                      Uw oud scharminkel heeft exact dezelfde tijd nodig om aan 100 km/u te geraken als bijvoorbeeld deze DS7 Puretech 130, namelijk 10,2 seconden.
                                      Hernemingen vind ik niet onmiddellijk, maar uw vierwieler heeft een max koppel van 178 Nm bij 4800 t/min, terwijl de DS reeds bij 1750 t/min aan 230 Nm zit. En ze wegen beide ongeveer 1300kg...
                                      Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 07/02/2021, 09:08.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

Sommigen moeten niet zat zijn om te zeveren.
                                        Uw oud scharminkel heeft exact dezelfde tijd nodig om aan 100 km/u te geraken als bijvoorbeeld deze DS7 Puretech 130, namelijk 10,2 seconden.
                                        Hernemingen vind ik niet onmiddellijk, maar uw vierwieler heeft een max koppel van 178 Nm bij 4800 t/min, terwijl de DS reeds bij 1750 t/min aan 230 Nm zit. En ze wegen beide ongeveer 1300kg...
                                        Dat is net wat ik zeg.....even snel en toch 15pk minder....
                                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Dat is net wat ik zeg.....even snel en toch 15pk minder....
                                          Echt? Ik lees nochtans het volgende:
                                          Al verschillende nieuwe wagen met gelijk vermogen en gewicht gereden,slakken zijn tov die oude Rover

Comment

Working...
                                          X