Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PHEV/EV opvolger voor E200D

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• PHEV/EV opvolger voor E200D

De E200D nadert zijn einde en moet opgevolgd worden door een PHEV/EV.

Van een mooi uitgeruste break naar een kleinere PHEV/EV, wordt zoiezo inboeten!

Na een eerste selectie blijven volgende auto's over:

BMW 320e Touring + Business Pack + Comfort Pack
    BMW X3 30e + Business Pack
    Audi Q4 40 S Line met wat opties
    Volkswagen Arteon Shooting Break R Line + Business Pack
    Volkswagen Tiguan Platinum Business

De afvallers:

Mercedes C wegens hybride nog niet beschikbaar
    Audi Etron wegens belachelijk bereik
    Mercedes EQC wegens te lang snelladen
    Skoda Superb wegens imago
    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Al eens gekeken naar de BMW iX3? Meer waar voor je leasebudget dan de gewone (of PHEV) X3.
    En morgen wordt (normaalgezien) de i4 gelanceerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Comment

IX3 is een jaar wachten en tegen dan is de facelift van de X3 er . Vind ik ook echt niet mooi.

Verder wil ik toch ook in de hoogte kunnen stapelen om op reis te gaan, dus geen sedan.

Comment

bekijk het maar als het einde van de zorgenloosheid en het begin van laadstress,natte kabels en veel dealerbezoekjes.
        liever rijcomfort en zorgenloosheid dan fiscaal voordeel voor mij
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Gelijkaardige oefening gedaan: bij mij is het toch de EQC geworden. Kan ondertussen 3-fasen laden en 11KW laden, volstaat voor mij om hem thuis op te laden. IX3 en Q4 etron zaten ook in de consideration set, maar IX3 vond ik vanbinnen toch wat gedateerd ondertussen, de Q4 etron heb ik nooit in het echt gezien (net als de Ioniq 5 die ik ook interessant vond).

De reiswagen wordt de wagen voor mijn vrouw, en dat zal een passat variant GTE worden. Arteon had eerst de voorkeur, totdat ik, in tegenstelling tot wat de verkoper initieel zei, ontdekte dat de koffer van de Arteon in hybride versie 110l kleiner wordt (455l voor de SB)

Comment

Had ik zelf kunnen kiezen had ik nog es dezelfde gekozen, paste nog in het budget ... maar ja de aankondiging van 2026 was er te veel aan

Ik moet er mee op reis dus om dan telkens eerst een uur aan te schuiven en dan nog es een uur te laden ... nee danku

Ze willen idd weer heel snel heel groen worden ... zal wat pijn doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
              IX3 is een jaar wachten en tegen dan is de facelift van de X3 er . Vind ik ook echt niet mooi.

Verder wil ik toch ook in de hoogte kunnen stapelen om op reis te gaan, dus geen sedan.
              Euuh... iX3 niet mooi, maar je hebt wel de X3 30e in jouw shortlist? Dat snap ik nie...

Comment

X3 is uit stock leverbaar (dus een jaar eerder) en de IX3 ziet er ook heel plastiek uit met dat blauw en die vreemde wielen.

Comment

X3 is uit stock leverbaar (dus een jaar eerder) en de IX3 ziet er ook heel plastiek uit met dat blauw en die vreemde wielen.
                  Blauwe accenten kan je uitvinken, die aero-plastic-hulpstukken op de wielen kunnen eraf, dan hou je nog een mooie zwarte velg over (maar verlies je 20 km range). Natuurlijk ga je met die ix3 ook een uur aanschuiven aan de snelladers als dat je reiswagen is...

Comment

en nen tesla model X is zeker ook geen optie?

Comment

enkel een basis model 3 past in het budget

Comment

De Jaguar Ipace?
                        vond ik echt een leuke wagen tijdens de meerdaagse testrit. Mooie koffer, 3 fase laden en behoorlijke infotainment.

Comment

enkel een basis model 3 past in het budget
                          Dan moet je zeker dit filmpje eens bekijken.
                          Get 30 day free Premium trial on ABRP by using referral code "Teslabjorn":https://abetterrouteplanner.com/ref/teslabjornGet 20 % discount (also works on disc...

Nu, als enkel dat basismodel in je budget past, dan kan je een IX3, en waarschijnlijk een Q4 etron ook vergeten, die zijn echt een stuk duurder.
                          Dan kan je misschien eens kijken naar de ID4 of Enyaq. Die heeft Bjorn Nyland ook uitgebreid getest. 1000km in 10h30 of zo, inclusief alle laadstops.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Get 30 day free Premium trial on ABRP by using referral code "Teslabjorn":https://abetterrouteplanner.com/ref/teslabjornGet 20 % discount (also works on disc...

