Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Valeo of Bosch ruitenwissers?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Valeo of Bosch ruitenwissers?

Hallo

Ik heb nu een prachtige Mercedes cla 180 2018 AMG interieur gekocht.

Er zitten Valeo ruitenwissers op bij overklapping maken deze wat geluid vind ik, ik denk dat ze beetje versleten zijn en dat ze aan vervanging toe zijn.

Nu vraag ik me af welke beter is, Valeo of Bosch?

Deze passen bij mijn auto:
    VALEO SILENCIO FLAT en BOSCH AEROTWIN.

Bij mijn Opel Corsa had ik Bosch Aerotwin gekocht, deze maakten enorm veel lawaai alsof het niet lekker op mijn voorruit zat, ik heb deze toen vervangen door Valeo en het werkte perfect maar nu gaat het om een Mercedes en ik ben ook niet 100% zeker of de Valeo ruitenwissers versleten zijn.

Wat vinden jullie over het algemeen beter? Valeo of Bosch? Levensduur is niet belangrijk, stilte tijdens het inschakelen van de ruitenwissers is zeer belangrijk.

Op Belgische websites zijn de Valeo ruitenwissers duurder terwijl op de Duitse websites die van Bosch duurder zijn.

Op gebied van recensies zie ik dat die van Bosch meer recensies hebben dan die van Valeo, waarschijnlijk omdat Bosch een meer gekend merk is.

Graag jullie mening over Valeo - Bosch ruitenwissers.

Ik heb nu Valeo ruitenwissers op mijn Seat terwijl ik vroeger altijd Bosch had op mijn andere auto's. Ik ervaar geen merkbaar verschil tussen de twee in kwaliteit.

Comment

Mijn garagist steekt op Mercedes enkel OEM-ruitenwissers. Teveel miserie met andere (het is nochtans een Bosch-servicewerkplaats).

En op mijn C heb ik ook geen coating meer op mijn voorruit gezet omwille van het klapperen van de ruitenwissers, de weinige keren dat ik ze nog nodig had.

Recente Mercedessen zijn blijkbaar erg gevoelig wat dit betreft, en dit zou aan de stroomlijn van de auto’s liggen
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

ik doe daar elke maand rubbervoeding op en die maken nooit lawaai
        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Mijn garagist steekt op Mercedes enkel OEM-ruitenwissers. Teveel miserie met andere (het is nochtans een Bosch-servicewerkplaats).

En op mijn C heb ik ook geen coating meer op mijn voorruit gezet omwille van het klapperen van de ruitenwissers, de weinige keren dat ik ze nog nodig had.

Recente Mercedessen zijn blijkbaar erg gevoelig wat dit betreft, en dit zou aan de stroomlijn van de auto’s liggen
          oem is meestal Bosh of Valeo...
          mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
          Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            ik doe daar elke maand rubbervoeding op en die maken nooit lawaai
            Wat bedoel je precies met rubbervoeding?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten

Wat bedoel je precies met rubbervoeding?
              Dit bijvoorbeeld

Comment

Ik gebruik altijd Gyeon View (zelfde als Rain-X maar met een extra stap) op mijn voorruit. Moet enkel mijn ruitenwissers gebruiken als er mistregen is en als uiteraard de sneheid lager ligt dan 70 km/h. Bijkomend voordeel is ook dat vuil niet blijft plakken aan de voorruit en ik dus ook nooit de ruitensproeiers moet gebruiken (waardoor de rest van de wagen héél vuil wordt).

Comment

Zelf ook al veel miserie gehad met ruitenwissers, van verschillende merken op bijna al mijn wagens. Strepen, klapperen, geluid maken bij omslaan, etc.. (ja, ik let er dan ook extreem hard op ​​​​​​). Heb nu een jaar met een setje Bosch gedaan die het relatief goed deden, is ook het merk waar ik altijd wel het meest tevreden van was. Nu een setje wissers en achterwisser van Ali express gekocht voor €16, om eens te zien wat dat gaf. Zitten er nu een kleine maand op en ik heb nog nooit betere gehad! Maken geen enkel geluid, klapperen niet, en geen enkele veeg/streep. Als ze het nu langer dan een half jaar zo blijven weet ik waar ik ze voortaan vandaan ga halen. En hopen dat de ze dan even goed zijn, dat is ook nog maar de vraag natuurlijk
                  2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

ik vervang eigenlijk nooit ruitenwissers... tot dat ze gescheurd zijn ofzo

Comment

Ik ben zelf ex werknemer van Bosch Tienen, waar de ruitenwissers gemaakt worden/werden.

Verschil tussen Valeo en Bosch is nihil in de praktijk.
                      Veel marketing pro Bosch, maar voor de rest allebei topmerken.
                      OEM kan bij alle Europese merken van beide fabrikanten komen.

onderhoud van je rubber is wél noodzakelijk.
                      Carwash gebruik bv is al redelijk funest voor de levensduur en werking van je wissers.

Die zogenaamde fillers zijn zeker niet slecht, maar gewoon goed nawrijven na elke wasbeurt is veel belangrijker.

Ook slijt je autoruit op den duur, wat ook al minder resultaat geeft.

Comment

Working...
                      X