Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke LV 5 zitplaatsen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• welke LV 5 zitplaatsen?

ik zou graag wat meer gerief mee kunnen nemen als we op vakantie gaan, dus zoek een lichte vracht 5 plaatsen. Is om wat kilometers mee te malen, dus graag beetje luxe en automaat. Denk aan een exemplaar van een jaar of 3-4 oud
    Idealiter kunnen er in de laadruimte zo 4 fietsen. Lukt dat met een normaal model, of moet ik dan eerder naar een extra lange uitvoering kijken?

ik kom voorlopig niet verder dan een mercedes v reeks (langste versie)

Deze staat bij mij in de buurt.
    Zeer mooi exemplaar.

Ik heb zelf ook jaren een Vivaro gehad als trek auto voor mijn paardentrailer. Zeer tevreden van geweest altijd.

Comment

geen automaat ;-)

passen daar zo fietsen in, of moet je het voorwiel eruit halen?

Comment

Je zoekt dus in feite een busje.
        Hyundai H1 bijvoorbeeld?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
          geen automaat ;-)

passen daar zo fietsen in, of moet je het voorwiel eruit halen?
          Ik heb daar altijd 2 tot 4 racefietsen in vervoerd, zonder iets uit te nemen. En de mijne was zelfs geen LWB.
          Zijn ook wel in automaat te krijgen, maar zeldzamer dan waarschijnlijk inderdaad.

Mercedes LV 30d, weet ik binnenkort ook te koop komen, van de vader van mijn schoonzoon.
          Pracht kar, maar heel ander budget natuurlijk.
          Hij heeft de EV versie gekocht nu.
          Hij laadt er ook 2 elektrische fietsen in altijd, maar qua ruimte verder wel niet te vergelijken met een Vivaro.

Comment

Ik heb een 2007 Vito dubbele cabine in L2, daarbij is de laadruimte 1m50 lang. Ik krijg daar 4 fietsen in, maar dwars in de koffer. Om comfortabel zo te reizen zou ik voor een L3 gaan.

De mijne is een Vito mixto, dus van fabriek af een dubbele cabine. Je ziet ook andere ombouwen waarbij je wat meer centimeters in de lengte hebt. Bij mij is de zitruimte achteraan gigantisch.

Ga je naar een transporter of afgeleiden zal de ruimte iets groter zijn in de koffer, dan heb je achteraan een bank in plaats van afzonderlijke zetels.

De traffics en transits van deze wereld hebben ook wat meer centimeters in de koffer en een bank achteraan.

Qua rijden en comfort komt er voor mij niks zo dicht in de buurt van een gewone auto als de Mercedes. Qua betrouwbaarheid schat ik VW hoger in. MB en VW zitten qua prijs wel heel ver weg van de rest. Zijn ze dat waard? Volgens mij wel, als ik mijn 13 jaar oude Vito met meer dan 300 000 kilometer bekijk dan zeg ik ja. Mijn broer zijn traffic had de helft van die kilometers en die was al verder "op". Maar ik heb ervaring met traffic, transporter, sprinter en transit, en zou dat ook geen straf vinden om in de plaats van de Vito te zetten.

Maar ik vind gewoon de ruimte zalig in een vrijetijdswagen en dan stoort mij een iets luidere diesel, tragere automaat of wat meer harde plastic wat minder. Ik noem dat ook echt "mijn camionette".

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

merci voor de uitleg!

hoe weet ik of een Vito L2 of L3 is?

deze bijvoorbeeld: https://assets.legalbrokers.eu/legal...0851464683.jpg

Comment

Das l2

L3 is gigantisch

Maar omdat de wielbasis zoveel langer is kom je niet aan 50% laadruimte van de wielbasis

Dacht ik

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

met schuifdeur makkelijker te zien, achter de deur heb je nog 23 cm

Comment

Working...
                  X