Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bedrijfswagen: 520e touring - X3 xDrive30e - GLC300e

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    kwa verkoopsaantallen wereldlijk weet ik niet en in be hadden ze het tax-voordeel...maar ik zie meer i8 als r8 of amg gt

    Comment


    • #22
      163 pk en minder kofferruimte, koop je dan niet beter een 518d die 7000 euro goedkoper is?

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        163 pk en minder kofferruimte, koop je dan niet beter een 518d die 7000 euro goedkoper is?
        VAA misschien? Nieuwe berekening sinds 2021.

        Of gaat het verschil klein zijn?


        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
        BMW 320D - F30 (2013)

        Comment


        • #24
          TCO van de hybride is momenteel zeker lager idd.
          Hangt wel van de km's af.

          Vorig jaar lag het omslagpunt zo'n beetje bij 30K/jaar, voor mijn X1, (18d, versus plugin)

          Comment


          • #25
            qua VAA is het inderdaad wel een niet te verwaarlozen verschil, heb het effe berekend. Dacht dat de 518d nog vrij laag zou zitten maar valt toch tegen.
            Allez bij deze is het weer bevestigd dat hybrides vooral om fiscale redenen gekocht worden.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              qua VAA is het inderdaad wel een niet te verwaarlozen verschil, heb het effe berekend. Dacht dat de 518d nog vrij laag zou zitten maar valt toch tegen.
              Allez bij deze is het weer bevestigd dat hybrides vooral om fiscale redenen gekocht worden.
              Je hebt de persoonlijke bijdrage die richting "groene" wagens gaat en dan heb je de fiscaliteit die ook de bedrijven daar naartoe pusht. Dat is een dubbel effect waarin 2021 een overgangsperiode is maar vanaf 2022 is het echt menens. De ambities voor de komende jaren voor duurzaamheid op dat vlak zijn ook niet min. Als je dan ook ziet dat ze het voordeel van de tankkaart nog gaan aanpakken is dat stevig aanpassen.

              Maar langs de andere kant is het misschien ook gewoon een aanzet om aan te passen naar een nieuwe realiteit met nieuwe mogelijkheden.

              Hybrides worden ook gekocht om hun flexibiliteit. Ik heb het voorbije jaar 10 000 kilometer gedaan met mijn diesel en vrij veel "korte" afstanden. Normaal is dat bijna 30 000 kilometer en vooral lange afstanden. De toekomst zal ergens daartussen zitten, met een hybride kan ik perfect op een thuiswerkdag alles electrisch doen en op een dag dat ik de baan op ga mijn kilometers doen met het redelijke verbruik zoals mijn huidige diesel.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • #27
                Onbegrijpelijk wel dat ze fiscale pk nog steeds zo zwaar laten doorwegen in hun VB berekening
                Mede om die reden op de bvba geen Lexus meer voor mij maar een 330e
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                  Daar moet ik geen milliseconde over nadenken. Der Fünfer selbstverstandlich.
                  tuurlijk! veruit de best rijdende van de 3.
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

                  Comment


                  • #29
                    Ik zou ook de 5 nemen. Ik rij nu enkele maanden met een 330e touring. Ik vind de motor krachtig genoeg maar ik betwijfel wel als die aangenaam gaat aanvoelen in een X3. De beleving van snelheid in zo’n hybride is heel anders vind ik. Het gaat allemaal heel lineair tenzij je de xtraboost functie gebruikt of plankgas vertrekt. Dus ik vrees dat in een zwaardere wagen zoals de X3 misschien traag gaat lijken terwijl het eigenlijk niet zo is.
                    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door '0DAVID0' Bekijk Berichten
                      Ik zou ook de 5 nemen. Ik rij nu enkele maanden met een 330e touring. Ik vind de motor krachtig genoeg maar ik betwijfel wel als die aangenaam gaat aanvoelen in een X3. De beleving van snelheid in zo’n hybride is heel anders vind ik. Het gaat allemaal heel lineair tenzij je de xtraboost functie gebruikt of plankgas vertrekt. Dus ik vrees dat in een zwaardere wagen zoals de X3 misschien traag gaat lijken terwijl het eigenlijk niet zo is.
                      Tevreden van je 330e touring? Vriendin overweegt die te nemen.


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                      BMW 320D - F30 (2013)

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door dotslasher Bekijk Berichten

                        Tevreden van je 330e touring? Vriendin overweegt die te nemen.


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                        Ja ik ben er zeer tevreden van. Ik kan ‘em alleen maar aanraden
                        http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

                        Comment

                        Working...
                        X