Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vervanger voor V90

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vervanger voor V90

Ik ben -eindelijk- stilaan aan het uitkijken naar een vervanger voor de V90.

De voorwaarden zijn:
    - Hybride;
    - Er moeten 3 kinderen comfortabel mee kunnen;
    - Hond moet ook nog in de koffer geraken;
    - Panodak moet open kunnen (daarom dat jaguar XF afvalt);
    - Ruime koffer omdat ik af en toe met een halve verhuiswagen rondrij.
    En dan stopt het eigenlijk.

Ik ben nog altijd fan van de XC90 en ik zou er een durven overwegen aangezien ze bij garage nr. 3 wel weten wat ze doen. Maar de beslissing om de volvo's te beperken tot 180km/u valt dat merk volledig af.

Enkele weken gelegen met de A7 55TFSIe competition om eens het audi-hybride mee te maken en daar was ik wel aangenaam verrast. Dus een A6 55TFSIe competition is een optie.

Afgelopen weekend gaan rijden met een RR Velar P400e. Afwerking is niet super, maar daar kan ik wel over kijken. Maar de koffer is gewoon te klein voor mijn gebruik en de achterbank is achter mij is ook niet wauw. Het voorstel van de verkoper is om dan een RR sport P400e te nemen. Maar dat is nog eens 10-15k erbij. Het stopt ergens

Binnen 2 weken nog een testrit vastgelegd voor de X5 45e. Die zit qua prijs tussen de A6 en de RR in en daar heb ik een lichte voorkeur voor wegens 6-in-lijn benzine ipv een 2ltr koffiemolen.

530e valt af, is ook knap te speccen maar ik vond de motor wat tegenvallen. Die gaf niet het gevoel om veel sneller te zijn dan de V90.

Amerikanen vallen af omdat de vrouw dat niet vindt passen

Iemand andere voorstellen?

De verhuiswagen:

Spec van de A6:

Spec van de X5
    Last edited by kefkie; 29/03/2021, 16:51.
    BMW X5 45e

Superb IV?
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

De Superb was ook direct mijn gedacht toen ik begon te lezen.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Uit dit rijtje de A6.
        X5 ken ik goed, en rijdt in mijn ogen niet fantastisch.
        Blijft ook een beetje een patserbak voor mij. Maar dat is ieder zijn mening natuurlijk.

Comment

Mercedes E hybride ?

Comment

VW Touareg? Alleen jammer dat die als hybride fiscaal minder interessant is. Zit wel een topblok in dat ook in de Cayenne en Bentega wordt gebruikt, maar ziet er nog redelijk discreet uit.

Comment

Mercedes GLE 350e of de

Comment

Superb heb ik ook bekeken maar dan zit je een beperkter vermogen. 218pk als alles werkt. Dat is niet veel verschil met de 190pk die ik nu heb..
                BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                  Mercedes E hybride ?
                  Die zitten met die onnozele bult in de koffer nog zeker? Dan wordt de ruimte wat klein denk ik om een hondenbench bij te krijgen.
                  BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                    VW Touareg? Alleen jammer dat die als hybride fiscaal minder interessant is. Zit wel een topblok in dat ook in de Cayenne en Bentega wordt gebruikt, maar ziet er nog redelijk discreet uit.
                    Direct, vanaf dag 1 fan van de Touareg

Maar idd allemaal tegen de 200gr CO² jammer genoeg.
                    BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dante Bekijk Berichten
                      Mercedes GLE 350e of de
                      Ook knap.
                      Daar kan ik ook nog eens informeren hoe zoiets rijdt.

Is wel nog eens een paar duizend euro duurder dan een X5
                      BMW X5 45e

Comment

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Ik heb 3 maanden geleden de overstap gemaakt van de V90 t8 naar de X5 45e. Ik heb het me nog geen seconde beklaagd. Ik denk dat we eenzelfde profiel hebben over het gebruik van de wagen... de koffer is er om te gebruiken en ook het platleggen van zetels hoort daar soms bij...
                          Het enige puntje van kritiek is het trage laden, maximum 3,7kW voor een dergelijk grote batterij kon iets beter maar ‘s avonds starten is wel steeds ‘s ochtends vol.
                          Verder heb ik even moeten wennen aan de minder agressieve remmen maar dat kom je wel snel gewoon. Het is nu eenmaal een zware wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Direct, vanaf dag 1 fan van de Touareg

Maar idd allemaal tegen de 200gr CO² jammer genoeg.
                            De V6 hybride toch niet? Die zit op +-65 gr CO2 als ik me niet vergis... te hoog om fiscaal écht interessant te zijn, maar toch ver onder de 200.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                              Enkel in berline te krijgen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten

De V6 hybride toch niet? Die zit op +-65 gr CO2 als ik me niet vergis... te hoog om fiscaal écht interessant te zijn, maar toch ver onder de 200.
                                Aah idd. Die zit niet in de gewone configurator maar staat ergens apart bij.

Die is ook wel standaard goed uitgerust, maar eu:
                                Prijs incl. BTW 99.350 € Prijs incl. BTW 99.350 €,
                                Prijs incl. BTW 2.775 € Prijs incl. BTW 2.775 €,
                                Prijs incl. BTW 102.125 €
                                Dure jongen
                                BMW X5 45e

Comment

Dure jongen
                                  Je krijgt wel 7k extra korting momenteel, maar idd geen kattenpis. Bizarre prijszetting van VW voor een hybride suv die fiscaal minder interessant is dan zijn concurrenten.

Comment

Audi Q7/Q8 TFSI e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dante Bekijk Berichten
                                      Audi Q7/Q8 TFSI e
                                      Q7 is net zoals de VW tegen de 60gr en Q8 is te klein qua koffer.
                                      BMW X5 45e

Comment

Q7 is net zoals de VW tegen de 60gr en Q8 is te klein qua koffer.
                                        Dag zal je vermoedelijk steeds bij de X5 uitkomen

Comment

Working...
                                        X