Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedrijfswagen: 520e touring - X3 xDrive30e - GLC300e

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe bedrijfswagen: 520e touring - X3 xDrive30e - GLC300e

Ik twijfel nog altijd tussen een SUV en een goede touring.
    Met oog op VAA is een Plugin interessanter maar ook duurder.

Even schetsen:
    Alle wagens zijn bijna standaard met Business packs op en hier en daar wat opties als het budget het wat toelaat. (sportzetels, getinte achterruiten, hifi speakers ipv standaard, enz).
    Gezin van 3. (momenteel).
    SUV's hogere zithouding is wel een voordeel, maar daar alleen zou ik er niet voor kiezen.

De 5 reeks heeft volgens mij de beste afwerkingskwaliteit. Zeer goeie wagen in het algemeen.

De X3 en GLC300 daar geraak ik ook niet aan uit.
    De Mercedes lijkt me standaard beter uitgerust (inc business solution).
    De X3 is goedkoper met hier en daar wat opties maar enkel adventage pack (xline net te duur icm business pack).

Allemaal hebben ze een verhoogde koffer door de batterij en in de SUVs zie je dat direct maar ze zijn hoger.
    In de 5 reeks leek dit meer een probleem te zijn waardoor je precies minder kan stapelen.

Waar zouden jullie naar leunen?

PS: XC60 viel af wegens veel te duur wanneer je hybride/recharge gaat. XC40 te klein.
    BMW 320D - F30 (2013)

Daar moet ik geen milliseconde over nadenken. Der Fünfer selbstverstandlich.

Comment

Schoonzoon rijd met een 530e. Valt tegen met de prestaties. De 2 liter huilt als een bezetene als je de pk’s aanspreekt. Voor de rest blijft het wachten op een update van het interieur.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Als je niet persé een SUV wil dan inderdaad de 530e touring nemen! Eens vragen om met beide na elkaar te rijden? (kan zeker in Bornem)
        De mercedes: beetje afhankelijk wat je echt wil van opties of kleurencombinaties: op de business solution kan je niet alles krijgen.

Comment

5
          Speelt toch een klasse hoger (pun intended) dan die twee hoogpoters.
          Bij de GLC en de X3 betaal je meer om in een hogere C-klasse of 3-reeks te zitten.
          Dan nog liever een goed uitgeruste 330e touring, dan een kalere X3.

Maar, ik ben geen SUV-mens.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Joepie, ik ben niet de enige die een aversie heeft tegen SUF'kes.

Comment

Ik vind een GLC wel een mooie wagen. Maar als ik mijn eigen geld zou moeten uitgeven zou ik toch voor de luxueuzere 5 of E kiezen.
              IRIDIUM
              Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
              Helderzienden

Comment

Voorkeur gaat ook uit naar de 5.

Maar de hogere zit houding was wel nice.
                Ben 1.95m en altijd zo uit de 3 reeks kruipen was niet altijd even makkelijk haha.

De luxe en comfort van de 5 is wel een verschil maar moet toegeven dat de x3 wel dicht in de buurt komt. Wel standaard iets minder uitgerust.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                BMW 320D - F30 (2013)

Comment

Ik dacht eigenlijk dat je je mistikt had bij die 520e, en dat je 530e bedoelde, maar ik lees vandaag dat er effectief een 520e komt! Welke motorcombinatie heeft die dan ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pikwadraat Bekijk Berichten
                    Ik dacht eigenlijk dat je je mistikt had bij die 520e, en dat je 530e bedoelde, maar ik lees vandaag dat er effectief een 520e komt! Welke motorcombinatie heeft die dan ?
                    Idd de 520e. Nieuw vanaf maart dit jaar.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                    BMW 320D - F30 (2013)

Comment

is dat de 1500 3cylinder dan

wel cool

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        is dat de 1500 3cylinder dan

wel cool
                        Net even op zoek gegaan, en nee, het is de 2.0 met 163PK, en zelfde elektromotor als de 530e, blijkbaar als combinatie softwarematig begrensd tot 204pk want in se is dit dezelfde combinatie als de 530... (de meeste leasings in die versie zijn trouwens de 163pk variant ipv 184, toch in de 3 en X3 reeksen dacht ik) Dus qua hardware is er eigenlijk geen verschil denk ik in de praktijk

Comment

neem aan dat ze dat niet aandurfden

thx

Comment

neem aan dat ze dat niet aandurfden

thx
                            Stel je voor een driepittertje 1.500cc in een 5-reeks en dan nog origineel een uitlaat links en rechts. De bloeddruk van de BMW puristjes zou weer fameus stijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Stel je voor een driepittertje 1.500cc in een 5-reeks en dan nog origineel een uitlaat links en rechts. De bloeddruk van de BMW puristjes zou weer fameus stijgen.
                              Euh, i8?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

en terecht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                  Euh, i8?

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
                                  Euh, want een i8 is een 5-reeks... ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar Bekijk Berichten

en terecht
                                    Daarom dat het ook puristen zijn... .

Comment

Euh, want een i8 is een 5-reeks... ?
                                      ze doen het idd...op een €150000 (?) sportwagen, schitterend eigenlijk

Comment

ze doen het idd...op een €150000 (?) sportwagen, schitterend eigenlijk
                                        Maar dat hebben ze wel vooral gedaan om plaats en gewicht te besparen. Maar inderdaad, een schitterende zet.

Comment

Working...
                                        X