Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat vandaag de dag te kopen als particulier (25k budget)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wat vandaag de dag te kopen als particulier (25k budget)

Maat van mij is aan't overwegen om andere auto te kopen, waarschijnlijk jonge 2e hands.
    Hij rijdt nu met een oude hyundai i30 diesel, en wil iets beter (mag ook de lez niet meer binnen).
    Zijn budget is iets van een 25k.
    Hij hoopt binnen een paar jaar firmawagen te krijgen, dus hij moet er nog terug vanaf geraken aan deftige prijs.

Hij heeft geen gezin dus wagen moet niet per se heel ruim zijn.

Zijn voornaamste eis is automaat en geen diesel meer, en deftige uitrusting. Doet denk ik iets van een 10-15k km per jaar.
    Hij wil ook er wat deftig mee voor de dag willen komen, nen nieuwen i30 ofzo heeft geen uitstraling, of een Polo'ke...

Hij neigt zelf naar een BMW 118i automaat (nieuwe generatie), maar blijkbaar moeilijk om te vinden met goeie uitrusting (o.a. android auto zit op de meeste exemplaren niet op, is pas vanaf juli 2020 te verkrijgen dacht ik dus die zijn jong/duur).

Buiten de 118i staat ook de Golf (VII facelift of evt VIII) en eventueel VW Arteon op de shortlist (da's al wat groter).
    Arteon heb ik afgeraden want die zal wel veel zuipen in benzine (2.0 tsi).

Nu zou ik in zijn plaats vandaag geen 25k meer uitgeven aan een benzine (zeker niet aan een zuipschuit), en zou eerder naar plugin hybride of elektrisch gaan. Bv. een Golf GTE van een paar jaar oud, of een hyundai Kona EV (die vind je al voor 30k met 64kwh batterij - dus dat lijkt mij doenbaar als je de running costs in beschouwing neemt - maar die vindt hij lelijk dus geen optie - wat ik toch wat jammer vind als EV liefhebber ).

Wat zouden jullie nemen van dit lijstje, of andere suggesties?
    Mss nen Audi A4 1.5 TSI ?
    Last edited by sunking; 10/10/2021, 15:47.

A5 cng
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Een bmw 1 en een golf hebben uitstraling? :p
      denk dat je met 25k wel al een kia stinger kan vinden vb of een model 207 e coupe, audi a5 etc
      lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
        Een bmw 1 en een golf hebben uitstraling? :p
        Van een natte dweil?

Comment

Golf idd weinig uitstraling maar GTE heeft wel iets.
          Wat hij in 1 reeks ziet snap ik ook niet, maar rationeel valt er wel iets voor te zeggen (verbruik/taks), en zal ook wel goed rijden.
          En ja de badge .

Audi A5, wordt lastig met 25k budget? Ik zie een paar 1.8 multitronic maar is da ni zo’n vervelende cvt?

Comment

Die bucht van bmw zou ik zeker niet kopen, misschien een F3x 330e nog overwegen? Ook al vind ik dit zelf een kotslelijk model, uw maat misschien niet? Ik zier er staan van 19k. Voor de badge zou ik dat zeker niet kopen, dan lieven een Hyundai of Dacia hybride voor een kleiner budget.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ik zie hier suggesties passeren die top zijn maar bijlange niet voor 25k te vinden zijn.
              Toch als je geen afgetrapt voertuig wil hebben, de markt is aan het boomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Die bucht van bmw zou ik zeker niet kopen, misschien een F3x 330e nog overwegen? Ook al vind ik dit zelf een kotslelijk model, uw maat misschien niet? Ik zier er staan van 19k. Voor de badge zou ik dat zeker niet kopen, dan lieven een Hyundai of Dacia hybride voor een kleiner budget.
                330e staat idd ook op de shortlist.