Nu, als enkel dat basismodel in je budget past, dan kan je een IX3, en waarschijnlijk een Q4 etron ook vergeten, die zijn echt een stuk duurder.
                            Dan kan je misschien eens kijken naar de ID4 of Enyaq. Die heeft Bjorn Nyland ook uitgebreid getest. 1000km in 10h30 of zo, inclusief alle laadstops.
                            De TS gaf aan geen sedan te willen.
                            als je dan toch met een beperkt budget naar een full EV wil, dan zou je al richting kia e-niro of VW ID.4 kijken.
                            BMW 320e touring lijkt me ook wel geen slechte keuze voor een hybride. Al is die ook niet goedkoop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Voor minder dan een half uurtje tijdverlies op een rit die je misschien 1 of 2 keer per jaar doet zou ik toch kwaliteit, rijgedrag, laadruimte, afwerking, premium feel van een BMW iX3 niet inruilen...

De fleet leasetarieven van de Duitse premiums zijn overigens behoorlijk interessant: een full option iX3 komt in onze car policy op hetzelfde uit als Model 3 Long Range...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

De TS gaf aan geen sedan te willen.
                                als je dan toch met een beperkt budget naar een full EV wil, dan zou je al richting kia e-niro of VW ID.4 kijken.
                                BMW 320e touring lijkt me ook wel geen slechte keuze voor een hybride. Al is die ook niet goedkoop.
                                De stap van een MB 200D naar een e-Niro lijkt me nogal groot... In dat geval misschien efkes beter wachten op de EV6 (leverbaar vanaf november, range tot 510 km, snelladen in 18 minuten, crossover met hatch en ruime koffer). Ik kan me vergissen, maar ik heb de indruk dat de car policy bij TS nogal oubollig traditioneel vast houdt aan de 'vaste waarden' in het fleet segment. Daarom niet de beste keuze die er tegenwoordig op de markt is. Voor de Kia badge zal hij het niet moeten laten, want aan de pre-reservaties te zien wordt EV6 een hebbeding bij de 'early adopters'. En in ieder geval veel hipper dan een ID.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten

De stap van een MB 200D naar een e-Niro lijkt me nogal groot... In dat geval misschien efkes beter wachten op de EV6 (leverbaar vanaf november, range tot 510 km, snelladen in 18 minuten, crossover met hatch en ruime koffer). Ik kan me vergissen, maar ik heb de indruk dat de car policy bij TS nogal oubollig traditioneel vast houdt aan de 'vaste waarden' in het fleet segment. Daarom niet de beste keuze die er tegenwoordig op de markt is. Voor de Kia badge zal hij het niet moeten laten, want aan de pre-reservaties te zien wordt EV6 een hebbeding bij de 'early adopters'. En in ieder geval veel hipper dan een ID.4
                                  dat klopt, maar goed, ik moest toch iets zeggen
                                  als je niet kan wachten op de EV6 is een ID.4 mss wel een goede keuze?

Comment

Is zeker niet alleen een kwestie van car policy hoor, minstens even veel de inschatting van restwaardes door leasemaatschappijen. En daar scoren, door de onwetendheid van de massa, die nog in traditionele badges denken en dus zorgen naar een grotere vraag naar klassieke merken op de 2e handsmarkt, diezelfde tradionele merken nu eenmaal nog beter.

En dan krijg je weer een prachtig vicueuze cirkel... Die Kia EV6 en de Ioniq 5 waren bij mij zeer zeker een kanshebber geweest als ik ze in het echt had kunnen zien en ze kunnen rijden vooraleer ik moest bestellen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

dat klopt, maar goed, ik moest toch iets zeggen
                                      als je niet kan wachten op de EV6 is een ID.4 mss wel een goede keuze?
                                      Ik persoonlijk zou dan voor een Skoda Enyaq gaan voor de looks en de aankleding, maar vermits TS schrijft dat Superb al afvalt wegens 'imago', zal het gepaster zijn een voorstel richting VW te lanceren

Comment

Ik persoonlijk zou dan voor een Skoda Enyaq gaan voor de looks en de aankleding, maar vermits TS schrijft dat Superb al afvalt wegens 'imago', zal het gepaster zijn een voorstel richting VW te lanceren
                                        en dan is de vraag of het 'imago' van 'VW' zo veel beter is dan dat van 'Skoda'. Wanneer het 'imago' zeer belangrijk is, denk ik dat de 'bmw X3' wellicht het beste voldoet, alsook de 'Audi Q4'. Een break is namelijk niet bepaald 'hip'

Comment

Working...
                                        X