Comment

Als ik uw maat was zou ik aan een wagen die dient als tussenoplossing zeker geen 25k geven. Als er iets is dat in waarde daalt als een baksteen is het een daily. En die upmarket voor 2dehands blijft niet duren. Niet te vergeten dat hij nu al een meerprijs zal betalen. Niets zegt dat dit bij verkoop ook zo zal zijn.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Als ik uw maat was zou ik aan een wagen die dient als tussenoplossing zeker geen 25k geven. Als er iets is dat in waarde daalt als een baksteen is het een daily. En die upmarket voor 2dehands blijft niet duren. Niet te vergeten dat hij nu al een meerprijs zal betalen. Niets zegt dat dit bij verkoop ook zo zal zijn.
                    I second that.
                    Als het maar voor een paar jaar is, zou ik ook voor de meest "economische" oplossing gaan, en het waardeverlies proberen te beperken.

Zeker in het huidige, zeer onzekere, autoklimaat.

Comment

hoeveel keer per jaar komt hij voor het feit te staan dat hij de steden niet in mag met zijn auto? indien weinig: als wij naar bvb Antwerpen gaan, parkeren wij aan een park & ride en nemen de tram...
                      nu is het niet het moment om een 2ehands auto te kopen: veel vraag door vertraging nieuwe auto's, door vervanging ondergelopen auto's overstromingen etc
                      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

zelden het zo hard eens geweest met u .
                        Nu hij hoeft niet op een euro te zien dus ik snap hem ook wel wat. Maar idd het is een tussenoplossing en als ge dan toch zo veel uitgeeft, dan kunt ge beter iets kopen waar ge op langere termijn goed mee zijt en wat een goede restwaarde heeft. (en dan neig ik naar bv. kona EV die tweedehands betaalbaar is)
                        Last edited by sunking; 11/10/2021, 20:14.

Comment

Ik zit wat gelijkaardig te kijken met dat verschil dat het voor op mijn vennootschap zou zijn. En dan zeg ik spontaan kijk als particulier naar plugins die als fake hybride aanzien worden nu. 330e, c350e, lexus is300, ... Die gaan in verhouding niet zo duur, een Passat GTE bijvoorbeeld is duurder dan de BMW en MB tweedehands.

Die wagens hebben vaak een zeer complete historiek omdat ze van een vennootschap komen. Bij een golf en BMW 1 moet je wat beter opletten naar de historiek.

En of een golf of bmw1 speciaal is hangt voor mij vooral van de uitrusting af. Daarom is voor mij de golf GTE een mooi aanbod omdat die standaard beter aangekleed zijn dan een gewone golf.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Jammer dat 'uitstraling' hier zo belangrijk is. Je sluit meteen heel veel goede opties uit. Ik wil zeker niet altijd mijn eigen favoriete merken aanprijzen, maar ook een Toyota Corolla hybride, een recente Hyundai I40 SW, Mazda 3 of indien iets ouder 6, ...

Mocht ik in het geval zijn van de topicstarter, ik kocht me een benzine van een jaar of 6 oud waarmee je in elke LEZ nog in mag. Zou er op dit moment geen 25k aan geven als het eerder tijdelijk is.
                            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Hyundai I30 N?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

zelden het zo hard eens geweest met u .
                                Nu hij hoeft niet op een euro te zien dus ik snap hem ook wel wat. Maar idd het is een tussenoplossing en als ge dan toch zo veel uitgeeft, dan kunt ge beter iets kopen waar ge op langere termijn goed mee zijt en wat een goede restwaarde heeft. (en dan neig ik naar bv. kona EV die tweedehands betaalbaar is)
                                Of hij trekt zijn budget wat op, en kiest meteen voor een EV zoals een ID3, Tesla Mod3, al dan niet tweedehands.

Comment

premium selektion g20 318i handgeschakeld. Zeer leuke auto,superbetrouwbare B48 motor en niks van mildhybrid technologie (mss wel de laatste goede BMW)
                                  volvo select V60 T(geen B) 4,mag dan zelfs automaat zijn. De laatste goede Volvo!
                                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Working...
                                  X